Yeni ekonomik düzen her alanda olduğu gibi sporu ve kurumlarını etkilemiş, siyasal ve ekonomik sistemler içerisinde yer alan spor yeniden tanımlanmaya başlamıştır. Yüzyıllardır geleneksel yapılarını korumaya çalışan spor sistemleri, yeni ekonominin tanımlamış olduğu spor sektörünün avantajlarından yararlanmak ve rekabet edebilecek yapısal özeliklerini yeniden gözden geçirmek durumunda kalmışlardır. Günümüzde spor kulüpleri gelişen ekonomiye ve profesyonel yönetim anlayışına sahip olmanın yanı sıra performanslarını artırmak ve başarılı olmak amacıyla birer işletme anlayışı içerisinde şirketleşme modellerini benimsemiş durumdadırlar. Türkiye’de spor kulüpleri bir taraftan vergi avantajlarından faydalanmak için dernek statüsünde faaliyetlerine devam ederken, diğer taraftan şirketleşerek kurumsallaşma, profesyonelleşme, ticari faaliyetlerde bulunma, markalaşabilme, gelir kaynakları yaratma gibi çabalara yönelmişlerdir. Bu çalışmada, Türkiye’deki yeni yasal düzenlemeler ışığında, spor kulüplerinin yapısal özelliklerinin değişimi ile birlikte şirketleşme modellerinin ticari avantajlara dönüşümü betimsel olarak değerlendirilmiştir
The new economic order has affected sports and its institutions as in every area and sport began to be redefined in political and economic systems. For centuries, sport systems which have been trying to protect their traditional structures had to take advantage of the sports industry defining by the new economy and had to reconsider structural properties that can compete. Today, sports clubs have emerging economies as well as having professional management and to improve their performance in order to be successful have adopted a business model approach. Sports clubs in Turkey headed towards such efforts; on the one hand to take advantage of tax benefits, while continuing their activities association with the status, on the other hand the company becoming institutionalized, professionalisation, commercial activities, trying to be brand, creating sources of income. In this study, in light of new legislation in Turkey, the change of the structure of sports clubs with business model transformation to the commercial advantages were evaluated descriptively
Diğer ID | JA47AJ37AM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 2 |