Education is a critical component for Roma community to integrate into social and cultural life. In this research, it is aimed to understand the educational experiences of Roma people from the perspective of professionals working in the social work center. In this research, in which a qualitative research design was used, in-depth interviews were conducted with 11 professionals using the purposeful sampling method. The data was collected between October and December 2023 and analyzed with the MAXQDA 2024 program. The analysis of the data revealed five main themes: Roma culture, education for Roma, problems affecting continuity in education, evaluation of service models and recommendations for addressing the cycle of lack of education. As a result of the research, it was concluded that there are various social problems that affect the educational lives of Roma children and that coordinated studies with the family and school system are necessary to solve these problems. In addition, based on the findings of the study, it was concluded that school social work practice is necessary when working with groups that experience inequality of opportunity, such as Roma.
Roma community student education stakeholder school social work
Eğitim Roman toplulukların sosyal ve kültürel hayata entegrasyon sağlamalarında kritik bir bileşendir. Bu araştırmada Romanların eğitim yaşantılarının sosyal hizmet çalışanlarının penceresinden anlaşılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak 11 meslek elemanı ile derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Veriler Ekim-Aralık 2023 aralığında toplanmış olup MAXQDA 2024 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; Roman kültürü, Romanlar için eğitim, eğitime devamlılığı etkileyen sorunlar, hizmet modellerinin değerlendirilmesi ve eğitimsizlik sarmalına ilişkin çözüm önerileri olmak üzere beş ana temaya ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda Roman çocukların eğitim yaşantılarını etkileyen çeşitli sosyal sorunların olduğu ve bu sorunları çözmek için aile ve okul sistemi ile koordineli çalışmalar yapılması gerekliliği sonucuna varılmıştır. Ayrıca çalışmanın bulgularından hareketle Romanlar gibi fırsat eşitsizliği yaşayan gruplar ile çalışırken okul sosyal hizmeti uygulamasının gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Kaynakları Eğitimi, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Yönetim Psikolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 64 |