Fiziksel aktivite için tasarlanmış olan insan
bedeninin, hareketsizlik ile beraber karşı karşıya kaldığı sorunlar hergeçen
gün artmaktadır. Yüzyıllar öncesinden fiziksel aktivitenin önemine dair
söylenmiş sözlerin haklılığı bugün herkes tarafından kabul görmektedir. Bu derleme ile fiziksel aktivitenin genel olarak herkes
tarafından kabul gören sağlığa faydalarının dışında, nörolojik etkileri, bu
etkilere bağlı olarak farklı yaş gruplarındaki zihinsel süreçler üzerindeki
rolü, bu süreçlerin bir sonucu olarak akademik başarının arttırılmasına dair
katkıları ortaya koyulmaya çalışılmaktadır. Bu çerçevede fiziksel aktivitenin öz
saygı, özgüven ve iyi olma hali gibi kavramlar ile ilişkisinin yanı sıra farklı
zihinsel problemler yaşayan bireylerin tedavileri için kullanımından, travma
sonrası stres bozukluğunun aşılmasındaki katkılarına kadar pek çok nokta da ele
alınmıştır. Okul öncesi eğitim alan çocukları, ergenleri ve üniversite
öğrencilerini içeren çok geniş bir yelpazede, eğitime fiziksel aktivitenin
dahil edilmesi yolu ile çok daha büyük oranda fiziksel ve zihinsel gelişim
gerçekleştirilebileceği ifade edilmeye çalışılmıştır. Fiziksel aktivitenin
eğitim-öğretim içerisindeki yerinin ne kadar önemli olduğu inkar edilemez bir
gerçektir çünkü sağlıklı çocuk daha iyi öğrenir. Derleme içerisinde sunulan
bilgilerin ve araştırma raporlarının, gerek öğretmenler, gerek okul
yöneticileri gerekse veliler için çocukların geleceğini planlamaya yardımcı
olması umulmaktadır. Ayrıca her yaştan bireyin, fiziksel aktivitenin bu
yönlerini tanımalarıyla yaşamlarında olumlu bir değişime yol açabileceklerine
inanılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |