Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Search of Bilge Karasu on Evening of A Long Driving Day

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 205 - 215, 30.12.2019
https://doi.org/10.29110/soylemdergi.649396

Öz



Evening
of a Long Driving Day, Bilge Karasu processes the monks' questioning of faith
and searching for truth on this axis. Around the movement of iconoclasm /
iconoclasm, Andronikos, a young priest who tries to get to know himself by
faltering between the old and the new, is questioned on faith. Andronikos
questions himself about accepting or refusing picture breaks between the old
and the new and retires to the island. It is also meaningful in the story that
the place is an island. Because the island, as a limiting and narrow space in
one's self-discovery, is a space that can provide one's own orientation. Andrikos
seeks to discover himself on the island.



In
the story, the question of faith is combined with the question of self.
Andronikos is also looking for self-discovery on the island. This is achieved
through isolation, isolation and return from the social sphere.




Kaynakça

  • Karasu, Bilge (2014). Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı. (12. baskı). İstanbul: Metis. May, Rollo (2014a). Kendini Arayan İnsan. (7. baskı). İstanbul: Okuyan Us.May, Rollo. (2014b). Varoluşun Keşfi. (3. baskı), İstanbul: Okuyan Us.Nietzche, Friedrich (2016). Ecce Homo Kişi Nasıl Kendi Olur. İstanbul: Say Yayınları.Tillich, Paul (2014). Olmak Cesareti. İstanbul: Okuyan Us.

Bilge Karasu’nun “Ada” Hikâyesinde Arayış

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 205 - 215, 30.12.2019
https://doi.org/10.29110/soylemdergi.649396

Öz





Bilge
Karasu, Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı'nda
keşişlerin iman sorgulamasını ve bu eksende gerçeği arayışlarını işler. Kitabın
ilk hikâyesi olan "Ada"da Bizans İmparatorluğunda Resimkırıcılık/İkonaklazm
(ikona düşmanlığı) hareketinin etrafında eski ve yeni arasında bocalayarak
kendini tanımaya çalışan genç bir papaz olan Andronikos'un inanç sorgulamaları
verilir. Andronikos eski ile yeni arasında resimkırıcılığı kabul etmek veya reddetmek
konusunda kendisini sorgular ve adaya çekilir. Hikâyede mekânın ada olması da
anlamlıdır. Çünkü ada, kişinin kendini keşfetmesinde sınırlayıcı ve dar bir
mekân olarak kişinin kendine yönelişini sağlayabilecek bir mekândır. Andrikos
da adada kendini keşfetmenin peşindedir.



Hikâyede
inanç sorgulaması, kendilik sorgulamasıyla birleşir. Andronikos aslında
Tanrı’ya olan inancını sorgularken kendini keşfeder. Bu ise toplumsal alandan
soyutlanma, yalnızlaşma ve içe dönüşle gerçekleşir.









Kaynakça

  • Karasu, Bilge (2014). Uzun Sürmüş Bir Günün Akşamı. (12. baskı). İstanbul: Metis. May, Rollo (2014a). Kendini Arayan İnsan. (7. baskı). İstanbul: Okuyan Us.May, Rollo. (2014b). Varoluşun Keşfi. (3. baskı), İstanbul: Okuyan Us.Nietzche, Friedrich (2016). Ecce Homo Kişi Nasıl Kendi Olur. İstanbul: Say Yayınları.Tillich, Paul (2014). Olmak Cesareti. İstanbul: Okuyan Us.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sanat ve Edebiyat
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ (TÜRKÇE )
Yazarlar

Şahika Karaca 0000-0003-2164-7551

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2019
Kabul Tarihi 6 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaca, Ş. (2019). Bilge Karasu’nun “Ada” Hikâyesinde Arayış. Söylem Filoloji Dergisi, 4(2), 205-215. https://doi.org/10.29110/soylemdergi.649396