Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, , 209 - 145, 31.03.2019
https://doi.org/10.33689/spormetre.474481

Öz

Kaynakça

  • Bergh, G. (2016). 7) Football is war: a case study of minute-by-minute football commentary. Revista Veredas, 15(2).
  • Cudd, A. E. (2007). Sporting metaphors: Competition and the ethos of capitalism. Journal of the Philosophy of Sport, 34(1), 52-67.
  • Devecioğlu, S., Çoban, B., Karakaya, Y. E. (2011). Spor Kulüplerinin Yönetim Modellerinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Dergisi, (31), 51-68.
  • Doherty, A., Misener, K., Cuskelly, G. (2014). Toward a multidimensional framework of capacity in community sport clubs. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(2_suppl), 124-142.
  • Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • Eime, R. M., Payne, W. R., Harvey, J. T. (2008). Making sporting clubs healthy and welcoming environments: a strategy to increase participation. Journal of Science and Medicine in Sport, 11(2), 146-154.
  • Ekenci, G. (1997). İnsan ve Çevre İlişkilerinin Spor Kulübü Yönetimine Etkileri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 35-43.
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Mikroskop Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 17( 1), 615-636.
  • Ekici, G., Gökmen, A., Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 34(3), 359-405.
  • Erturan, E. E. (2010). Almanya ve Türkiye’deki Spor Kulüplerinin Karşılaştırmalı Analizi- Türkiye’deki Spor Kulüplerinin Yapı ve İşleyişine Yeni Bir Yaklaşım-, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.
  • Fişek, K. (1985). 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi, İstanbul: Gerçek Yayınevi, 52.
  • Geidne, S., Quennerstedt, M., Eriksson, C. (2013). The youth sports club as a health-promoting setting: An integrative review of research. Scandinavian journal of public health, 41(3), 269-283.
  • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Gençlik ve Spor Kulüpleri Yönetmeliği, 2005.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77-92.
  • İmamoğlu, A. F., Karaoğlu, E., Erturan, E. E. (2007). Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapısal Nitelikleri ve Temel Problemleri. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(3), 35-61.
  • Karasahinoglu, T., Ilhan, E.L. (2015) “Perceptions about physical education teacher in students' drawings", Science, Movement and Health, 115 (2, Supplement): 617-626.
  • Kelly, B., L. Baur, A. Bauman, L. King. (2010). “Examining Opportunities for Promotion of Healthy Eating at Children’s Sports Clubs.” Australian and New Zealand Journal of Public Health 34 (6): 583–588
  • Kesic, D., Muhic, E. (2013). Sports In Metaphor And Metaphor In Sports. SportLogia, 9(1).
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü., Murathan, T., (2015). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Spor Kavramına İlişkin Algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9), 294-303.
  • Kokko, S., Green, L. W., Kannas, L. (2013). A review of settings-based health promotion with applications to sports clubs. Health promotion international, 29(3), 494-509.
  • Kurtipek. S., Sönmezoğlu, U. (2018). Determination of the Perceptions of Sports Managers About Sport Concept: A Metaphor Analysis Study. International Journal of Higher Education, 7(4), 17-25.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev. G. Y.Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2008). Metaphors we live by. University of Chicago press.. 24. Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage
  • Misener, K., A. Doherty. (2014). “In Support of Sport: Examining the Relationship BetweenCommunity Sport Organizations and Sponsors.” Sport Management Review 17 (4): 493–506.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri.(Çev Edit.;Bütün, M & Demir, S. B.). Ankara. Pagem Akademi.
  • Pirsl, D., Pirsl, T. (2012). Sports Metaphors-To Live by and Spice up Sports and other Domain Specific Languages. International Journal of Science and Research, 3(7), 543-546.
  • Quennerstedt, M. (2008). Exploring the relation between physical activity and health—a salutogenic approach to physical education. Sport, Education and Society, 13(3), 267-283.
  • Radic-Bojanic, B., Silaski, N. (2012). Metaphors of Hegemonic Masculinity–Women’s Understanding of Sport Metaphors in Political Discourse. Gender Studies, 11(1), 245-257.
  • Robertson, J., Eime, R., Westerbeek, H. (2018). Community sports clubs: are they only about playing sport, or do they have broader health promotion and social responsibilities?. Annals of Leisure Research, 1-18.
  • Rowland, B., Allen, F., Toumbourou, J. W. (2012). Impact of alcohol harm reduction strategies in community sports clubs: Pilot evaluation of the Good Sports program. Health psychology, 31(3), 323.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Segrave, J. O. (2000). The sports metaphor in American cultural discourse. Culture, Sport Society, 3(1), 48-60.
  • Seppanen, P. (1982). Sport clubs and parents as socializing agents in sport. International Review of Sport Sociology, 17(1), 79-90.
  • Sevinç, Ö. S., Ergenç, M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin Bazı Fakültelerinde Öğrenim Görmekte Olan Lisans Öğrencilerinin “Spor” Hakkındaki Metaforları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • Spandler, H., Mckeown, M., Roy, A., Hurley, M. (2013). Football metaphor and mental well-being: An evaluation of the It's a Goal! programme. Journal of Mental Health, 22(6), 544-554.
  • Spandler, H., Roy, A., Mckeown, M. (2014). Using football metaphor to engage men in therapeutic support. Journal of Social Work Practice, 28(2), 229-245.
  • Şirin, E. F., Bektaş, F., Karaman, G., Aytan, G. K. (2012). Raftıng Partıcıpants' Metaphorıc Perceptıons Concernıng The Concept Of Raftıng. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2).
  • Török, E. (2018) Youth In Sports Clubs: On The Role Of Sports Clubs In The Socıal Integratıon In Hungary. Society Register, 2(1), 131-153.
  • Tschirhart, M. (2006). Nonprofit membership associations. In Powell, W., Steinberg, R. (Eds.), The nonprofit sector: A research handbook
  • Wicker, P., Breuer, C. (2011). Scarcity of resources in German non-profit sport clubs. Sport management review, 14(2), 188-201.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2014). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz A., Esentürk O. K., Tekkurşun-Demir G., Ilhan E.L. (2017). Metaphoric Perception of Gifted Students about Physical Education Course and Physical Education Teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234.

SPOR KULÜPLERİNE ÜYE BİREYLERİN SPOR KULÜBÜ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ: BİR METAFOR ANALİZİ ÇALIŞMASI

Yıl 2019, , 209 - 145, 31.03.2019
https://doi.org/10.33689/spormetre.474481

Öz

Bu araştırmanın amacı, spor kulüplerine üye bireylerin spor kulübü
kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla belirlemektir.
Araştırmanın çalışma grubunu toplam 98 spor kulübü üyesi oluşturmuştur.
Araştırmada veri toplamak amacıyla katılımcılara spor kulübü kavramına ilişkin
sahip oldukları algılarını belirlemek için “metafor formu” hazırlanmıştır.
Metafor formunda katılımcılardan “Spor kulübü……gibidir; Çünkü..…” cümlesini
tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada, nitel araştırma yaklaşımlarından
olgubilim deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise; içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinin güvenirliği için
katılımcılar arası güvenirlik kat sayısı hesaplanmış ve bu değer %94 olarak
bulunmuştur. Verilerin değerlendirilmesiyle, spor kulübü üyelerinin toplam 39
metafor ürettikleri görülmüştür. Üretilen bu metaforlar 6 farklı kategoride
toplanmıştır. Katılımcılar spor kulübü kavramına ilişkin en çok “çeşitlilik”
ve “eğitim” kategorisinde
metaforlar geliştirdikleri belirlenirken, bu kategorileri “sağlık”, “toplumsal
bütünleşme”, “sporun çekirdek örgütü” ve  “sosyalleşme”
kategorileri izlemiştir. Katılımcıların en fazla ürettiği metaforlar aile, ağaç, 
yuva, gökkuşağı ve arkadaşlık
şeklinde sıralanmıştır. Spor kulübü kavramı için canlı, cansız, soyut ve somut
metaforlar kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Bergh, G. (2016). 7) Football is war: a case study of minute-by-minute football commentary. Revista Veredas, 15(2).
  • Cudd, A. E. (2007). Sporting metaphors: Competition and the ethos of capitalism. Journal of the Philosophy of Sport, 34(1), 52-67.
  • Devecioğlu, S., Çoban, B., Karakaya, Y. E. (2011). Spor Kulüplerinin Yönetim Modellerinin Değerlendirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Dergisi, (31), 51-68.
  • Doherty, A., Misener, K., Cuskelly, G. (2014). Toward a multidimensional framework of capacity in community sport clubs. Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, 43(2_suppl), 124-142.
  • Döş, İ. (2010). Aday öğretmenlerin müfettişlik kavramına ilişkin metafor algıları. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(3), 607-629.
  • Eime, R. M., Payne, W. R., Harvey, J. T. (2008). Making sporting clubs healthy and welcoming environments: a strategy to increase participation. Journal of Science and Medicine in Sport, 11(2), 146-154.
  • Ekenci, G. (1997). İnsan ve Çevre İlişkilerinin Spor Kulübü Yönetimine Etkileri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(4), 35-43.
  • Ekici, G. (2016). Biyoloji Öğretmeni Adaylarının Mikroskop Kavramına İlişkin Algılarının Belirlenmesi: Bir Metafor Analizi Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) 17( 1), 615-636.
  • Ekici, G., Gökmen, A., Kurt, H. (2014). Öğretmen adaylarının “bilgisayar” kavramı konusundaki bilişsel yapılarının belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), 34(3), 359-405.
  • Erturan, E. E. (2010). Almanya ve Türkiye’deki Spor Kulüplerinin Karşılaştırmalı Analizi- Türkiye’deki Spor Kulüplerinin Yapı ve İşleyişine Yeni Bir Yaklaşım-, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Doktora Tezi, Ankara.
  • Fişek, K. (1985). 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi, İstanbul: Gerçek Yayınevi, 52.
  • Geidne, S., Quennerstedt, M., Eriksson, C. (2013). The youth sports club as a health-promoting setting: An integrative review of research. Scandinavian journal of public health, 41(3), 269-283.
  • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Gençlik ve Spor Kulüpleri Yönetmeliği, 2005.
  • Inbar, D. (1996). The free educational prison: Metaphors and images. Educational Research, 38 (1), 77-92.
  • İmamoğlu, A. F., Karaoğlu, E., Erturan, E. E. (2007). Türkiye’de Spor Kulüplerinin Yapısal Nitelikleri ve Temel Problemleri. Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(3), 35-61.
  • Karasahinoglu, T., Ilhan, E.L. (2015) “Perceptions about physical education teacher in students' drawings", Science, Movement and Health, 115 (2, Supplement): 617-626.
  • Kelly, B., L. Baur, A. Bauman, L. King. (2010). “Examining Opportunities for Promotion of Healthy Eating at Children’s Sports Clubs.” Australian and New Zealand Journal of Public Health 34 (6): 583–588
  • Kesic, D., Muhic, E. (2013). Sports In Metaphor And Metaphor In Sports. SportLogia, 9(1).
  • Koç, M., Murathan, F., Yetiş, Ü., Murathan, T., (2015). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Spor Kavramına İlişkin Algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3 (9), 294-303.
  • Kokko, S., Green, L. W., Kannas, L. (2013). A review of settings-based health promotion with applications to sports clubs. Health promotion international, 29(3), 494-509.
  • Kurtipek. S., Sönmezoğlu, U. (2018). Determination of the Perceptions of Sports Managers About Sport Concept: A Metaphor Analysis Study. International Journal of Higher Education, 7(4), 17-25.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev. G. Y.Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Lakoff, G., Johnson, M. (2008). Metaphors we live by. University of Chicago press.. 24. Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage
  • Misener, K., A. Doherty. (2014). “In Support of Sport: Examining the Relationship BetweenCommunity Sport Organizations and Sponsors.” Sport Management Review 17 (4): 493–506.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri. 3. Baskıdan Çeviri.(Çev Edit.;Bütün, M & Demir, S. B.). Ankara. Pagem Akademi.
  • Pirsl, D., Pirsl, T. (2012). Sports Metaphors-To Live by and Spice up Sports and other Domain Specific Languages. International Journal of Science and Research, 3(7), 543-546.
  • Quennerstedt, M. (2008). Exploring the relation between physical activity and health—a salutogenic approach to physical education. Sport, Education and Society, 13(3), 267-283.
  • Radic-Bojanic, B., Silaski, N. (2012). Metaphors of Hegemonic Masculinity–Women’s Understanding of Sport Metaphors in Political Discourse. Gender Studies, 11(1), 245-257.
  • Robertson, J., Eime, R., Westerbeek, H. (2018). Community sports clubs: are they only about playing sport, or do they have broader health promotion and social responsibilities?. Annals of Leisure Research, 1-18.
  • Rowland, B., Allen, F., Toumbourou, J. W. (2012). Impact of alcohol harm reduction strategies in community sports clubs: Pilot evaluation of the Good Sports program. Health psychology, 31(3), 323.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Segrave, J. O. (2000). The sports metaphor in American cultural discourse. Culture, Sport Society, 3(1), 48-60.
  • Seppanen, P. (1982). Sport clubs and parents as socializing agents in sport. International Review of Sport Sociology, 17(1), 79-90.
  • Sevinç, Ö. S., Ergenç, M. (2017). Düzce Üniversitesi’nin Bazı Fakültelerinde Öğrenim Görmekte Olan Lisans Öğrencilerinin “Spor” Hakkındaki Metaforları. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 106-131.
  • Spandler, H., Mckeown, M., Roy, A., Hurley, M. (2013). Football metaphor and mental well-being: An evaluation of the It's a Goal! programme. Journal of Mental Health, 22(6), 544-554.
  • Spandler, H., Roy, A., Mckeown, M. (2014). Using football metaphor to engage men in therapeutic support. Journal of Social Work Practice, 28(2), 229-245.
  • Şirin, E. F., Bektaş, F., Karaman, G., Aytan, G. K. (2012). Raftıng Partıcıpants' Metaphorıc Perceptıons Concernıng The Concept Of Raftıng. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(2).
  • Török, E. (2018) Youth In Sports Clubs: On The Role Of Sports Clubs In The Socıal Integratıon In Hungary. Society Register, 2(1), 131-153.
  • Tschirhart, M. (2006). Nonprofit membership associations. In Powell, W., Steinberg, R. (Eds.), The nonprofit sector: A research handbook
  • Wicker, P., Breuer, C. (2011). Scarcity of resources in German non-profit sport clubs. Sport management review, 14(2), 188-201.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2014). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yılmaz A., Esentürk O. K., Tekkurşun-Demir G., Ilhan E.L. (2017). Metaphoric Perception of Gifted Students about Physical Education Course and Physical Education Teachers. Journal of Education and Learning, 6(2), 220-234.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Serkan Kurtipek

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Kurtipek, S. (2019). SPOR KULÜPLERİNE ÜYE BİREYLERİN SPOR KULÜBÜ KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ: BİR METAFOR ANALİZİ ÇALIŞMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1), 209-145. https://doi.org/10.33689/spormetre.474481

Flag Counter