1990’lar İngiliz politik tiyatrosunun, milletin içinde bulunduğu durumdan daha çok küresel sorunlarla ilgilendiği görülmüştür. Berlin Duvarı’nın yıkılmasının, Sovyet devletlerinin dağılmasının, Birleşik Devletler’in dünya devi olarak ortaya çıkmasının ve iç politikada da sağ politikaların egemen olmasının etkileri dönemin politik tiyatro eserlerinde yoğun bir şekilde incelenmiştir. Bu on yıl içerisinde, Sağ ve Sol arasındaki sınırlar belirli belirsiz hale gelmiştir; bu nedenle, aslen sol görüşlü olan politik tiyatronun miadının dolduğu düşünülmüştür. Fakat, varolan politik tiyatro yazarları yeni nesil tiyatro yazarlarıyla birlikte, farklı bir tarzda da olsa, politik açılardan yazmaya devam etmişlerdir ve politik tiyatronun gelişimine katkıda bulunmuşlardır. Önde gelen politik tiyatro yazarlarından olan David Hare, 1993 yılında The Absence of War (Savaşın Yokluğunda) eserini yazmış ve sol ideolojiyi Britanya’da temsil eden asıl kurumu, Labour Party’i (İşçi Partisi’ni) sorgulamıştır. Yalnız, Hare’in oyunda eleştirel yaklaştığı husus, sol görüşün kendisi değil, sağ değerlerin etkisi altında olan parti politikalarıdır. Bu nedenle, Labour Party’i (İşçi Partisi’ni) eleştirmesine ve ideolojilerin gittikçe daha az etkili bir dönemde yazıyor olmasına ragmen, Hare sol duruşunu muhafaza etmiştir. Bu bağlamda, bu çalışma, Hare’in The Absence of War (Savaşın Yokluğunda) oyununda, Labour Party (İşçi Partisi) içerisindeki muhafazakar değerleri nasıl sorguladığını ve bunların giderilmesi gerektiğini nasıl savunduğunu göstermektedir.
İngiliz politik tiyatrosu Sağ ve Sol David Hare The Absence of War (Savaşın Yokluğunda) Labour Party (İşçi Partisi)
British political drama in the 1990s was observed to be concerned more with the global issues than with the state of the nation. The repercussions of the fall of the Berlin Wall, the disintegration of the Soviet states, the rise of the United States as the ultimate world power as well as the prevalence of the rightist politics at home were widely handled in the political plays of this period. In this decade, the boundaries between the Right and the Left appeared to be indistinct; therefore, British political drama, which was originally leftist, was assumed to be superannuated. Yet, the established political dramatists together with the new generation of playwrights continued writing politically, though in a different manner, and contributed a lot to the development of political drama. David Hare, one of the leading political playwrights, wrote The Absence of War in 1993 and questioned the very institution of leftist ideology in Britain, Labour Party. However, what Hare critically approached in the play was not leftism itself but the Labour’s politics tainted by rightist values. Hence, though criticising the Labour and though writing in an age when ideologies were becoming steadily less effective, Hare preserved his leftist stance. Within this context, this study aims to display how Hare in The Absence of War queries and asks for the reformation of the conservative traces in Labour Party.
British political drama Right and Left David Hare The Absence of War Labour Party
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Edebi Çalışmalar |
Bölüm | EDEBİYAT / ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.