The main aim of this research is to present the experiences and problems of refugee high school students studying in different types of high schools in Eskişehir from a multidimensional perspective. The study revealed that refugee high school students encounter difficulties to varying degrees in areas such as education, accommodation, participation, meeting personal needs, leisure activities, and social relationships. It was determined that a large portion of them live in rented accommodations, some work in conditions that are not favorable outside of school hours, and the majority are unable to participate in leisure activities. Furthermore, it was found that a significant number of students rely on assistance, while some resort to seeking help through transnational migrant networks.
Migration Refugees Refugee High School Students Multi-Dimensional Poverty Eskişehir
Bu araştırmanın temel amacı, Eskişehir’de bulunan farklı türdeki liselerde okuyan mülteci lise öğrencilerinin deneyimlerini ve yaşadıkları sorunları çok boyutlu perspektiften ortaya koymaktır. Araştırmada, mülteci lise öğrencilerinin eğitim, barınma, katılım, kişisel gereksinimlerin karşılanması, serbest zaman faaliyetleri, toplumsal ilişkiler vb. gibi alanlarda belli ölçülerde güçlük çektikleri belirlenmiştir. Büyük bölümünün kirada oturduğu, bazılarının okul saatleri dışında şartları iyi olmayan bir işte çalıştıkları; çoğunluğunun serbest zaman faaliyetlerine katılamadığı tespit edilmiştir. Yine, öğrencilerin önemli bir kısmının yardımlarla geçindiği, bazılarının ise ulus ötesi göçmen ağlarını kullanarak yardım alma yoluna gittikleri belirlenmiştir.
Göç Mülteci Mülteci Lise Öğrencileri Çok Boyutlu Yoksulluk Eskişehir
Anadolu Üniversitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Göç, Dezavantajlı Gruplar, Yoksulluk Çalışmaları, Değişme, Azgelişmişlik ve Modernleşme Sosyolojisi, Topluluk Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |