Bu araştırma, beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçları kullanımı ile ilgili görüşlerini almayı amaçlayan betimsel bir araştırmadır. Araştırma, tesadüfi örnekleme yöntemine göre belirlenen Antalya, Hatay, İstanbul, İzmir, Ordu, Samsun, Sivas ve Trabzon illerinde Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) bağlı okullarda görev yapan 72 (%31,3) kadın 158 (%68,7) erkek olmak üzere toplam 230 beden eğitimi öğretmeni ile yapılmıştır. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde kullandıkları ölçme ve değerlendirme araçları ile ilgili görüşlerini belirlemek amacıyla Anıl ve Acar (2008) tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Anket, beden eğitimi öğretmenlerinin geleneksel ve alternatif ölçme araçlarının kullanımına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla zaman boyutu, ekonomi boyutu, sınıf mevcudu boyutu ve uygulama boyutu olmak üzere 4 alt boyuta ayrılmıştır. Ankette, “Kesinlikle Katılmıyorum”, “Katılmıyorum” , “Fikrim yok”, “Katılıyorum” , “Kesinlikle Katılıyorum” şeklinde likert tipi beşli derecelendirilmiş 37 madde bulunmaktadır. Veri analizinde elde edilen veriler frekans ve yüzdeler şeklinde hesaplanarak tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma bulgularına göre beden eğitimi öğretmenlerinin kullanımı en kolay ve en az zaman alan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini tercih ettikleri, geleneksel ve alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin hazırlanmasında maddi bir yük altına girdikleri, sınıf mevcudu açısından kalabalık sınıfların ölçme değerlendirme araçları kullanımını olumsuz yönde etkilediği ve ölçme değerlendirme yöntemlerinin uygulanması açısından gerek geleneksel gerekse alternatif ölçme değerlendirme araçları hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmadıkları görülmüştür
This is a descriptive research aiming to get the opinions of the physical education teachers about the measurement and evaluation tools in the process of measuring and evaluating. The research have been made using randomly method on 230 physical education teachers who were working at the schools belonged to the Ministry of National Education in the cities; Antalya, Hatay, İstanbul, İzmir, Ordu, Samsun, Sivas and Trabzon. 72 (%31,3) physical education teachers were female and 158 (%68,7) physical education teachers were male. In this research, a questionnaire prepared by the Anıl and Acar (2008) was used to determine the opinions of the physical education teachers about the measurement and evaluation tools in the process of the measuring and evaluating. Questionnaire is to determine physical education teachers opinions for the usage of the traditional and alternative measurement tools and divided into four sub-dimensions as; time dimension, economic size, class size and application size. In the questionnaire there are 37 items which are rated on five-point Likert-type as; “Strongly Disagree”, “Disagree”, “No idea”, “Agree”, “Strongly Agree”. In the analyzing of the data, the frequency and percentage were calculated obtained from the questionnaire and were presented with the help of the tables. According to the findings, physical education teachers prefer using the easiest and least time consuming measuring and evaluation tools, they come under a financial burden for the preparation of the traditional and alternative measuring and evaluation tools, by the class population size, crowded classes effects negatively into the usage of the measurement and evaluation tools and it has determined that they have not enough information and equipment in terms of the implementation for both traditional and alternative measuring, evaluation tools
Pyhsical Education Teachers Measurement and Evaluation Tools
Diğer ID | JA92FD45BH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |