Bu araştırmada
spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin yaşam kalite algıları
ile problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişkilerin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine, öğrenim
gördükleri bölüme, üniversitesinin bulunduğu bölgeye, ikamet ettikleri yere ve
vücut kitle indeksine göre yaşam kalite algıları ile problem çözme yaklaşımlarının
anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği incelenmiştir. Nicel araştırma
yöntemlerinden ilişkisel araştırma deseninde yürütülen çalışmada toplam 1120
öğrenciye ulaşılmıştır. Tabakalı örnekleme yöntemine dayalı seçilen öğrenciler
her ikisi bir bölgeden olacak şekilde Türkiye’nin yedi bölgesini temsil eden
toplam 14 üniversitede öğrenim görmektedir. Aynı zamanda farklı bölümlerde ve
sınıf düzeylerinde öğrenim gören öğrenciler araştırmaya dâhil edilmiştir. Kişisel
bilgi formu, WHOQOL-BREF Yaşam Kalite Ölçeği ve Problem Çözme Envanteri ile
toplanan verilere ilişkin betimsel istatistikler, fark istatistikleri ve ilişki
istatistikleri hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin yaşam kalite
algılarının orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin problem
çözerken en çok aceleci, en az kaçıngan yaklaşımı benimsedikleri
belirlenmiştir. Spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin problem
çözme yaklaşımları ile yaşam kalite algıları arasında negatif yönde ve düşük
düzeyde ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin bazı özelliklerine
göre yaşam kalite algıları ile problem çözme yaklaşımlarının farklılık
gösterdiği saptanmıştır.
Spor bilimleri yaşam kalitesi problem çözme yaklaşımı tabakalı örnekleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 18 Sayı: 1 |