Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 4, 126 - 139, 26.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Açıkada, C. ve Ergen, E. (1990), Bilim ve Spor, s. 216-223. Ankara.
  • Açıkada, C., Özkara, A., Hazır, T., Aşçı, A., Turnagöl, H., Tınazcı, C., Ergen, E.,(1996). Bir Futbol Takımında Sezon Öncesi Hazırlık Antrenmanlarının Bir Kısım Kuvvet ve Dayanıklılık Özellikleri Üzerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Sayı: 1, s. 27–28. Ankara.
  • Akkoyun, S. (2014), Türkiye’deki Futbol Kulüplerinin Alt Yapılarının Yapılanması, Yönetim Biçimleri, İdari Yapısı ve Avrupa’daki Örneklerle Kıyaslanması, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, s.25-26. İstanbul.
  • Akşar, T. ve Kutlu M. (2008), Futbol Yönetimi,s. 86. İstanbul.
  • Aslan, C.S., Akça, F., Müniroğlu, S. (2015), Süper Lig Futbol Takımlarının Altyapılarından Oyuncu Yetiştirme Verimliliklerinin İncelenmesi, Spormetre, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Sayı:2,s.104.Ankara.
  • Bora,T., Çiğdem,A., Goloğlu, E., Akkaya,Y. (2008), Açıkoturum: Futbol üzerine konuşmak İletişim kuram ve araştırma dergisi, Ankara, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sayı 26, s. 343. Ankara.
  • Çelenk, Y.R., (2014). Altyapıdan futbolcu yetiştirmenin psikolojik etkileri, s.47-48. https://ruveydacelenk.com/2014/09/10/altyapidan-futbolcu-yetistirmenin-psikolojik-etkileri/ erişim tarihi:2017
  • Ford PR., Le Gall F., Carling C. (2009), A Cross-cultural comparison of the participation his-tories of English and French elite youth soccer pla-yers, s.138-142.
  • Futbol akademi dergisi, 15 Kasım 2016.
  • Göktepe, M. (2013), Çocuk ve Futbol. www.futbolbilim.net:haber_detay.asp?haberID=34 adresinden alınmıştır.
  • Güldaş,T.(2014).Futbol'umuzunSorunsallarınaDair.http://www.emreguldas.com/2014/.../futbolumuzun-ozkaynak-sorunsallarina-dair
  • Haber Türk Gazetesi, 14 Ocak 2016.
  • http:// Joganita.net .com.tr/Erişim Tarihi: 22.10. 2016
  • http:// transfermarket.com.tr/ Erişim Tarihi :08.11.2018
  • Holmes, B.,(1981), Comparative Education: Some Considerations of Method.: Ailen and Unwin Publication. London
  • Hoseini M.K., Ramzanınezhad,R., Shafiee K., Modamad P. (2010), "The Relationship Between Collective Efficacy And Coaching Behaviors in Professional Volleyball League Of Iran Clubs" World Journal Of Sport Sciences, s.2
  • Karasar, N. (1997), Bilimsel Araştırma Yöntemi.Ankara, 7.basım, s.75-90. Ankara.
  • Mcrae, A. (2012), I Want Your Job: Football coach. http://www.independent.co.uk.
  • Ongan, H., Demiröz, D., M. (2010), Futbolun Tarihi., Akademik, Futbol, s. 32. İstanbul.
  • Richardson,D., Gilboume, D. And Liitlewood, M. (2004), Deeloping support mechanisms for elite young players in a Professional soccer Academy: Creative reflections in action research. European Sport Management Quarterly, s. 195-214.
  • Sunay, H. (2017), Spor yönetimi. 3. Baskı, Gazi Kitabevi, s. 65-87. Ankara.
  • Topkaya, İ.a (2013), Altyapı Antrenör Yeterlilikleri. Futbolda Altyapı Eğitimi, s. 32-26.
  • Topkaya, İ. b (2013), Genel Olarak Altyapı Eğitim Felsefesi. Futbolda Altyapı Eğitim, s. 21.
  • TÜFAD, (2016) http://tufad.org.tr/bilgi_bankasi.php
  • Türkoğlu, A. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana.
  • Ünüvar, A., Gürkan,B., Acar,D., Bıçakçı,L., Karacar, G., Mete İkiz, M., Tanrıöver,Ö. ve Akşar,T.(2010), Kurumsal yönetim ilkeleri ışığında Türk futbol kulüpleri yönetim rehberi, s.69. İstanbul.

TÜRKİYE İLE ALMANYA FUTBOL ALTYAPILARININ İNCELENEREK KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2018, Cilt: 16 Sayı: 4, 126 - 139, 26.12.2018

Öz

Ülkelerin sportif başarıları kendilerini tanıtma ve saygınlık kazanmalarıyla
beraber ülkelerin politik ve ekonomik gelişmelerine de olumlu katkı
sağlamaktadır. Sporun önemini erken kavramış ülkeler, spora çok geniş tabanlı
yatırımlar yapmışlar ve bunun sonucu olarak da uluslararası başarılar elde
etmişlerdir. Bu başarının en önemli etkenleri, altyapı çalıştırıcılarıyla
beraber altyapı seçiminde uygun yaş ve uygun spor branşına yetenekli gençlerin
yönlendirilmesidir. Son yıllarda Türk futbolunda,  özellikle milli takımlar seviyesinde 2006.2010.2014.2018
Dünya kupasına ve 2004,2012 Avrupa şampiyonalarına katılamamışlardır. Bu
başarısızlığın altında yatan ana nedenlerden biri de altyapı eksikliği olduğunu
söylenebilir. Özellikle 2002 Dünya
Kupası'ndan sonra futbolda yeni yapılanmaya giden ve çeşitli projelerle
altyapıya verdikleri önem neticesinde neredeyse ikinci bir milli takım
çıkarabilen Almanya’nın 2014 Dünya kupasını da kazanması başarı için alt
yapının ne kadar önemli olduğunu açıkça göstermektedir. Almanya’nın 2014 yılında
kadrosundaki oyunculara baktığımızda liglerinde başarılı olmuş önemli isimlerin
genellikle yetiştikleri kulüpte futbol oynadıkları görülmektedir. Türkiye ile
Almanya’nın futbol altyapılarının genel özellikleri ve altyapıdan çıkan oyuncu
sayılarının incelenerek karşılaştırılması bu araştırmanın amacını
oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı,
Türkiye ile Almanya’nın futbol altyapılarının genel özellikleri ve altyapıda
çıkan oyuncu sayıları incelenerek karşılaştırılmasıdır. Araştırmada iki ayrı yöntem kullanılmıştır. Birinci yöntem belgesel
tarama modelidir. Belgesel tarama modeli geçmişte veya halen var olan bir
durumu olduğu gibi betimlemektir. Karşılaştırmalarda ikinci yöntem
olarak ise yatay yaklaşım modeli uygulanmıştır. Yatay yaklaşımda Türkiye’deki
ve Almanya’daki futbol altyapılarının belirli unsurları ele alınmıştır. Veriler,
basılı kaynakların ve web sayfaların incelenmesine dayanmaktadır, bu nedenle,
söz konusu ülkelerin futbol altyapısının genel özellikleri ve sayısal bilgileri
basılı kaynaklardan ve web sayfalarından taranmıştır. Sonuç olarak, Almanya’daki altyapı antrenörlerinin Türk
antrenörlere göre daha donanımlı oldukları, yaptıkları işin bilincinde, yetenek
seçiminde adil bir tutum içerisinde oldukları, malzeme ve donanım bakımından da
Almanya’nın Türkiye’ye göre daha önde olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Açıkada, C. ve Ergen, E. (1990), Bilim ve Spor, s. 216-223. Ankara.
  • Açıkada, C., Özkara, A., Hazır, T., Aşçı, A., Turnagöl, H., Tınazcı, C., Ergen, E.,(1996). Bir Futbol Takımında Sezon Öncesi Hazırlık Antrenmanlarının Bir Kısım Kuvvet ve Dayanıklılık Özellikleri Üzerine Etkisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Sayı: 1, s. 27–28. Ankara.
  • Akkoyun, S. (2014), Türkiye’deki Futbol Kulüplerinin Alt Yapılarının Yapılanması, Yönetim Biçimleri, İdari Yapısı ve Avrupa’daki Örneklerle Kıyaslanması, İstanbul Kültür Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, s.25-26. İstanbul.
  • Akşar, T. ve Kutlu M. (2008), Futbol Yönetimi,s. 86. İstanbul.
  • Aslan, C.S., Akça, F., Müniroğlu, S. (2015), Süper Lig Futbol Takımlarının Altyapılarından Oyuncu Yetiştirme Verimliliklerinin İncelenmesi, Spormetre, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Sayı:2,s.104.Ankara.
  • Bora,T., Çiğdem,A., Goloğlu, E., Akkaya,Y. (2008), Açıkoturum: Futbol üzerine konuşmak İletişim kuram ve araştırma dergisi, Ankara, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Sayı 26, s. 343. Ankara.
  • Çelenk, Y.R., (2014). Altyapıdan futbolcu yetiştirmenin psikolojik etkileri, s.47-48. https://ruveydacelenk.com/2014/09/10/altyapidan-futbolcu-yetistirmenin-psikolojik-etkileri/ erişim tarihi:2017
  • Ford PR., Le Gall F., Carling C. (2009), A Cross-cultural comparison of the participation his-tories of English and French elite youth soccer pla-yers, s.138-142.
  • Futbol akademi dergisi, 15 Kasım 2016.
  • Göktepe, M. (2013), Çocuk ve Futbol. www.futbolbilim.net:haber_detay.asp?haberID=34 adresinden alınmıştır.
  • Güldaş,T.(2014).Futbol'umuzunSorunsallarınaDair.http://www.emreguldas.com/2014/.../futbolumuzun-ozkaynak-sorunsallarina-dair
  • Haber Türk Gazetesi, 14 Ocak 2016.
  • http:// Joganita.net .com.tr/Erişim Tarihi: 22.10. 2016
  • http:// transfermarket.com.tr/ Erişim Tarihi :08.11.2018
  • Holmes, B.,(1981), Comparative Education: Some Considerations of Method.: Ailen and Unwin Publication. London
  • Hoseini M.K., Ramzanınezhad,R., Shafiee K., Modamad P. (2010), "The Relationship Between Collective Efficacy And Coaching Behaviors in Professional Volleyball League Of Iran Clubs" World Journal Of Sport Sciences, s.2
  • Karasar, N. (1997), Bilimsel Araştırma Yöntemi.Ankara, 7.basım, s.75-90. Ankara.
  • Mcrae, A. (2012), I Want Your Job: Football coach. http://www.independent.co.uk.
  • Ongan, H., Demiröz, D., M. (2010), Futbolun Tarihi., Akademik, Futbol, s. 32. İstanbul.
  • Richardson,D., Gilboume, D. And Liitlewood, M. (2004), Deeloping support mechanisms for elite young players in a Professional soccer Academy: Creative reflections in action research. European Sport Management Quarterly, s. 195-214.
  • Sunay, H. (2017), Spor yönetimi. 3. Baskı, Gazi Kitabevi, s. 65-87. Ankara.
  • Topkaya, İ.a (2013), Altyapı Antrenör Yeterlilikleri. Futbolda Altyapı Eğitimi, s. 32-26.
  • Topkaya, İ. b (2013), Genel Olarak Altyapı Eğitim Felsefesi. Futbolda Altyapı Eğitim, s. 21.
  • TÜFAD, (2016) http://tufad.org.tr/bilgi_bankasi.php
  • Türkoğlu, A. (1998), Karşılaştırmalı Eğitim, Dünya Ülkelerinden Örneklerle. Adana.
  • Ünüvar, A., Gürkan,B., Acar,D., Bıçakçı,L., Karacar, G., Mete İkiz, M., Tanrıöver,Ö. ve Akşar,T.(2010), Kurumsal yönetim ilkeleri ışığında Türk futbol kulüpleri yönetim rehberi, s.69. İstanbul.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sunay 0000-0001-5139-1492

Bayram Kaya

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sunay, H., & Kaya, B. (2018). TÜRKİYE İLE ALMANYA FUTBOL ALTYAPILARININ İNCELENEREK KARŞILAŞTIRILMASI. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 16(4), 126-139.

Flag Counter