Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kendi algılarına göre sınıf içi davranışlarını belirlemek ve öğretmenlerin sınıf içi davranışlarını cinsiyet, branş ve öğrenim durumu değişkenlerine göre karşılaştırmaktır. Çalışma grubunu Ankara Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, 2007-2008 öğretim yılı Okul Deneyimi dersi kapsamında uygulamaya gidilen dört ilköğretim okulunun katılımda gönüllü olan 67 branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Büyüköztürk ve ark. (2004) tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Ölçeği” (SÖDÖ) kullanılmıştır. Ölçek Likert tipi beşli derecelendirilmiş 27 maddeden oluşmaktadır (her zaman=5, hiçbir zaman=1). Ölçekteki maddelerin tamamı olumlu maddelerdir. Ölçekten alınan yüksek puan öğrenci merkezli öğretmen davranışlarının sıklıkla gösterildiğini ifade etmektedir. Ölçeğin güvenirliği için hesaplanan Cronbach Alpa iç tutarlılık katsayısı .904, bu çalışma için hesaplanan güvenirlik katsayısı ise .914’dür. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin ölçekten aldıkları puanların ortalamalarının yüksek olduğu ( =4.14) belirlenmiştir. Bununla birlikte kadın öğretmenler, erkek öğretmenlere göre sınıf içinde daha fazla öğrenci merkezli davranış sergilemektedirler [t (65)=2.64 p<.05]. Sınıf içi öğretmen davranışları branş [t(65) =0.778, p> .05], öğrenim düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermemiştir [t(65)=1.455, p>.05]. Bu bulgular öğretmenlerin sınıf içinde öğrenci merkezli davranışları genellikle sergiledikleri şeklinde yorumlanabilir
Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Beden Eğitimi Öğrenci Merkezli Öğretim
The purpose of this research is to determine the teacher behaviors within classroom according to their own perception and compare these behaviors in terms of gender, branch and educational level. Study group consist of voluntary profession taechers (n=67) working four primary schools gone for intership Ankara University Department of Physical Education and Sport Teacher during the education year of 2007-2008. The data collection was utilized by applying Teacher Behaviors Within Classroom Scale (TBCS). Scale having 27 items were prepared with the base of five type likert scale (every time=5, never=1). All items are positive. Getting high point from the scale means showing learner centered behaviors frequently. For reliability of the scale, Cronbach Alpa coefficient was .904; for this study coefficient was .914. End of the study, it was determined that mean of points taken by from the scale of teachers were high ( = 4.14).. Beside this, female teachers dislay more learner centered behaviors than male taechers within classroom [t (65)=2.64 p<.05]. Within classroom teacher beahviors have not shown a significant differences according to branch [t(65) =0.778, p> .05] and educational level [t(65)=1.455, p>.05]. These findings can be interpreted as teachers usually display learner centered behaviors within classroom
Within Classroom Teacher Beahviors Pyhsical Education Learner Centered Instruction
Diğer ID | JA73GE48GG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 |