Sağlık hizmet kalitesinin değerlendirilmesinde önemli
bir gösterge olan hasta memnuniyeti sağlık alanındaki ihtiyaçların tespiti ve
giderilebilmesi için de bir yol göstericidir. Hasta memnuniyetinin ölçülmesi
sağlık kurumlarının iyileşmeye açık alanların belirlenmesi için oldukça
önemlidir. Bu çalışmanın amacı bir ADSM’de mesai içi ve mesai dışı
polikliniklerde tanı ve tedavi hizmeti alan hastaların memnuniyet düzeylerini
belirlemektir.
Çalışma Amasya ADSM’de 09.01.2017- 09.02.2017
tarihleri arasında yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini rastgele seçilen ve
çalışmaya katılmayı kabul eden 58 mesai içi, 41 mesai dışı hizmet alan hasta
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığının Standart ADSM Hasta
Memnuniyet anketi kullanılarak toplanmıştır.
Hastaların %46,2’si kadın, %53,8’i erkektir. İki grup
arasında sosyo-demografik açıdan fark yoktur(p>0.05). Araştırmamızda
memnuniyet düzeyi ortalama %90,3 olarak tespit edilmiştir ve her iki grupta da
yüksek bulunmuştur (mesai içi %84,7, mesai dışı %95,9). Hastaların %89,7’sinin
ağız ve diş sağlığı merkezini iyi buldukları tespit edilmiştir(mesai içi
%79,3, mesai dışı %100). Çalışmamızda
mesai dışı hizmet alan hastaların memnuniyet düzeyleri mesai içi hizmet alan
hastalara göre daha yüksek bulunmuştur.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi