Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Public Employees Perceptions of Appointed and Elected Managers

Yıl 2020, , 58 - 69, 08.12.2020
https://doi.org/10.25069/spmj.735371

Öz

The main task of public institutions is to provide public goods and services within the public interest. This task is carried out by public employees under the leadership of the managers who come to work as a result of the appointment or election at the head of their institutions. The determination of public institution managers by appointment or election is perceived as an important factor on organizational and individual achievements of corporate employees. Especially in organizational commitment, it is expected that the employees of the institution, who develop good relations with their managers and who have more opportunities to participate in management, will have higher organizational commitment and corporate performance. In this study, it is aimed to determine the effect of public administrators who come to work by appointment and election on their employees' performance and organizational commitment. In line with this purpose, it is tried to be determined by a field study conducted by Adana and Kozan district municipalities and district governorship staff who evaluate the behavioral patterns of their supervisors and what effects the employees have on organizational commitment and performance.

Kaynakça

  • Akçay, V. ve Bilgin, K. (2016). Kamu Performans Yönetimine Etkisi Açisindan Psikolojik Sermaye. Kastamonu Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (2), 154-174.
  • Arslan, H, ve Göksoy, S. (2017). Hedef Kurami Kapsaminda Beklenen Ve Gerçekleşen Yönetici Davranışları. Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 0-0 . Doi: 10.17240/Aibuefd.2017.17.28551-304619
  • Bulut, H. ve Meydan, C. (2018). Liderlik Tarzlarının Çalışanların Ses Verme Davranışına Etkisi: Kamuda Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi, 73 (1), 223-244.
  • Bulut, Y. ve Bakan, I. (2005). Yönetici Ve Yöneticilik Üzerine Kahramanmaraş Kentinde Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 5 (9), 62-89
  • Çarikçi, I. ve Küçükeşmen, E. (2018). Örgütsel Adalet Algisi Ve Örgütsel Bağliliğa Etkisi: Kamu Çalişanlari Üzerine Bir Araştirma. Uluslararası Iktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 4 (1), 24-44.
  • Çelik, V. (2004). Liderlik, Eğitim Ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Demirhan, D., Demirhan, Y., Kula, D. ve Karagöz, G. (2014). İş Memnuniyeti Ve Yönetici Desteğinin Memurlarin Performansina Etkisi: Diyarbakir Özel Harekat Polis Birimi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (1), 285-297
  • Doğan, H. (2018). Örgütsel Adalet Algisi Ile Iş Performansi Arasindaki Ilişki. Kastamonu Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2), 26-46.
  • Ece, S. Gültekin, S. (2018). Yönetici Desteği Ve Örgütsel Bağlilik: Kamu Sektöründe Bir Uygulama. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , (66) , 82-93 .
  • Genç, N. (2004), Yönetim Ve Organizasyon, Çağdaş Sistemler Ve Yaklaşımlar, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Gökmen, A. (2015). “Yönetici Değişiminin Işletme Performansına Etkisi”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 11-17.
  • Güven, A. (2013). The Effects Of Manager Behavior On Motivation Of The Workers: An Application On Teachers Working In The Natıional Education Department. Uluslararası Yönetim, Eğitim Ve Ekonomik Perspektifler Dergisi, 1 (1), 1-20.
  • Hessami, Z. (2018). Accountability And Incentives Of Appointed And Elected Public Officials. Review Of Economics and Statistics, 100(1), 51-64
  • Janssen, O. (2004). The Barrier Effect Of Conflict With Superiors In The Relationship Between Employee Empowerment And Organizational Commitment, Work&Stress, January/March2004, Vol. 18, No.1,56/65
  • Karatepe, S. (2005). Yönetsel Etkililik: Okul Yönetiminde Yönetsel Etkililiğin Astlarla Ilişkiler Boyutu. Süleyman Demirel Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (2), 307-326.
  • Kaya, A. Balay, R. ve Tinaz, S. (2015). Yönetici Ve Öğretmenlerin Yönetsel Etkililik Ve Örgütsel Bağlılık Algıları Arasındaki Ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 79-97.
  • Kiliçaslan, S. ve Kaya, A. (2018). Personel Güçlendirme Ile Örgütsel Bağlilik Arasindaki Ilişkinin Incelenmesi: Kamu Kurumu Çalişanlari Örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 57-71.
  • Koçel, T. (1998). Işletme Yöneticiliği. Istanbul, Beta Yayınları.
  • Korkut, H. (2019). Üniversite Akademik Yöneticilerinin Liderlik Davranişlari. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes) , 25 (1) , 93-111 . Doi: 10.1501/Egifak_0000000636
  • Köylü, M. ve Önder, M. (2017). Başkanlık Sistemi Ve Türk Kamu Yönetiminde Profesyonel Kent Yöneticiliğinin Uygulanabilirliği. Strategic Public Management Journal, 3 Özel Sayı, 83-100 . Doi: 10.25069/Spmj.342352
  • Marshall, N., and Sproats, K. (2000). Using Strategic Management Practices To Promote Participatory Democracy In Australian Local Government. Urban Policy And Research, 18(4), 495-514.
  • Mınárová, S. (2018). Engagement, Loyalty, Organızatıonal Commıtment, Job Satısfactıon And Motıvatıon Of Publıc Admınıstratıons Managers. Social & Economic Revue, 16(1).
  • Özalp Türetgen, I. ve Cesur, S. (2010). Iş Yaşamındaki Yönetici Liderliğe Ve Siyasi Liderliğe Yönelik Örtük Lidelik Teorilerinin Karşılaştırılması. Istanbul Üniversitesi Işletme Fakültesi Işletme Iktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 21 (67), 52-66
  • Özan, M., Gündüzalp, S., Yaraş, Z., Polat, H., ve Şener, G . (2016). Kadınların Yönetici Olma Isteğinde Personel Güçlendirme Uygulamalarının Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 537-558.
  • Öztürk, H., Yilmaz, F. ve Demir, N. (2010). Hastanelerde Çalişan Yönetici Hemşirelerin Sorunlari. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 12 (2), 57-65. Reddick, C. G., Demir, T., and Streib, G. (2020). The Professional Mind-Set Of City Managers: Implications For Public Administration. Administration & Society, 52(2), 207-232.
  • Selvi, M. ve Ağca, N. (2015). Okul Yönetici Davranişlarinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağliliğina Etkisi. International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 20-38
  • Sürücü, L. ve Maşlakçi, A. (2018). Örgütsel Bağlilik Üzerine Kavramsal Inceleme. International Journal Of Management And Administration, 2 (3), 49-65. Doi: 10.29064/Ijma.397853
  • Toor, S.R. (2011). Differentiating Leadership From Management: An Empirical Investigation Of Leaders And Managers. Leadership And Management In Engineering, 11(4), 310-320.
  • Tümkaya, S. ve Asar, Ç. (2016). Ilkokul Yöneticilerinin Iletişim Becerilerine Ilişkin Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 243-258.
  • Uğurlu, C. (2011). Ilköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yönetici Etik Liderlik Davranışına Ilişkin Algıları. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36 (2), 203-213.
  • Uzun, Z. ve Erdem, S. (2017). Çalişanlarin “Iyi Yönetici” Ve “Kötü Yöneticiye” Dair Metaforik Algilarinin Incelenmesi: Kamu Kurumunda Bir Araştirma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (61), 274-294
  • Zeydan, M. ve Akin, A. (2011). İşletme Yaşam Çevrimi Bağlaminda Yönetici-Liderlik Matriksi. Atatürk Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 24 (4), 155-173.

Kamu Çalışanlarının Atanmış ve Seçilmiş Yönetici Algıları

Yıl 2020, , 58 - 69, 08.12.2020
https://doi.org/10.25069/spmj.735371

Öz

Kamu kurumlarının temel görevi kamu yararı kapsamında kamusal mal ve hizmet sunmaktır. Bu görevi kurumlarının başında bulunan atama yada seçim sonucu iş başına gelen yöneticiler önderliğinde kamu çalışanlarıyla gerçekleştirmektedirler. Kamu kurum yöneticilerinin atama yada seçimle belirlenmesi kurum çalışanlarının örgütsel ve bireysel başarıları üzerinde önemli bir etken olarak algılanmaktadır. Özellikle örgütsel bağlılık konusunda yöneticisiyle iyi ilişkiler geliştiren, yönetime katılım imkanları daha fazla olan kurum çalışanlarının hem örgütsel bağlılıklarının hem de kurumsal performanslarının daha yüksek olacağı beklenmektedir. Hazırlanan bu çalışmada atamayla ve seçimle iş başına gelen kamu yöneticilerinin kurumlarında sergiledikleri davranışlarının çalışanlarının performansına ve örgütsel bağlılığı üzerine etkisini tespit etmek amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Adana/Kozan ilçesinde görev yapan belediye ve kaymakamlık personelinin kurum amirlerinin davranış kalıplarını değerlendirmesi ve çalışanların bu davranış kalıplarından dolayı örgütsel bağlılık ve performansları üzerinde ne gibi etkiler ortaya çıkardığı gerçekleştirilen bir alan araştırmasıyla saptanmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • Akçay, V. ve Bilgin, K. (2016). Kamu Performans Yönetimine Etkisi Açisindan Psikolojik Sermaye. Kastamonu Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12 (2), 154-174.
  • Arslan, H, ve Göksoy, S. (2017). Hedef Kurami Kapsaminda Beklenen Ve Gerçekleşen Yönetici Davranışları. Abant Izzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 0-0 . Doi: 10.17240/Aibuefd.2017.17.28551-304619
  • Bulut, H. ve Meydan, C. (2018). Liderlik Tarzlarının Çalışanların Ses Verme Davranışına Etkisi: Kamuda Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Sbf Dergisi, 73 (1), 223-244.
  • Bulut, Y. ve Bakan, I. (2005). Yönetici Ve Yöneticilik Üzerine Kahramanmaraş Kentinde Bir Araştirma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 5 (9), 62-89
  • Çarikçi, I. ve Küçükeşmen, E. (2018). Örgütsel Adalet Algisi Ve Örgütsel Bağliliğa Etkisi: Kamu Çalişanlari Üzerine Bir Araştirma. Uluslararası Iktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 4 (1), 24-44.
  • Çelik, V. (2004). Liderlik, Eğitim Ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Ankara, Pegem A Yayıncılık.
  • Demirhan, D., Demirhan, Y., Kula, D. ve Karagöz, G. (2014). İş Memnuniyeti Ve Yönetici Desteğinin Memurlarin Performansina Etkisi: Diyarbakir Özel Harekat Polis Birimi Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (1), 285-297
  • Doğan, H. (2018). Örgütsel Adalet Algisi Ile Iş Performansi Arasindaki Ilişki. Kastamonu Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (2), 26-46.
  • Ece, S. Gültekin, S. (2018). Yönetici Desteği Ve Örgütsel Bağlilik: Kamu Sektöründe Bir Uygulama. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , (66) , 82-93 .
  • Genç, N. (2004), Yönetim Ve Organizasyon, Çağdaş Sistemler Ve Yaklaşımlar, Seçkin Kitabevi, Ankara.
  • Gökmen, A. (2015). “Yönetici Değişiminin Işletme Performansına Etkisi”. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2 (2), 11-17.
  • Güven, A. (2013). The Effects Of Manager Behavior On Motivation Of The Workers: An Application On Teachers Working In The Natıional Education Department. Uluslararası Yönetim, Eğitim Ve Ekonomik Perspektifler Dergisi, 1 (1), 1-20.
  • Hessami, Z. (2018). Accountability And Incentives Of Appointed And Elected Public Officials. Review Of Economics and Statistics, 100(1), 51-64
  • Janssen, O. (2004). The Barrier Effect Of Conflict With Superiors In The Relationship Between Employee Empowerment And Organizational Commitment, Work&Stress, January/March2004, Vol. 18, No.1,56/65
  • Karatepe, S. (2005). Yönetsel Etkililik: Okul Yönetiminde Yönetsel Etkililiğin Astlarla Ilişkiler Boyutu. Süleyman Demirel Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (2), 307-326.
  • Kaya, A. Balay, R. ve Tinaz, S. (2015). Yönetici Ve Öğretmenlerin Yönetsel Etkililik Ve Örgütsel Bağlılık Algıları Arasındaki Ilişki. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 79-97.
  • Kiliçaslan, S. ve Kaya, A. (2018). Personel Güçlendirme Ile Örgütsel Bağlilik Arasindaki Ilişkinin Incelenmesi: Kamu Kurumu Çalişanlari Örneği. Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 10 (1), 57-71.
  • Koçel, T. (1998). Işletme Yöneticiliği. Istanbul, Beta Yayınları.
  • Korkut, H. (2019). Üniversite Akademik Yöneticilerinin Liderlik Davranişlari. Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes) , 25 (1) , 93-111 . Doi: 10.1501/Egifak_0000000636
  • Köylü, M. ve Önder, M. (2017). Başkanlık Sistemi Ve Türk Kamu Yönetiminde Profesyonel Kent Yöneticiliğinin Uygulanabilirliği. Strategic Public Management Journal, 3 Özel Sayı, 83-100 . Doi: 10.25069/Spmj.342352
  • Marshall, N., and Sproats, K. (2000). Using Strategic Management Practices To Promote Participatory Democracy In Australian Local Government. Urban Policy And Research, 18(4), 495-514.
  • Mınárová, S. (2018). Engagement, Loyalty, Organızatıonal Commıtment, Job Satısfactıon And Motıvatıon Of Publıc Admınıstratıons Managers. Social & Economic Revue, 16(1).
  • Özalp Türetgen, I. ve Cesur, S. (2010). Iş Yaşamındaki Yönetici Liderliğe Ve Siyasi Liderliğe Yönelik Örtük Lidelik Teorilerinin Karşılaştırılması. Istanbul Üniversitesi Işletme Fakültesi Işletme Iktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, 21 (67), 52-66
  • Özan, M., Gündüzalp, S., Yaraş, Z., Polat, H., ve Şener, G . (2016). Kadınların Yönetici Olma Isteğinde Personel Güçlendirme Uygulamalarının Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 537-558.
  • Öztürk, H., Yilmaz, F. ve Demir, N. (2010). Hastanelerde Çalişan Yönetici Hemşirelerin Sorunlari. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 12 (2), 57-65. Reddick, C. G., Demir, T., and Streib, G. (2020). The Professional Mind-Set Of City Managers: Implications For Public Administration. Administration & Society, 52(2), 207-232.
  • Selvi, M. ve Ağca, N. (2015). Okul Yönetici Davranişlarinin Öğretmenlerin Örgütsel Bağliliğina Etkisi. International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2), 20-38
  • Sürücü, L. ve Maşlakçi, A. (2018). Örgütsel Bağlilik Üzerine Kavramsal Inceleme. International Journal Of Management And Administration, 2 (3), 49-65. Doi: 10.29064/Ijma.397853
  • Toor, S.R. (2011). Differentiating Leadership From Management: An Empirical Investigation Of Leaders And Managers. Leadership And Management In Engineering, 11(4), 310-320.
  • Tümkaya, S. ve Asar, Ç. (2016). Ilkokul Yöneticilerinin Iletişim Becerilerine Ilişkin Yönetici ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26 (1), 243-258.
  • Uğurlu, C. (2011). Ilköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yönetici Etik Liderlik Davranışına Ilişkin Algıları. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36 (2), 203-213.
  • Uzun, Z. ve Erdem, S. (2017). Çalişanlarin “Iyi Yönetici” Ve “Kötü Yöneticiye” Dair Metaforik Algilarinin Incelenmesi: Kamu Kurumunda Bir Araştirma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi, (61), 274-294
  • Zeydan, M. ve Akin, A. (2011). İşletme Yaşam Çevrimi Bağlaminda Yönetici-Liderlik Matriksi. Atatürk Üniversitesi Iktisadi Ve Idari Bilimler Dergisi, 24 (4), 155-173.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kentsel Politika
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Güven 0000-0002-5073-6345

Yayımlanma Tarihi 8 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 10 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Güven, A. (2020). Kamu Çalışanlarının Atanmış ve Seçilmiş Yönetici Algıları. Strategic Public Management Journal, 6(12), 58-69. https://doi.org/10.25069/spmj.735371

STRATEGIC PUBLIC MANAGEMENT JOURNAL © 2015 is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International