Bu çalışmanın amacı, halk dansları figürleri öğretilirken, ortamın
aynalı ya da aynasız olması durumunun, öğrenciler üzerine etkilerini
incelemektir. 2016- 2017 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerini kapsayan
bu çalışma, Ankara Büyükşehir Belediyesi Batıpark Çocuk Kulübüne kayıtlı 46’sı
4.sınıf ve 49’u 2.sınıf toplamda 94 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada video
analizi, memnuniyet anketi ve görüşme yöntemi kullanılmış, verilerin analizi
SPSS 18 paket programı ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen
nicel bulgulara göre aynalı salonda eğitim gören öğrenciler ile aynasız salonda
eğitim gören öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar
tespit edilmiştir. Video analizlerinde hareket uyumu, denge bozukluğu,
şaşırmalar ve ritim duygusu bakımından aynalı ve aynasız salon gruplarının
karşılaştırılmasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar kaydedilmiştir
(p<0.05). Nitel bulgulara göre, anında geri bildirim dönütünün olmasının,
hızlı öğrenmeyi ve hatayı anında düzeltmeyi desteklediği vurgulanmıştır. Yine
nitel bulgulara göre, özellikle görsel geri bildirimin söz konusu olduğu
öğrenme ortamında öğrenci, dansçı ve eğitmenin sınıfta bir uyaran (ayna) ile
eğitim vermesi ya da almasının olumlu sonuçlar doğurabileceği kanısına
varılmıştır. Çalışmanın nicel ve nitel bulgularına göre, çocuklara halk
dansları figürleri öğretilirken, aynalı bir salonda eğitim vermenin olumlu
etkilerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
Halk Dansları Öğrenme Figür Öğretimi Ayna Halk Dansları Öğrenme Performans
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 4 |