Mavi Kod, ani dolaşım ve solunum durması olduğunda, hastaya en kısa sürede
müdahale edilmesini sağlamaya yönelik acil durum yönetim aracıdır. Mavi Kod,
dünyada aynı acil durum için aynı rengin kullanıldığı tek renkli koddur.
Bu çalışmanın amacı; Mavi Kod uygulamasının önemini, etkinliğini ve güvenilirliğini
vurgulamak ve uygulama sürecinde ortaya çıkan sorunlar ve bunlarla ilgili çözüm
önerilerini paylaşmaktır. Çalışmamız 477 yataklı Hatay Antakya Devlet Hastanesinde
uygulanmakta olan Mavi Kod çağrı sisteminin 2013 ve 2014 yıllarına ait Mavi Kod
Bildirim Formlarının geriye dönük olarak incelenmesi ile yapılmıştır. Verilere göre
2013 ve 2014 yıllarında 222 mavi kod bildirimi yapılmış olup, 222 hastanın 110’u
erkek, 112’si kadındır. Mavi Kod çağrısı yapılan hastaların yaş ortalaması 70,3’tür.
Mavi Kod çağrısının en çok gerçekleştiği servis Dâhiliye Servisidir. En çok uygulandığı
zaman dilimi 10-11 saatleridir. Ortalama varış süresi 1 dakika 33 saniyedir. Mavi Kod
uygulanması sonucunda hastaların %57,2’si (127) ölüm , %38,7’si (86) yoğun bakıma
alınmış, %2,3’ü (5) ileri merkeze sevk edilmiştir. Hastaların %1,8’inin (4) tedavisine
yattığı serviste devam edilmiştir.
The “code blue” is a tool of emergency management through which patients are to
be resuscitated as soon as possible when cardiac and respiretory arrest occurs.Code
blue is the sole coloured code used internationally for the same purpose in emergency
cases.
The objective of this study was to emphasize the significance, effectiveness and safety
of the code blue intervention and to present the problems and the proposals of solutions
related to the outcomes.The study was conducted by means of a retrospective (2013
and 2014) review of the code blue incident reports in Hatay Antakya State Hospital,
a 477-bedded hospital .
In the years 2013 and 2014 a total of 222 code blue events,110 male and 112 female
were reported.The mean age of the patients subjected to code blue i ntervention was
70,3 years.Regarding the occurence of the code blue interventions in our hospital the
most frequent place was the internal medicine ward (68/222),% 31),the most frequent
period was 10-11 a.m.(20/222-% 9) and the average time to intervene was 1minutes
33 seconds.As the outcome of code blue interventions, 127 (57,2%) patient were
dead, 86 (38,7%) patients were taken into the intensive care unit, 5 (2,3%) patients
were referred to a university hospital and 4 (1,8%) patients were to be treated in his
own ward.
Diğer ID | JA39CT82US |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi