Bu çalışmada, kaynaştırma öğrencilerinin beden
eğitimi dersine yönelik görüşlerini belirlemek ve karşılaştıkları sorunlara
çözümler üretmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ortaokulda öğrenim gören
15 kaynaştırma öğrencisinin beden eğitimi dersine yönelik görüşleri alınmıştır.
Bu çalışma; nitel araştırma desenlerinden "durum
çalışması" modelinde olup, örneklem seçimi amaçlı örnekleme
tekniklerinden "ölçüt örnekleme"
ile yapılmıştır. Araştırma verileri, hazırlanan altı soru “yarı yapılandırılmış
görüşme formu” aracılığıyla toplanmış, veri kaybına sebebiyet vermemek için
görüşmeler ses kaydına alınmıştır. Elde edilen veriler Nvivo programına
aktarılmış ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Görüşme formundan ve
kişisel bilgilerden elde edilen verilerin analizinde öğrencilerin çoğunluğu
öğretmenlerin kendilerine özel bir etkinlik uygulamadığını, fakat genellikle
olumlu tutum sergilediklerini, materyalleri yeterli bulduklarını ve arkadaş
ilişkilerinin iyi olduğunu bildirmektedir. Bunun yanında öğrenciler,
öğretmenlerin sınav değerlendirmelerinde normal akranlarıyla kaynaştırma
öğrencilerini bir değerlendirdiğini ve çoğunlukla beden eğitimi dersinden
herhangi bir beklentileri olmadığını ifade etmişlerdir. Bu bağlamda okul
idarecileri başta olmak üzere, öğretmenler, aileler ve öğrencilerin kaynaştırma
eğitim sistemiyle ilgili bilgilendirilmesi ve bu konuyla ilgili eğitimlere
katılmalarının teşvik edilmesi sağlanmalıdır. Ayrıca kaynaştırma öğrencilerinin
eğitim sürecinde akran ilişkilerinin sürekli gözlenmesi ve gerektiğinde
müdahale edilmesi vazgeçilmez bir ihtiyaç olarak görünmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 |