Bu çalışmanın amacı; Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sosyo-kültürel yapılarının meslek seçimiyle olan ilişkilerinin belirlenmesidir. Araştırmaya, Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinden 99 öğrenci katılmıştır. Sosyo kültürel yapı-meslek ilişkilerinin belirlenmesine yönelik 26 soruluk anket, araştırma grubuna bizzat uygulanmıştır. Ortaya çıkan bulgular, yüzdesel dağılım, frekans gösterme ve Z dağılımı istatistiki yöntemleriyle analizleri yapılarak yorumlanmış ve sonuçlandırılmıştır. Araştırma grubunun çoğunluğu (%77,32), Ankara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’na girdikten sonra tekrar üniversite sınavına girmemiştir. Öğrenim görülen bölüm ile sınavdan önce istenilen bölüm karşılaştırılması sonucunda Antrenörlük Eğitimi Bölümü öğrencileri, okudukları bölümden memnundurlar (%51,72). Bu bölüm öğrencilerinin %48,27’si ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde okumak istemektedirler. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencilerinin %97,67’si okudukları bölümden memnundur. Sadece %2.32’si Spor Yöneticiliği Bölümünü daha çok istemektedir. Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinin %68’i bölümünden memnundurlar, %32’si ise Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde okumak istemektedirler. Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği öğrencilerinin bölümlerinden memnuniyet dereceleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur (p<0,05)
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Sosyo-Kültürel Yapı Meslek
In this study, it is aimed to designate the Connection of Social-Cultural Configuration with the chose of profession of the students at the School of Physical Education and Sport of Ankara University. 99 students from the students at the school of Physical Education and Sport of Ankara University has joint to this investigation. The 26-guestioned inquiry to designate the connection of socil cultural configuration with choose of profession has been applied to the group of study personally. The existing inventions, percentage dispersion, display of frequency and Z dispersion have been explained and come to a conclusion with statistical methods and analyses. The majority (77.32%) have not prepared again to university exam, after they entered the School of Physical Education and Sport of Ankara University. In the result of comparison about department, in which the students receives education, with wished department before the examination, the students from the department of Trainer Education (51.72%) are pleased from their department. 48.27% of students from this department want to study in the department of Physical Education and Sport Teacher. 97.67% of the students from the Physical Education and Sport Teacher are pleased from their department. Only 2.32% of these students want more the department of Sport Management. 68% of students from Sport Management are pleased from their department, 32% of these students want to study in the Physical Education and Sport Teacher. As the statistical, it is not meaningful difference among the pleasure ranks of Trainer Education and Sport Management (p<0,05)
The School of Physical Eduvation and Sport Social-Cultural Configuration Profession.
Diğer ID | JA99JT88ME |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 1 |