BibTex RIS Kaynak Göster

Beden eğitimi öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutumları

Yıl 2012, , 101 - 106, 01.04.2012
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000226

Öz

Kopya çekme davranışı öğretim sürecinin tüm kademelerinde görüldüğü gibi özellikle yüksek öğretimde son yıllarda sıkça rastlanan bir durum olagelmiştir. Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutumlarını tespit etmektir. Araştırma 2010–2011 eğitim öğretim yılında dört farklı üniversitenin beden eğitimi ve spor öğretmenliği programlarında öğrenim gören toplam 421 beden eğitimi öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Semerci (2003) tarafından geliştirilen “Kopya Çekmeye İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada beden eğitimi öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutumları orta düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni ve öğrenim gördükleri sınıf düzeyi değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Ayrıca araştırmada beden eğitimi öğretmen adaylarının not ortalaması ile kopya çekmeye ilişkin tutumları arasında da anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır

Kaynakça

  • Anderman, E. M., & Murdock, T. B. The Psychology of Academic Cheating. Elsevier Academic Press. Google eBook. 347p.,( 2007).
  • Baloğlu, N., Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Baran Matbaası, (2001).
  • Borg M. G. Secondary school teachers' perception of pupils' undesirable behaviours. British Journal of Educational Psychology, 68, 67-79, (1998). 4. Çankaya,
  • İ. ve Çanakçı, H. Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma
  • Yolları. Electronic Turkish Studies, 6 (2) 307-31, (2011).
  • Bozdoğan, A. E. ve Öztürk, Ç. Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker? İlköğretim Online, 7(1), 141-149, (2008).
  • Grimes, P. W. Dishonesty in academics and business: A cross-cultural evaluation of student attitudes. Journal of Business Ethics, 49(3), 273-290, (2004).
  • Lin, C. S., & Wen, L. M . Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education, 54, 85-97, (2007).
  • Murdock, T. B., Beauchamp, A. S., & Hinton, A. M. Predictors of cheating and cheating attributions: Does classroom context influence cheating and blame for cheating? European Joumal of Psychology of Education, XXIII, (4) 477-492, (2008).
  • Simkin, M. G., & McLeod, A. Why do college students cheat? Journal of Business Ethics, 94, 441-453, (2010).
  • Hardigan, P. C. First- and Third-Year Pharmacy Students’ Attitudes toward Cheating Behaviors. American Journal of Pharmaceutical Education, 68 (5), (2004).
  • Newstead, S. E., Franklyn-Stokes, A., & Arnold, P. Individual differences in student cheating. Journal of Educational Psychology. 88:229-241, (1996).
  • McCabe, D. L., Trevino, L. K., & Butterfield, K. D. Cheating in academic institutions: A decade of research. Ethics and Behavior, 11 (3), 219-232, (2001).
  • Whitley B. E. Does cheating help? The effect of using authorized crib notes during examinations. College Student Journal. 30:489- 493, (1996).
  • Murdoek, T .B., & Stephens, J. M. Is cheating wrong? Students' reasoning about academic dishonesty. In E. M. Anderman & T. B. Murdoek (Eds.), Psychological perspectives on academic cheating (pp. 229-253). Burlington, MA: Elsevier, (2007).
  • Stephens, J. M. Beyond reasoning: The role of moral identities, socio moral regulation and social context in academic cheating among high school adolescents. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA, (2004, April).
  • Yıldırım, K. Eğitimde Kopya Çekme Problemi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 9-11 Eylül. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 407-414, (1998).
  • Akdağ, M. ve Güneş, H. Kopya Çekme Davranışları ve Kopya Çekmeye İlişkin Tutumlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 32, 330-343, (2002).
  • Faulkender, P. J., Range, L. M., Hamilton, M., Strehlow, M., Jackson, S., Blanchard, E., & Dean, P. The case of the stolen psychology test: An analysis of an actual cheating incident. Ethics and Behavior, 4, 203–217, (1994).
  • Abramovitz, M. Why Cheating Is Wrong. Current Health, 27 (2), 16-20, (2000).
  • Çetin, Ş. Üniversite öğrencilerinin kopya çekme davranışlarının farklı değişkenler tarafından incelenmesi. Milli Eğitim, 175, 129-142, (2007).
  • McCabe, D.L. Academic Dishonesty among High School Students. Adolescence, 34 (16), 681-688, (1999).
  • Graham, M. A., Monday, J., O’Brien, K., & Steffen, S. Cheating at small colleges: An examination of student and faculty attitudes and behaviors. Journal of College Student Development, 35, 255–260, (1994).
  • Hendershott, A., Drinan, P. F., & Cross. M. Gender and academic integrity. Journal of College Student Development, 40:345-354, (1999).
  • Roth, N. L., & McCabe, D. L. Communication strategies for addressing academic dishonesty. Journal of College Student Development, 36, 531–541, (1995).
  • Yangın, S. ve Kahyaoğlu, M. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Tutum ve Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55, (2009).
  • Calabrese, R. L., & Cochran, J. T. The relationship of alienation to cheating among a sample of American adolescents. Journal of Research and Development in Education, 23(2), 65–72, (1990).
  • Dirik, M. Z. “Türk Eğitim Sisteminde Sınavlarda Kopya Çekme Sorunu-2”. Türkiye, Türk Cumhuriyetleri ve Asya Pasifik Ülkeler Uluslar arası Eğitim Sempozyumu (24-26 Eylül 1997), Milli Eğitim Bakanlığı, Fırat Üniversitesi ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu İşbirliği, Elazığ, (1997).
  • Külahçı, Ş. Öğretmen Yetiştirmede Kopya Çekme Sorunu (Fırat Üniversitesi Örneği). II. Ulusal Eğitim Sempozyumu (18-20 Eylül 1996), İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, (1996).
  • Tan, Ş. Sınavlarda Kopya Çekmeyi Önlemeye Yönelik Önlemler. Eğitim ve Bilim, 26 (126): 32-40, (2001).
  • Eraslan, A. Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur. Eğitim ve Bilim, 36 (160), 52-64, (2011).
  • Seven, M. A. ve Engin, A. O. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Duydukları İhtiyaç ve Kopya Çekme Sebepleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1), 121-136, (2008).
  • Tayfun, A. ve Yazıcıoğlu, İ. Öğrencilerin Kopya Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (3), 375- 393, (2008).
  • Semerci, Ç. Kopya Çekmeye İlişkin Tutum Ölçeği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13 (1), 227-234
  • TDK, (1992), Türkçe Sözlük, İstanbul: Milliyet Yayınları. 898, (2003).
  • Corrion, K., D’arripe-Longueville, F., Chalabaev, A., Schiano-Lomoriellos., Roussel, P., & Cury, F. Effect of implicit theories on judgment of cheating acceptability in physical education: The mediating role of achievement goals. Journal of Sports Sciences, 28(8): 909–919, (2010).
  • Gardner, R. E., & Janelle, C. M. Legitimacy judgments of perceived aggression and assertion by contact and non-contact sport participants. International Journal of Sport Psychology, 33,290–306, (2002).
  • Miller, B. W., Roberts, G. C., & Ommundsen, Y. Effect of perceived motivational climate on moral functioning, team moral atmosphere perceptions, and the legitimacy of intentionally injurious acts among competitive youth football players. Psychology of Sport and Exercise, 6, 461–477, (2005).
  • Semerci, Ç. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Kopya Çekmeye İlişkin Tutum ve Görüşleri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 18(3), 139- 146, (2004).
  • Evans S. F., Grover C. A., Becker A. H., McGregor L.N. Academic dishonesty: Prevalence determinants techniques and punishments. Teaching Psychology, 9:16-20, (1992).
  • Lawson, R. A. Is classroom cheating related to business students’ propensity to cheat in the “real world?” Journal of Business Ethics, 49, 189-199, (2004).
  • Sims, R. L. The relationship between academic dishonesty and unethical business practices. Journal of Education for Business, 68, 207–211, (1993).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

PROSPECTIVE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS CHEATİNG

Yıl 2012, , 101 - 106, 01.04.2012
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000226

Öz

Cheating behavior has seen at all levels of the teaching process although that among undergraduates has become rampant in recent years. The aim of this study was to determine the attitudes of prospective physical education teachers to the cheating. The study has been carried out 421 prospective physical education teachers in the four different universities physical education and sport teacher programs during the 2010-2011 academic terms. The data of the research have been collected by “The Scale for Attitude towards Cheating” which was developed by Semerci (2003). In the study it has found that prospective physical education teachers had moderate attitudes towards cheating. During the comparison according to the gender and class level it was not found any statistically significant differences. In addition with it was not observed that a significant correlation between the GPA and attitudes to the cheating

Kaynakça

  • Anderman, E. M., & Murdock, T. B. The Psychology of Academic Cheating. Elsevier Academic Press. Google eBook. 347p.,( 2007).
  • Baloğlu, N., Etkili Sınıf Yönetimi. Ankara: Baran Matbaası, (2001).
  • Borg M. G. Secondary school teachers' perception of pupils' undesirable behaviours. British Journal of Educational Psychology, 68, 67-79, (1998). 4. Çankaya,
  • İ. ve Çanakçı, H. Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma
  • Yolları. Electronic Turkish Studies, 6 (2) 307-31, (2011).
  • Bozdoğan, A. E. ve Öztürk, Ç. Öğretmen Adayları Neden Kopya Çeker? İlköğretim Online, 7(1), 141-149, (2008).
  • Grimes, P. W. Dishonesty in academics and business: A cross-cultural evaluation of student attitudes. Journal of Business Ethics, 49(3), 273-290, (2004).
  • Lin, C. S., & Wen, L. M . Academic dishonesty in higher education-a nationwide study in Taiwan. Higher Education, 54, 85-97, (2007).
  • Murdock, T. B., Beauchamp, A. S., & Hinton, A. M. Predictors of cheating and cheating attributions: Does classroom context influence cheating and blame for cheating? European Joumal of Psychology of Education, XXIII, (4) 477-492, (2008).
  • Simkin, M. G., & McLeod, A. Why do college students cheat? Journal of Business Ethics, 94, 441-453, (2010).
  • Hardigan, P. C. First- and Third-Year Pharmacy Students’ Attitudes toward Cheating Behaviors. American Journal of Pharmaceutical Education, 68 (5), (2004).
  • Newstead, S. E., Franklyn-Stokes, A., & Arnold, P. Individual differences in student cheating. Journal of Educational Psychology. 88:229-241, (1996).
  • McCabe, D. L., Trevino, L. K., & Butterfield, K. D. Cheating in academic institutions: A decade of research. Ethics and Behavior, 11 (3), 219-232, (2001).
  • Whitley B. E. Does cheating help? The effect of using authorized crib notes during examinations. College Student Journal. 30:489- 493, (1996).
  • Murdoek, T .B., & Stephens, J. M. Is cheating wrong? Students' reasoning about academic dishonesty. In E. M. Anderman & T. B. Murdoek (Eds.), Psychological perspectives on academic cheating (pp. 229-253). Burlington, MA: Elsevier, (2007).
  • Stephens, J. M. Beyond reasoning: The role of moral identities, socio moral regulation and social context in academic cheating among high school adolescents. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, San Diego, CA, (2004, April).
  • Yıldırım, K. Eğitimde Kopya Çekme Problemi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. 9-11 Eylül. Konya: Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 407-414, (1998).
  • Akdağ, M. ve Güneş, H. Kopya Çekme Davranışları ve Kopya Çekmeye İlişkin Tutumlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 32, 330-343, (2002).
  • Faulkender, P. J., Range, L. M., Hamilton, M., Strehlow, M., Jackson, S., Blanchard, E., & Dean, P. The case of the stolen psychology test: An analysis of an actual cheating incident. Ethics and Behavior, 4, 203–217, (1994).
  • Abramovitz, M. Why Cheating Is Wrong. Current Health, 27 (2), 16-20, (2000).
  • Çetin, Ş. Üniversite öğrencilerinin kopya çekme davranışlarının farklı değişkenler tarafından incelenmesi. Milli Eğitim, 175, 129-142, (2007).
  • McCabe, D.L. Academic Dishonesty among High School Students. Adolescence, 34 (16), 681-688, (1999).
  • Graham, M. A., Monday, J., O’Brien, K., & Steffen, S. Cheating at small colleges: An examination of student and faculty attitudes and behaviors. Journal of College Student Development, 35, 255–260, (1994).
  • Hendershott, A., Drinan, P. F., & Cross. M. Gender and academic integrity. Journal of College Student Development, 40:345-354, (1999).
  • Roth, N. L., & McCabe, D. L. Communication strategies for addressing academic dishonesty. Journal of College Student Development, 36, 531–541, (1995).
  • Yangın, S. ve Kahyaoğlu, M. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Kopya Çekmeye Yönelik Tutum ve Görüşleri. Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(21), 46-55, (2009).
  • Calabrese, R. L., & Cochran, J. T. The relationship of alienation to cheating among a sample of American adolescents. Journal of Research and Development in Education, 23(2), 65–72, (1990).
  • Dirik, M. Z. “Türk Eğitim Sisteminde Sınavlarda Kopya Çekme Sorunu-2”. Türkiye, Türk Cumhuriyetleri ve Asya Pasifik Ülkeler Uluslar arası Eğitim Sempozyumu (24-26 Eylül 1997), Milli Eğitim Bakanlığı, Fırat Üniversitesi ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu İşbirliği, Elazığ, (1997).
  • Külahçı, Ş. Öğretmen Yetiştirmede Kopya Çekme Sorunu (Fırat Üniversitesi Örneği). II. Ulusal Eğitim Sempozyumu (18-20 Eylül 1996), İstanbul: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, (1996).
  • Tan, Ş. Sınavlarda Kopya Çekmeyi Önlemeye Yönelik Önlemler. Eğitim ve Bilim, 26 (126): 32-40, (2001).
  • Eraslan, A. Matematik Öğretmeni Adayları ve Kopya: Hiç Çekmedim Desem Yalan Olur. Eğitim ve Bilim, 36 (160), 52-64, (2011).
  • Seven, M. A. ve Engin, A. O. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kopya Çekmeye Duydukları İhtiyaç ve Kopya Çekme Sebepleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (1), 121-136, (2008).
  • Tayfun, A. ve Yazıcıoğlu, İ. Öğrencilerin Kopya Hakkındaki Görüşleri Üzerine Bir Araştırma. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (3), 375- 393, (2008).
  • Semerci, Ç. Kopya Çekmeye İlişkin Tutum Ölçeği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,13 (1), 227-234
  • TDK, (1992), Türkçe Sözlük, İstanbul: Milliyet Yayınları. 898, (2003).
  • Corrion, K., D’arripe-Longueville, F., Chalabaev, A., Schiano-Lomoriellos., Roussel, P., & Cury, F. Effect of implicit theories on judgment of cheating acceptability in physical education: The mediating role of achievement goals. Journal of Sports Sciences, 28(8): 909–919, (2010).
  • Gardner, R. E., & Janelle, C. M. Legitimacy judgments of perceived aggression and assertion by contact and non-contact sport participants. International Journal of Sport Psychology, 33,290–306, (2002).
  • Miller, B. W., Roberts, G. C., & Ommundsen, Y. Effect of perceived motivational climate on moral functioning, team moral atmosphere perceptions, and the legitimacy of intentionally injurious acts among competitive youth football players. Psychology of Sport and Exercise, 6, 461–477, (2005).
  • Semerci, Ç. Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Kopya Çekmeye İlişkin Tutum ve Görüşleri. Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 18(3), 139- 146, (2004).
  • Evans S. F., Grover C. A., Becker A. H., McGregor L.N. Academic dishonesty: Prevalence determinants techniques and punishments. Teaching Psychology, 9:16-20, (1992).
  • Lawson, R. A. Is classroom cheating related to business students’ propensity to cheat in the “real world?” Journal of Business Ethics, 49, 189-199, (2004).
  • Sims, R. L. The relationship between academic dishonesty and unethical business practices. Journal of Education for Business, 68, 207–211, (1993).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 43 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95TC75TF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hüseyin Ünlü Bu kişi benim

Cihan Eroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Ünlü, H., & Eroğlu, C. (2012). Beden eğitimi öğretmen adaylarının kopya çekmeye yönelik tutumları. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(3), 101-106. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000226

Flag Counter