Kaynaştırma,
özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere ihtiyaç duydukları eğitim hizmetlerinin
sağlanması amacıyla yürütülen faaliyetlerdir. Kaynaştırma öğrencilerine yönelik
gerçekleştirilecek okuma eğitimi onların topluma kazandırılmasında oldukça
önemli görülmektedir. Bu çalışmada kaynaştırma öğrencilerinin okuma eğitimine ilişkin
sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin görüşleri ile gerçekleştirmiş oldukları
uygulamalar ele alınmaktadır. Araştırma Gaziantep ve Kayseri merkez ilçelerinde
görev yapan ve kaynaştırma eğitimi veren 5’i sınıf, 5’i Türkçe öğretmeni olmak
üzere toplam 10 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma verileri yarı
yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Öğretmenler bir ihtiyaç olması ve kaynaştırma öğrencilerinin kendilerini
ispatlamalarına olanak vermesi yönüyle yapılan okuma çalışmalarını önemli
görmektedirler. Birebir okuma ve tutor destekli okuma kaynaştırma
öğrencilerinin okuma eğitiminde en sık kullanılan yöntemler olarak
belirlenmiştir. Sınıfların kalabalık olması ile aile desteğinin olmaması ise
öğretmenlerin bu konuda yaşadıkları güçlükler olarak tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 20 Sayı: 48 |