Consumption has become a more comprehensive and broad concept, not just meeting human needs, with the formation of postmodern consumption culture. Consumption culture reveals its effect in almost every field, including sports, art, fashion, and daily basic needs. Sports activities, as a part of the culture, have made a difference in the industry, with many manufacturers and foundations being the focus of attention. This study examined visual metaphors with sports content. Moreover, this study also tried to investigate visuals with sports content that aim to change and transform society. The study examined the influential role of sports in reaching every segment of society in the context of consumer culture. In this study, we inspected the mediation of the Phillips and McQuarrie (2004) model, which constitutes the typology of visual metaphors used in advertisements in the images determined by the sampling method. The researchers used a qualitative analysis of the sports content visuals, which considered the metaphor types by using the content analysis method. In addition, the researchers took the approach of Roland Barthes, a semiotic theorist, as a basis and interpreted the texts next to the visual metaphors together. Unlike previous studies on metaphors’ usage in printed images, the researchers tried to explore the relationship between the types of sports visual metaphors through rhetoric and the postmodern consumption culture. The study revealed that the symbolic power of sports in postmodern consumption culture affected the development of a positive attitude in the change of society through images containing metaphors.
Sport Postmodern Consumption Culture Metaphor Advertisement Social Change
Tüketim olgusu, postmodern tüketim kültürünün oluşumu ile birlikte salt insan ihtiyaçlarının karşılanmasından çok daha kapsamlı ve geniş bir kavrama dönüşmüştür. Tüketim kültürü spor, sanat, moda ve günlük temel ihtiyaçlara kadar hemen hemen her alanda etkisini göstermektedir. Spor, kültürün bir parçası olarak birçok üretici ve kurumun ilgi odağı olmuş endüstride farklar yaratmaya başlamıştır. Çalışma kapsamında spor içerikli görsel metaforlar incelenmiştir. Bu bağlamda toplumu değiştirme ve dönüştürme amacı taşıyan spor içerikli görsellere de çalışma kapsamında yer verilmiştir. Çalışmanın amacı ise sporun toplumun her kesimine ulaşmadaki etkin rolünü tüketim kültürü bağlamında ele almaktır. Amaca yönelik örnekleme yöntemi ile yargısal olarak belirlenen görseller, reklamlarda görsel metaforların kullanımının tipolojisini oluşturan Phillips ve McQuarrie (2004) modeli odağında incelenmiştir. Metafor sınıflandırması ile irdelenen spor içerikli görseller, içerik analizi yöntemiyle kalitatif bir analize tabi tutulmuştur. Bununla birlikte göstergebilim kuramcısı Roland Barthes’ın yaklaşımı esas alınarak görsel metaforlar yanlarında yer alan metinlerle birlikte yorumlanmıştır. Bu çalışmada, basılı görsellerde metafor kullanımına yönelik önceki çalışmalardan farklı olarak, spor içerikli görsel metaforların retorik üzerinden türleri ile birlikte postmodern tüketim kültürü çerçevesinde ilişkisi ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Bu çalışma postmodern tüketim kültüründe sporun simgesel gücünün metafor içeren imgeler aracılığıyla toplumun değişiminde olumlu tutum gelişimini etkilediğini ortaya koymuştur.
Spor Postmodern Tüketim Kültürü Metafor Reklam Toplumsal Değişim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 3 |