BibTex RIS Kaynak Göster

An Analysis of the Computer Games on the High School Students' Perception of Confidence

Yıl 2009, Sayı: 18, 59 - 72, 01.09.2009

Öz

The purpose of this research is to determine the effects of the playing computer games on the first grade high school students’ perceptions of confidence in-class. To that end, in-class confidence questionnaire consisting of three factors which are basic confidence, freedom of speech, and the perception of threat was conducted to 224 students at different high schools in Kirsehir, Turkey. The results show that playing computer games generally do not cause any differences in the perception of the students relating to the factors. As far as the analysis carried out by considering the types of games, it was found out that strategy, car race, and football games do not cause any differences in the students’ perceptions of basic confidence, freedom of speech, and the perception of threat. However, fight and combat games influence the students’ perceptions of threat.

Kaynakça

  • AKBAŞ, O. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(2), 275-292.
  • ALESSI, S. , TROLLIP, S. (2001). Multimedia for lear- ning. methods and development. Trollip & Asso- ciates, Inc.
  • ANDERSON, C.A., BUSHMAN B.J. (2001). Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physio- logical arousal and prosocial behavior: a meta- analytic review of the scientific literature. Psyc- hological Science, 12(5), 353–359.
  • BENSLEY, L., VAN EENWYK, J. (2001). Video games and real-life aggression: review of the literature. Journal of Adolescent Health, 29, 244–257.
  • BACANLI, H. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: No- bel Yayın Dağıtım.
  • Becta Report, (2006). Engagement and motivation in games development processes. www.becta.org. uk. adresinden 01 Ekim 2007 tarihinde erişilmiş- tir.
  • BRACE, N., KEMP, R., SNELGAR, R. (2003). A guide to data analysis using SPSS for windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • BROWN, J. S., COLLINS, A., DUGUID. P. (1989). Situa- ted cognition and the culture of learning. Educa- tional Researcher, 18(1), 32-42
  • CAINE, R.N., CAINE, G. (2002). Beyin temelli öğrenme. (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen) Ankara: Nobel Ya- yın Dağıtım.
  • CHOI, J. L., HANNAFIN. M. (1995). Situated cognition and learning environments: Roles, structures and implications for design. Educational Techno- logy Research and Development, 42(2), 53-69.
  • ROE ,K., MUIJS, D. (1998). Children and computer ga- mes – a profile of the heavy user. European Jour- nal of Communication, 13(2), 181–200.
  • SALOMON, C., PERKINS, D.N., GLOBERSON, T. (1991). Partners in cognition: Extending human intelligence with intelligence Technologies. Edu- cational Researcher, 20(3), 2-9.
  • SOLOMON, R.C., FLORES, F. (2001). İş dünyasında, politikada, ilişkilerde ve yaşamda güven yarat- mak. (Çeviren: Ahmet Kardam) İstanbul: Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayınları.
  • SHIMOJI, M., WATSON, J. (1998). Conditional domi- nance, rationalizability and game forms. Journal of Economic Theory, 83 (2).
  • SUBRAHMANYAM, K., GREENFIELD, P., KRAUT, R., GROSS, E. (2001). The impact of computer use on children’s and adolescents’ development. Journal of Applied Development Psyhology, 22,7-30.
  • The Cognition and Technology Group at Vanderbilt, (1991). Anchored instruction and its relationship to situated cognition. Educational Researcher, 19(6), 2-10.
  • YAVUZER, H. (2007). İnternette büyüyen yeni kuşaklar. Türkiye Özel Okullar Birliği Bülteni, 5(15).
  • YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. ment, 44(1), 43-58.

Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi

Yıl 2009, Sayı: 18, 59 - 72, 01.09.2009

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven algılarını bilgisayar oyunu oynama durumlarına göre incelemektir. Bu amaçla Kırşehir’de farklı liselerde öğrenim gören 224 öğrenciye sınıf içi güven ölçeği uygulanmıştır. Uygulanan ölçek temel güven, tehdit algılaması ve ifade özgürlüğü isimli üç alt boyuttan oluşmaktadır. Nitel veri toplamak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, genel olarak bilgisayarda oyun oynamanın öğrencilerin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılama alt boyutlarına ilişkin algılarında farklılığa neden olmadığını ortaya koymuştur. Oyun çeşitleri dikkate alınarak yapılan analizde ise strateji, yarış ve futbol oyunlarının bireyin temel güven, ifade özgürlüğü ve tehdit algılarında farklılık yaratmadığı bulunmuştur. Dövüş ve savaş oyunları, bireyin temel güven ve ifade özgürlüğü algılarına etki etmezken, tehdit algılamalarına etki etmiştir.Sonuç olarak, dövüş ve savaş içerikli oyunları oynayan lise birinci sınıf öğrencileri sınıfta kendilerini daha çok tehdit altında hissetmektedirler.

Kaynakça

  • AKBAŞ, O. (2005). Lise birinci sınıf öğrencilerinin sınıf içi güven düzeylerinin belirlenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(2), 275-292.
  • ALESSI, S. , TROLLIP, S. (2001). Multimedia for lear- ning. methods and development. Trollip & Asso- ciates, Inc.
  • ANDERSON, C.A., BUSHMAN B.J. (2001). Effects of violent video games on aggressive behavior, aggressive cognition, aggressive affect, physio- logical arousal and prosocial behavior: a meta- analytic review of the scientific literature. Psyc- hological Science, 12(5), 353–359.
  • BENSLEY, L., VAN EENWYK, J. (2001). Video games and real-life aggression: review of the literature. Journal of Adolescent Health, 29, 244–257.
  • BACANLI, H. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: No- bel Yayın Dağıtım.
  • Becta Report, (2006). Engagement and motivation in games development processes. www.becta.org. uk. adresinden 01 Ekim 2007 tarihinde erişilmiş- tir.
  • BRACE, N., KEMP, R., SNELGAR, R. (2003). A guide to data analysis using SPSS for windows. New York: Palgrave Macmillan.
  • BROWN, J. S., COLLINS, A., DUGUID. P. (1989). Situa- ted cognition and the culture of learning. Educa- tional Researcher, 18(1), 32-42
  • CAINE, R.N., CAINE, G. (2002). Beyin temelli öğrenme. (Çeviri Editörü: Gülten Ülgen) Ankara: Nobel Ya- yın Dağıtım.
  • CHOI, J. L., HANNAFIN. M. (1995). Situated cognition and learning environments: Roles, structures and implications for design. Educational Techno- logy Research and Development, 42(2), 53-69.
  • ROE ,K., MUIJS, D. (1998). Children and computer ga- mes – a profile of the heavy user. European Jour- nal of Communication, 13(2), 181–200.
  • SALOMON, C., PERKINS, D.N., GLOBERSON, T. (1991). Partners in cognition: Extending human intelligence with intelligence Technologies. Edu- cational Researcher, 20(3), 2-9.
  • SOLOMON, R.C., FLORES, F. (2001). İş dünyasında, politikada, ilişkilerde ve yaşamda güven yarat- mak. (Çeviren: Ahmet Kardam) İstanbul: Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası Yayınları.
  • SHIMOJI, M., WATSON, J. (1998). Conditional domi- nance, rationalizability and game forms. Journal of Economic Theory, 83 (2).
  • SUBRAHMANYAM, K., GREENFIELD, P., KRAUT, R., GROSS, E. (2001). The impact of computer use on children’s and adolescents’ development. Journal of Applied Development Psyhology, 22,7-30.
  • The Cognition and Technology Group at Vanderbilt, (1991). Anchored instruction and its relationship to situated cognition. Educational Researcher, 19(6), 2-10.
  • YAVUZER, H. (2007). İnternette büyüyen yeni kuşaklar. Türkiye Özel Okullar Birliği Bülteni, 5(15).
  • YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. ment, 44(1), 43-58.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Oktay Akbaş Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Ertuğrul Usta Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Recep Çakır Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Akbaş, Y. D. D. O., Usta, Y. D. D. E., & Çakır, Y. D. D. R. (2009). Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(18), 59-72. https://doi.org/10.21560/spcd.06457
AMA Akbaş YDDO, Usta YDDE, Çakır YDDR. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Eylül 2009;18(18):59-72. doi:10.21560/spcd.06457
Chicago Akbaş, Yrd. Doç. Dr. Oktay, Yrd. Doç. Dr. Ertuğrul Usta, ve Yrd. Doç. Dr. Recep Çakır. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18, sy. 18 (Eylül 2009): 59-72. https://doi.org/10.21560/spcd.06457.
EndNote Akbaş YDDO, Usta YDDE, Çakır YDDR (01 Eylül 2009) Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18 18 59–72.
IEEE Y. D. D. O. Akbaş, Y. D. D. E. Usta, ve Y. D. D. R. Çakır, “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 18, sy. 18, ss. 59–72, 2009, doi: 10.21560/spcd.06457.
ISNAD Akbaş, Yrd. Doç. Dr. Oktay vd. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18/18 (Eylül 2009), 59-72. https://doi.org/10.21560/spcd.06457.
JAMA Akbaş YDDO, Usta YDDE, Çakır YDDR. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;18:59–72.
MLA Akbaş, Yrd. Doç. Dr. Oktay vd. “Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 18, sy. 18, 2009, ss. 59-72, doi:10.21560/spcd.06457.
Vancouver Akbaş YDDO, Usta YDDE, Çakır YDDR. Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sınıf İçi Güven Algılarının Bilgisayar Oynama Durumlarına Göre İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;18(18):59-72.