This study has been performed in order to determine the prevalence of psychosocial problems experienced during adolescence period and of depresion among highschool students in 4 highschools taking coeducation within the Zeytinburnu Healt Group Administration zone. The environment of the research is formed by the coeducation highschool within the Zeytinburnu Healt Group Administration zone the sampling of it is formed of the 2 class students (totaling to 1342 students) of 4 coeducation highschool within the zone.The survey sheet has been compiled by the researchers with 31 guestions and a Beck Depression Scale.The statistical analyses are performed in computer environment. The 56% of the students were male and the %97.8 of students were 14 and above. When it is investigated the problems experienced by them regarding their families the 58% of them indicated that they do not have any problem with their families, while the 16.8 of them was experiencing a problem with more than one person in the family. While we study which are the problems experienced we have seen that the 19.7% of them was regaeding studying lessons,the 15.7% of them was jealousy among brothers and sisters. The frequency of major depression among highschoolgirls has been detected to be %9.6 while the frequency of major depression among schoolboys has been detected to be 5.4% according to Beck Depression Scale The major depression rate rate detected in students living in families exerting presure was 16.1% while this rate is 0.1% in families having a free-democratic attitude.while the major depression rate is 6.7% in nuclear family structure, the same ratio has been determined to be 12.0% in extended families. The 72.1% of youngsters in adolescence period experience a mild depression while 7.2% percent of them experience major depression. We propose that the guidance counselor units in schools should be activated and that the families are informed about the changes regarding the adolescence period.
Akbaba A., O., Arı G., Berktaş S., Çolakoğlu S. M., Deveci Ö., Özbay E., Tonguç E., Türker E., Lise Öğrencile- rinin Ergenlik Konusundaki Bilgi Düzeyleri, III. Halk Sağlığı Günleri Gençlerin Sağlık Sorunları, Kayseri 1993.
Akduman S., Bolışık B., Sönmez S., Sağlıklı Ergenlerin Öz bakım Güçlerinin İncelenmesi, Hemşirelik Forumu, Cilt 7, Sayı 1, İstanbul, 2004
Ayverdi M., Erken Dönemdeki Ergenlerin Depresyon Dü- zeylerini Etkileyen Bazı Dış Etmenler, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Hacettepe Üniversitesi, 1990.
Çuhadaroğlu F., Sonuvar B., Ergenlik İntiharları ve Kendilik İmgesi, Çocuk ve Ergenlik Psikiyatri Günleri, İzmir, 1992.
Gök Ş., Öztürk M., Zaroğlu S., Tüzün Ü., Depresif Çocuk ve annelerindeki Psikiyatrik Bozukluklar, 30. Ulusal Psikiyatri Kongresi, Kayseri, 1994
Kulaksızoğlu A., Ergenlik Psikolojisi, İstanbul 1998.
Morgan C. T., Ed: Karakaş S., Psikolojiye Giriş, Ankara, 1991.
Öktem F. , ve Ark., Ergenlik Döneminde Değişim, Öğretmen Yardımcı kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığı, Ankara, 2000.
Yardımcı E. , İnce N., Hapçıoğlu B., İşsever H., Öğrenim Gören Gençlerimizin Sağlık Sorunları, III. Halk Sağ- lığı Günleri Gençlerin Sağlık Sorunları, Kayseri 1993.
Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon
Bu çalışma Zeytinburnu Sağlık Grup Başkanlığı bölgesindeki karma lise eğitimi alan 4 lisede ergenlik döneminde deneyimlenen psiko-sosyal sorunların ve lise öğrencileri arasında depresyon yaygınlığını belirlemek amacıyla yapıldı. Araştırmanın evrenini, Zeytinburnu Sağlık Grup Başkanlığı bölgesindeki karma lise öğrencileri, örneklemini ise bölgedeki 4 karma lisenin, lise 2. sınıf öğrencileri (n= 1342) oluşturdu. Anket formu araştırmacılar tarafından psikososyal sorunları sorgulayan 31 sorudan oluşan soru formu ve Beck Depresyon Ölçeğinden oluşturuldu. İstatistiksel analizler bilgisayar ortamında yapıldı. Öğrencilerin %56’sı erkek, % 9. 8’i 14 yaş ve üzerindeydi. Aileleri ile yaşadıkları sorunlar incelendiğinde ise % 58. 0’ı ailesi ile ilgili herhangi bir sorunu olmadığını ifade ederken, %16. 8’i ailede birden fazla kişi ile sorun yasıyordu. Yaşanılan sorunların neler olduğu incelendiğinde ise % 19. 7’si ders çalışma konusunda, %15. 7’si kardeşler arası kıskançlık konusunda sorun yaşamaktaydı. Beck Depresyon Ölçeğine göre kız öğrenciler arasında ağır depresyon görülme oranı %9.6 iken erkek öğrenciler arasında bu oran %5.4 olarak saptandı. Baskıcı tutum sergileyen aileleri olan çocuklarda ağır depresyon oranı %16 1 iken özgür-demokratik tutum sergileyen ailelerde bu oran %0.1 idi. Çekirdek aile yapısında ağır depresyon oranı %6.7 iken, geniş ailede aynı oran %12.0 olarak saptandı. Ergenlik döneminde gençlerin %72.1’i hafif düzeyde, %7.2’si ağır depresyon deneyimlemekteydi Okullarda rehberlik danışmanlık birimlerinin etkin hale getirilmesi ve ailelerin ergenlik dönemine ait değişikliklerle ilgili bilgilendirilmeleri önerildi.
Akbaba A., O., Arı G., Berktaş S., Çolakoğlu S. M., Deveci Ö., Özbay E., Tonguç E., Türker E., Lise Öğrencile- rinin Ergenlik Konusundaki Bilgi Düzeyleri, III. Halk Sağlığı Günleri Gençlerin Sağlık Sorunları, Kayseri 1993.
Akduman S., Bolışık B., Sönmez S., Sağlıklı Ergenlerin Öz bakım Güçlerinin İncelenmesi, Hemşirelik Forumu, Cilt 7, Sayı 1, İstanbul, 2004
Ayverdi M., Erken Dönemdeki Ergenlerin Depresyon Dü- zeylerini Etkileyen Bazı Dış Etmenler, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Hacettepe Üniversitesi, 1990.
Çuhadaroğlu F., Sonuvar B., Ergenlik İntiharları ve Kendilik İmgesi, Çocuk ve Ergenlik Psikiyatri Günleri, İzmir, 1992.
Gök Ş., Öztürk M., Zaroğlu S., Tüzün Ü., Depresif Çocuk ve annelerindeki Psikiyatrik Bozukluklar, 30. Ulusal Psikiyatri Kongresi, Kayseri, 1994
Kulaksızoğlu A., Ergenlik Psikolojisi, İstanbul 1998.
Morgan C. T., Ed: Karakaş S., Psikolojiye Giriş, Ankara, 1991.
Öktem F. , ve Ark., Ergenlik Döneminde Değişim, Öğretmen Yardımcı kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı Sağlık İşleri Daire Başkanlığı, Ankara, 2000.
Yardımcı E. , İnce N., Hapçıoğlu B., İşsever H., Öğrenim Gören Gençlerimizin Sağlık Sorunları, III. Halk Sağ- lığı Günleri Gençlerin Sağlık Sorunları, Kayseri 1993.
Ertem, Ö. G. Ü., & Yazıcı, Y. D. D. S. (2006). Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 9(9), 7-12. https://doi.org/10.21560/spcd.17740
AMA
Ertem ÖGÜ, Yazıcı YDDS. Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. Haziran 2006;9(9):7-12. doi:10.21560/spcd.17740
Chicago
Ertem, Öğr. Gör. Ümit, ve Yrd. Doç. Dr. Saadet Yazıcı. “Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar Ve Depresyon”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9, sy. 9 (Haziran 2006): 7-12. https://doi.org/10.21560/spcd.17740.
EndNote
Ertem ÖGÜ, Yazıcı YDDS (01 Haziran 2006) Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9 9 7–12.
IEEE
Ö. G. Ü. Ertem ve Y. D. D. S. Yazıcı, “Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 9, sy. 9, ss. 7–12, 2006, doi: 10.21560/spcd.17740.
ISNAD
Ertem, Öğr. Gör. Ümit - Yazıcı, Yrd. Doç. Dr. Saadet. “Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar Ve Depresyon”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 9/9 (Haziran 2006), 7-12. https://doi.org/10.21560/spcd.17740.
JAMA
Ertem ÖGÜ, Yazıcı YDDS. Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2006;9:7–12.
MLA
Ertem, Öğr. Gör. Ümit ve Yrd. Doç. Dr. Saadet Yazıcı. “Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar Ve Depresyon”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, c. 9, sy. 9, 2006, ss. 7-12, doi:10.21560/spcd.17740.
Vancouver
Ertem ÖGÜ, Yazıcı YDDS. Ergenlik Döneminde Psiko-Sosyal Sorunlar ve Depresyon. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2006;9(9):7-12.