BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF İÇİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ BEDEN EĞİTİMİ VE DİĞER BRANŞ ÖĞRETMENLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2011, , 65 - 69, 01.06.2011
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000201

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kendi algılarına göre sınıf içi davranışlarını belirlemek ve öğretmenlerin sınıf içi davranışlarını cinsiyet, branş ve öğrenim durumu değişkenlerine göre karşılaştırmaktır. Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 2007-2008 öğretim yılı Okul Deneyimi dersi kapsamında uygulamaya gidilen dört ilköğretim okulunun katılımda gönüllü olan 67 branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Büyüköztürk ve ark. (2004) tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Ölçeği” (SÖDÖ) kullanılmıştır. Ölçek Likert tipi beşli derecelendirilmiş 27 maddeden oluşmaktadır (her zaman=5, hiçbir zaman=1). Ölçekteki maddelerin tamamı olumlu maddelerdir. Ölçekten alınan yüksek puan öğrenci merkezli öğretmen davranışlarının sıklıkla gösterildiğini ifade etmektedir. Ölçeğin güvenirliği için hesaplanan Cronbach Alpa iç tutarlılık katsayısı .904, bu çalışma için hesaplanan güvenirlik katsayısı ise .914’dür. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ölçekten aldıkları puanların ortalamalarının yüksek olduğu ( =4.14) belirlenmiştir. Bununla birlikte kadın öğretmenler, erkek öğretmenlere göre sınıf içinde daha fazla öğrenci merkezli davranış sergilemektedirler [t (65)=2.64 p<.05]. Sınıf içi öğretmen davranışları branş [t(65) =0.778, p> .05], öğrenim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir [t(65)=1.455, p>.05]. Bu bulgular öğretmenlerin sınıf içinde öğrenci merkezli davranışları genellikle sergiledikleri şeklinde yorumlanabilir

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Karadeniz, Ş., Karataş, S., “Sınıf içi öğretmen davranışları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizi”, Eğitim Yönetimi, 10 (38) s. 212-229, 2004. 2. MEB
  • Selley, N., The Art of Constructivist Teaching in The Primary School, David Fulton Publishers, London, 1999.
  • Brooks G. and Boroks M G. “The courage to be constructivist”, Educational Leadership, (11), pp. 18-24, 1999.
  • Can, N., “Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları”.Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (1), s.103-119, 2004.
  • Terzi, A. R., “Sınıf Yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları”, Milli Eğitim Dergisi, Güz, s. 155-156, 2002.
  • Demirtaş, H., “Sınıfiçi öğretmen davranışları”, Öğretmen Dünyası, 238, s. 32-35, 1999.
  • Acat, B. M., Yapılandırmacı Felsefe ve Yeni Müfredat Programına Etkileri, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 2004.
  • Singer, E., “Espoused teaching paradigms of college faculty”, Research in Higher Education, 37(6), pp. 656-679, 1996.
  • Özdaş, A. “Yeni ilköğretim matemetik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi”, Erciyes Üniversitesi, Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, s.239-255, Kayseri, 2005.
  • Demirci, A., “Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi”, Milli Eğitim Dergisi, (178), s. 105- 120, 2008.
  • Güven, B., Demirhan G., “Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminin öğretmen davranışı boyutuna ilişkin görüşleri”, H.Ü. Spor Bilimleri Dergisi, 17(4), s.158-172, 2006.
  • Gatlin, L.S., “The effects .of pedagogy informed by constructivism: A comparison of student achievement across constructivist and traditional classroom enviroments”, University of New Orleans, Dissertation Abstracts International , 62, 1998.
  • Kim, J. S., “The effects of Constructivist teaching approach on students academic achievement, self concept and learning strategies”, Asia Pasijic Education Review, 6 (1), pp. 7-19, 2005.
  • Çınar, O., Teyfur, E., Teyfur, M.. “İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(7), s. 47-64, 2006.
  • Temiz, N., İlköğretim 4. sınıf matematik dersi yeni öğretim programının yansımaları. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Denizli, 2004.

COMPARISON OF TEACHER BEHAVlORS WlTHlN CLASSROOM INTERMS OF PHYSlCAL EDUCATION AND OTHER BRANCH TEACHERS

Yıl 2011, , 65 - 69, 01.06.2011
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000201

Öz

The purpose of this research is to determine the teacher behaviors within classroom according to their own perception and compare these behaviors in terms of gender, branch and educational level. Study group consist of voluntary profession taechers (n=67) working four primary schools gone for intership Ankara University Department of Physical Education and Sport Teacher during the education year of 2007-2008. The data collection was utilized by applying Teacher Behaviors Within Classroom Scale (TBCS). Scale having 27 items were prepared with the base of five type likert scale (every time=5, never=1). All items are positive. Getting high point from the scale means showing learner centered behaviors frequently. For reliability of the scale, Cronbach Alpa coefficient was .904; for this study coefficient was .914. End of the study, it was determined that mean of points taken by from the scale of teachers were high ( = 4.14).. Beside this, female teachers dislay more learner centered behaviors than male taechers within classroom [t (65)=2.64 p<.05]. Within classroom teacher beahviors have not shown a significant differences according to branch [t(65) =0.778, p> .05] and educational level [t(65)=1.455, p>.05]. These findings can be interpreted as teachers usually display learner centered behaviors within classroom

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, E., Karadeniz, Ş., Karataş, S., “Sınıf içi öğretmen davranışları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik analizi”, Eğitim Yönetimi, 10 (38) s. 212-229, 2004. 2. MEB
  • Selley, N., The Art of Constructivist Teaching in The Primary School, David Fulton Publishers, London, 1999.
  • Brooks G. and Boroks M G. “The courage to be constructivist”, Educational Leadership, (11), pp. 18-24, 1999.
  • Can, N., “Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları”.Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16 (1), s.103-119, 2004.
  • Terzi, A. R., “Sınıf Yönetimi açısından etkili öğretmen davranışları”, Milli Eğitim Dergisi, Güz, s. 155-156, 2002.
  • Demirtaş, H., “Sınıfiçi öğretmen davranışları”, Öğretmen Dünyası, 238, s. 32-35, 1999.
  • Acat, B. M., Yapılandırmacı Felsefe ve Yeni Müfredat Programına Etkileri, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, 2004.
  • Singer, E., “Espoused teaching paradigms of college faculty”, Research in Higher Education, 37(6), pp. 656-679, 1996.
  • Özdaş, A. “Yeni ilköğretim matemetik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi”, Erciyes Üniversitesi, Yeni ilköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, s.239-255, Kayseri, 2005.
  • Demirci, A., “Sınıf öğretmenlerinin yeni ilköğretim programına ilişkin görüşlerinin incelenmesi”, Milli Eğitim Dergisi, (178), s. 105- 120, 2008.
  • Güven, B., Demirhan G., “Beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminin öğretmen davranışı boyutuna ilişkin görüşleri”, H.Ü. Spor Bilimleri Dergisi, 17(4), s.158-172, 2006.
  • Gatlin, L.S., “The effects .of pedagogy informed by constructivism: A comparison of student achievement across constructivist and traditional classroom enviroments”, University of New Orleans, Dissertation Abstracts International , 62, 1998.
  • Kim, J. S., “The effects of Constructivist teaching approach on students academic achievement, self concept and learning strategies”, Asia Pasijic Education Review, 6 (1), pp. 7-19, 2005.
  • Çınar, O., Teyfur, E., Teyfur, M.. “İlköğretim okulu öğretmen ve yöneticilerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımı ve programı hakkındaki görüşleri”, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(7), s. 47-64, 2006.
  • Temiz, N., İlköğretim 4. sınıf matematik dersi yeni öğretim programının yansımaları. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Denizli, 2004.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73GE48GG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Semiyha Dolaşır Tuncel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011

Kaynak Göster

APA Tuncel, S. D. (2011). SINIF İÇİ ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ BEDEN EĞİTİMİ VE DİĞER BRANŞ ÖĞRETMENLERİ AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(2), 65-69. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000201

Flag Counter