Çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında öğrenim gören çocukların sportif faaliyete katılımından sonra okul başarılarında, fiziksel ve sosyal davranışlarında meydana gelen değişikliklerin incelenmesidir. Bu çerçevede, Ankara’nın Keçiören, Yenimahalle ve Sincan ilçelerinde Keçiören Sportif A.Ş Futbol Okulu’na devam eden ve bölge ilköğretim okullarında öğrenim gören, yaşları 7 ile 14 arasında değişen 91 erkek öğrenci velisine ulaşılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan ölçme aracı ile elde edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, veli görüşlerine göre; sportif faaliyete katılan ve düzenli olarak devam eden çocukların okul başarılarında, fiziksel ve sosyal davranışlarında olumlu değişimlerin olduğu neticesine varılmıştır. Çalışmamızdan ortaya çıkan sonuçlar çerçevesinde, ebeveynlerin okul çağına gelmiş çocuklarını, öncelikle herhangi bir spor faaliyetine yönlendirmesi ve çocuklarının düzenli olarak bu faaliyetlere katılımının sağlaması önerilir
The aim of this study was to examine the changes in primary school students’ academic successes, physical and social behaviors following their attendance to sport activities. For this purpose, families of 91 male students, aged between 7-14 who attend Keçiören Sportif A.Ş Football School regularly at Keçiören, Yenimahalle and Sincan in Ankara, were contacted. Data were collected via a scale developed by the researcher. Families were asked to take a survey and evaluate whether there were any changes in social and physical states of the students. According to families’ views, positive changes occurred in the behaviors of children who attend sportive activities regularly
Diğer ID | JA46SU97KV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 1 |