Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AN IN-DEPTH EXAMINATION OF GUERILLA MARKETING STRATEGIES IN THE SPORTS INDUSTRY

Yıl 2024, , 194 - 212, 30.09.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1399819

Öz

High competition as a result of technological advancements and a rise in the diversity of products in sports has resulted in a trend toward a more active procedure in sports marketing. To gain a competitive edge, every option to achieve marketing goals in line with the financial and technological strengths of the sports industry is analyzed. Guerrilla marketing tactics that try to draw people's attention by posting diverse promotional messages about sports in unexpected areas where consumers do not anticipate meeting are investigated in this research. In this descriptive study, a literature review was conducted initially, followed by a qualitative approach and case analysis methodology in the research section. Purposive sampling was used in the research, and all firms that engage in guerilla marketing tactics in the sports industry in Turkey and throughout the world were investigated. The data sources include "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct, and Pubmed, among others." In addition to databases, scientific books, papers, and internet/newspaper headlines were collected, and the study outlined 24 marketing methods in the sports industry utilizing the guerilla marketing methodology.

Kaynakça

  • Çimen, Z., Özbey, Ö., & Doğan, D. (2021). Kâr amacı gütmeyen kurumlarda bir pazarlama aracı olarak gerilla pazarlama: Gençlik ve spor faaliyetleri örneği. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 13-25.
  • Durmuş, H. (2018). Gerilla pazarlamanın marka çağrışımı ile ilişkisi ve bir uygulama. yıldız teknik üniversitesi, sosyal bilimler enstitüsü. İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Farrelly, F., Quester P., & Greyser S. A. (2005). Defending the co-branding benefits of sponsorship B2B partnerships: The case of ambush marketing. Journal of Advertising Research, 45(3), 339-348.
  • Kotler, P. (2003). Kotler ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık, 3. baskı, İstanbul, s.275.
  • Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye Pazarlama. Mediacat Kitapları, 1. baskı, İstanbul, s.192.
  • Köklü, N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metotları. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 771-779.
  • Levinson, J.C. (1984). Guerrilla Marketing- Secrets For Making Big Profits From Your Small Business. Houghton Muffin Company, New York.
  • Özafşarlıoğlu, S.S. (2011). Pazarlama iletişiminin bir aracı olarak gerilla pazarlama: türkiye'de uygulanmış gerilla pazarlama kampanyaları üzerine bir araştırma. Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2011, İstanbul.
  • Özer, S. (2016). Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık: geleneksel ve ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul..
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma. Atılım üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Uyan Semerci, P., & Erdoğan, E. (2021). Toplumsal Araştırma yöntemleri için bir rehber: gereklilikler, sınırlılıklar ve incelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Ünal, H. (2013). Gerilla tarzı pazarlama ve spor. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 11(2), 61-71.
  • Yörükoğlu, M.C. (2014). Gerilla pazarlama ile tüketici arasındaki oyunlaştırma ilişkisi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim ve Tasarım Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yüksekbilgili, Z. (2011). Gerilla pazarlama: Kuramsal bir çerçeve. ABMYO Dergisi, 22, 49-54.

SPOR ENDÜSTRİSİNDE GERİLLA PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN DERİNLEMESINE İNCELENMESİ

Yıl 2024, , 194 - 212, 30.09.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1399819

Öz

Teknolojik gelişmeler ve spor alanındaki ürün çeşitliliğinin artması sonucunda ortaya çıkan yüksek rekabet, spor pazarlamasında daha aktif bir yönteme doğru bir eğilim ortaya çıkarmıştır. Rekabet avantajı elde etmek için, spor endüstrisinin finansal ve teknolojik güçleri doğrultusunda pazarlama hedeflerine ulaşma amacıyla her seçenek analiz edilmektedir. Bu araştırma tüketicilerin karşılaşmayı ummadıkları, beklenmedik alanlarda, sporla ilgili çeşitli tanıtım mesajları yayınlayarak insanların dikkatini çekmeye çalışan gerilla pazarlama taktikleri üzerine yapılan Türkiye ve dünyada spor endüstrisinde kullanılan gerilla pazarlama yöntemlerini ele almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada öncelikle literatür taraması yapılmış, ardından araştırma bölümünde nitel yaklaşım ve vaka analizi metodolojisi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış, Türkiye'de ve dünyada spor sektöründe gerilla pazarlama taktikleri uygulayan tüm firmalar incelenmiştir. Veri kaynakları arasında "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct ve Pubmed" yer almaktadır. Veri tabanlarına ek olarak, bilimsel kitaplar, makaleler ve internet/gazete manşetleri toplanmış ve çalışmada spor endüstrisinde gerilla pazarlama metodolojisini kullanan 24 pazarlama yöntemi özetlenmiştir.

Kaynakça

  • Çimen, Z., Özbey, Ö., & Doğan, D. (2021). Kâr amacı gütmeyen kurumlarda bir pazarlama aracı olarak gerilla pazarlama: Gençlik ve spor faaliyetleri örneği. Ulusal Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 13-25.
  • Durmuş, H. (2018). Gerilla pazarlamanın marka çağrışımı ile ilişkisi ve bir uygulama. yıldız teknik üniversitesi, sosyal bilimler enstitüsü. İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Farrelly, F., Quester P., & Greyser S. A. (2005). Defending the co-branding benefits of sponsorship B2B partnerships: The case of ambush marketing. Journal of Advertising Research, 45(3), 339-348.
  • Kotler, P. (2003). Kotler ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık, 3. baskı, İstanbul, s.275.
  • Kotler, P. (2005). A’dan Z’ye Pazarlama. Mediacat Kitapları, 1. baskı, İstanbul, s.192.
  • Köklü, N. (1994). Örnek Olay Çalışma Metotları. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 771-779.
  • Levinson, J.C. (1984). Guerrilla Marketing- Secrets For Making Big Profits From Your Small Business. Houghton Muffin Company, New York.
  • Özafşarlıoğlu, S.S. (2011). Pazarlama iletişiminin bir aracı olarak gerilla pazarlama: türkiye'de uygulanmış gerilla pazarlama kampanyaları üzerine bir araştırma. Nişantaşı Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, 2011, İstanbul.
  • Özer, S. (2016). Bir gerilla pazarlama uygulaması olarak ambient reklamcılık: geleneksel ve ambient reklamın etkililik açısından karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul..
  • Urgancı, F. (2015). Gerilla pazarlama ve etik: nitel bir araştırma. Atılım üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Uyan Semerci, P., & Erdoğan, E. (2021). Toplumsal Araştırma yöntemleri için bir rehber: gereklilikler, sınırlılıklar ve incelikler. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Ünal, H. (2013). Gerilla tarzı pazarlama ve spor. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 11(2), 61-71.
  • Yörükoğlu, M.C. (2014). Gerilla pazarlama ile tüketici arasındaki oyunlaştırma ilişkisi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim ve Tasarım Ana Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Yüksekbilgili, Z. (2011). Gerilla pazarlama: Kuramsal bir çerçeve. ABMYO Dergisi, 22, 49-54.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Oktay Akyüz 0000-0003-3228-6499

Gözde Ersöz 0000-0002-4848-1929

Meltem Ince Yenilmez 0000-0003-2530-509X

Erken Görünüm Tarihi 27 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2023
Kabul Tarihi 23 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Akyüz, O., Ersöz, G., & Ince Yenilmez, M. (2024). AN IN-DEPTH EXAMINATION OF GUERILLA MARKETING STRATEGIES IN THE SPORTS INDUSTRY. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(3), 194-212. https://doi.org/10.33689/spormetre.1399819

Flag Counter