Bu çalışmanın amacı, takım özdeşleşme düzeyi ile profesyonel futbol müsabakalarına seyirci olarak katılım kararını etkileyen faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini en az bir kez Boluspor maçını seyretmeye giden 181 erkek Boluspor taraftarı oluşturmaktadır. Takım özdeşleşme düzeyine ilişkin veriler “Spor Taraftarı Özdeşleşme Ölçeği”( Günay ve Tiryaki ) ile toplanırken, spora katılım (seyirci olarak) kararına ilişkin veriler ise, “Seyirci Katılım Kararı Ölçeği (SKKÖ)” (Gencer ve Aycan) ile toplanmıştır. Sonuç olarak, takım özdeşleşme düzeyi ile profesyonel futbol müsabakalarına seyirci olarak katılım kararını etkileyen “taraftarı olunan takım”, “rakip takım” ve “toplumsallaşma fırsatı” değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaz iken, “müsabakanın cazibesi”, “programın uygunluğu” ve “fiziksel çevre” değişkenleri arasında negatif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur
The purpose of this study is to investigate the correlation between the level of team identification level and variables affecting the spectator decision to attend professional soccer games. The sample used consisted of 181 male fun who participated to at least one games of Boluspor Football Club. The data related with team ıdentification level was collected by the “Sport Spectator Identification Scale” (Günay ve Tiryaki-) and the data related with variables affecting the decisions to attend the professional soccer games by the “Scale of Spectators’ Decision to Attend” (Gencer ve Aycan ). Findings showed that no significant relationship was reached between the team identification level and “ team supported”, “opponent team” and “opportinity of socialization”, which are the variables affecting the spectators’ decision to attend professional soccer games. However “attraction of the competion”, “appriopriateness of the schedule” and physical environment” have a negatif significant relationship with team ıdentification level
Diğer ID | JA88JA99JM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 4 |