Aile, çocukların yetiştirilmesi ve onların sosyal özellikler kazanmasından sorumludur. Eğitim faaliyetleri açısından düşünüldüğünde
de aile, en etkili eğitim kurumu olarak değerlendirilmektedir. Anne baba, ilk eğitim faaliyetini çocuğun ana dilini kazanması
sırasında gerçekleştirmektedir. Ailenin çocuğun dil gelişiminde model olduğu, ana dilinin tanımından da anlaşılmaktadır. Çocuk
doğduğu andan itibaren “dinleme” vasıtasıyla ana dili eğitimine başlar. İnsan hayatının büyük bir kısmını harcadığı dinleme,
sahip olunan en önemli ve temel beceri olmakla birlikte en az tanınan ve en az eğitim gerektiren beceri olarak görülmektedir.
Bunun nedeni, dinlemenin fark edilmeden edinilen bir beceri olmasıdır. Bu çalışmanın amacı, alan yazındaki araştırmalar
ışığında dinleme becerisinin gelişiminde ailenin görevini ortaya koymaktır.
Family is responsible for raising children and providing them social skills. In terms of educational activities, family is considered
as the most influential educational institution. Parents achieve their first educational acts while the child is acquiring his/her
native language. It can be understood from the definition of the native language that family provides a model in language
development. Native language education begins via “listening” as soon as the child is born. Although listening with which
humans spend most of their time is the most significant and fundamental skill it is the least known and is considered as a skill
which requires the least amount of training. This is because listening is a skill which is acquired without awareness. The goal
of this study is to show the function of the family in the development of listening skill drawing on the previous research in the
literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 29 |