Bu çalışmada geleceğin beden eğitimi öğretmenlerinin sporda kadının yerine ilişkin bakış açılarının belirlenmesine çalışılmıştır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımı ile yapılmıştır. Bu çerçevede katılımcıların araştırmanın amaçları doğrultusunda hazırlanan açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar üzerinden betimsel bir içerik çözümlemesi uygulanmıştır. Çalışmanın verileri Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören 115 öğrenci ile görüşme yapılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda beden eğitimi öğretmeni adaylarının sporda kadının yerine ilişkin tanımlamalarının iki cins bakımından da eşit bir temelde değil de başarı, güç, cinsiyet algısı gibi boyutlarda kadına yönelik ayrımcı ve cinsiyetçi temelde şekillendiği gözlenmiştir. Araştırmada ayrıca, toplumda yaygın bir kanı olan “sporun erkeklere ait bir alan olduğu” na ilişkin düşüncenin hem kadın hem de erkek öğretmen adayları tarafından örtük bir kabul gördüğü de saptanmıştır
Kadın Spor Cinsiyet Ayrımcılığı Beden Eğitimi Öğretmeni Adayları
In this study of the future of physical education teachers perspectives regarding the place of women in sports has been studied to determine. The study was conducted with qualitative research approach. In this context, the participants prepared for the purposes of the survey responses to open-ended questions on a descriptive content analysis was applied. Data of the research were collected at the Department of Physical Education and Sports Education through interviews with 115 students. The results of research were showed that the physical education teacher candidates describe place in the sport of women rather than the identification of the two sexes in terms on an equal basis but also success, power, gender perception in sizes like women discriminatory and sexist basically formed . The research also revealed a widespread belief in the community that "sport is an area that belongs to men" s thinking by both women and men teacher candidates as an implicit acceptance was also determined
Woman Sport Gender Discrimination Physical Education Teacher Candidates
Diğer ID | JA23UE79VF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |