Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLK TERCİHE KIRMIZI KART: SPOR BİLİMLERİNİN İKİNCİ ÜNİVERSİTE OLARAK TERCİH BELİRLEYİCİLERİ

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 2, 89 - 95, 30.07.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1390877

Öz

Bu çalışmanın amacı; örgün bir yükseköğretim kurumunda bir süre eğitim görmüş veya eğitimini tamamlamış bireylerin ikinci kez üniversite eğitimi alma kararı verdiklerinde, neden spor bilimleri fakültesini tercih belirleyicilerinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni tercih edilmiştir. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma çalışma grubunu ikinci üniversite eğitimini İstanbul ili içerisindeki devlet üniversiteleri bünyesinde Spor Bilimleri Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 20 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘’kişisel bilgi formu’’ ve ‘’yarı yapılandırılmış görüşme formu’’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenebilmesi adına içerik analizi tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda; katılımcıların ilk tercihlerini yaparken çoğunlukla bilinçli olmadıkları, bu süreçte aileleri tarafından tercih yapıldığı; süreç içerisinde yanlış bir tercih yaptıkları inancı, ait hissedememe ve memnuniyetsizlik sonucunda ayrılma yaşadıkları görülmüştür. Katılımcıların spor bilimleri fakültesi tercihlerinde kişisel sebepler ve kariyer hedefleri belirleyici olmuştur. Bu tercihlerini daha istemli bir tercihte bulundukları ve doğru bir karar verdikleri yönünde değerlendirmişlerdir.

Etik Beyan

İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ-CERRAHPAŞA, Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu 2022/195 no'lu kararı ile araştırmanın etik kurallara uygunluğunu onaylamıştır.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

1919B012111039

Teşekkür

Bu araştırma TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Akar, E. O. (2012). Motivations of Turkish pre-service teachers to choose teaching as a career. Australian Journal of Teacher Education, 37(10), 67-84.
  • Aksu, M., Engin-Demir, C., Daloğlu, A., Yıldırım, S., & Kiraz, E. (2010). Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers. International Journal of Educational Development, 30(1), 91-101.
  • Alansari, H. A. (2011). Career choice, satisfaction, and perceptions about their professional image: A study of Kuwaiti librarians. Library Review, 60(7), 575-587.
  • Aydemir, L. (2018). Üniversite öğrencilerinin meslek tercihlerini belirleyen faktörlere yönelik bir inceleme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 713-723.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Arı, A. Çev. Edt.). Konya: Eğitim.
  • Bora, A. (2017). “Çalışmakla var olacağım gibi...” İşsizin duygu dünyası. T. Bora Vd. (Ed.), “Boşuna Mı Okuduk?” Türkiye’de beyaz yakalı işsizliği (5. Baskı., ss.117-139), İletişim: İstanbul.
  • Bozyiğit, E., & Gökbaraz, N. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kariyer Stresinin Belirleyicileri. Journal Of Computer And Education Research, 8(15), 181-200.
  • Bräutigam, M. (2003). Sports Didactics. A Textbook in 12 Lessons. Meyer & Meyer.
  • Briggs, S., & Wilson, A. (2007). Which university? A study of the influence of cost and information factors on scottish undergraudate choice. Journal of Higher Education Policy and Management, 29(1), 57-72.
  • Can, E. (2019). Açık ve uzaktan yükseköğretim mezunları üzerine bir değerlendirme. AUAD, 5(3), 81-105. Çınar, Ç. (2011). Lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında benlik algısının önemi. Master's thesis, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deniz, S. (2001). Bireyin Meslek Seçimini Etkileyen Kaynaklar: Yeni Teknolojilerden İnternet. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6.
  • Dockery, A. M. (2003). Happiness, life satisfaction and the role of work: Evidence from two Australian surveys (pp. 77-95). School of Economics and Finance, Curtin University of Technology.
  • Donnelly, M., & Evans, C. (2016). Framing the geographies of higher education participation: Schools, place and national identity. British Educational Research Journal, 42(1), 74-92.
  • Eccles, J. S. (2011). Understanding educational and occupational choices. Journal of Social Issues, 6(3), 644–648.
  • Erdem, B., & Kayran, M. F. (2013). Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 81-106.
  • Erdoğan, İrfan (2006). Karşılaştırmalı eğitim: Çağdaş eğitim sistemleri. Sistem Yayıncılık: İstanbul
  • Erol, A., Yergin, H., & Mercan, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin üniversite tercihlerinin belirleyicileri: Hakkâri örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 1-10.
  • Eryetiş, M. V. (2016). Meslek seçimi ve mesleki rehberlik. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, (44).
  • Fischer, B., & Golenia, M. (2021). Motivation profiles in the selection of a study program: Why do physical education students decide to choose teacher education?. Australian Journal of Teacher Education (Online), 46(11), 1-17.
  • Forster A.G., & Bol T. (2018). Vocational education and employment over the life course using a new measure of occupational specificity. Social Science Research, 70, 176–197.
  • Gati, I., & Asher, I. (2005). The PIC model for career decision making: Prescreening, in-depth exploration, and choice. In Contemporary models in vocational psychology (15-62).
  • Gati, I., Krausz, M., & Osipow, S. H. (1996). A taxonomy of difficulties in career decision-making. Journal of Counseling Psychology, 43, 510-526.
  • Gündoğar, D., Gül, S. S., Uskun, E., Demirci, S., & Keçeci, D. (2007). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunu yordayan etkenlerin incelenmesi. Klinik Psikiyatri, 10(1), 14-27.
  • Haase, H., & LautenschlaGer, A. (2011). Career choice motivations of university students. International Journal of Business Administration, 2(1), 2.
  • Hesketh, A. J., & Knight, P. T. (1999). Postgraduates' choice of programme: helping universities to market and postgraduates to choose. Studies in Higher Education, 24(2), 151-163.
  • Hewitt T.W. (2018). Eğitimde program geliştirme: Neyi neden öğretiyoruz. Nobel: Ankara.
  • Hui, K., & Lent, R. W. (2018). The roles of family, culture, and social cognitive variables in the career interests and goals of Asian American college students. Journal of counseling psychology, 65(1), 98. doi: 10.1037/cou0000235
  • Hutchinson, G. E. (1993). Prospective teachers’ perspectives on teaching physical education: An interview study on the recruitment phase of teacher socialization. Journal of teaching in Physical Education, 12(4), 344-354.
  • Karademir, A., & Yılmaz, H. B. (2020). İkinci üniversite olarak okul öncesi öğretmenliği eğitimi alan öğrencilerin bölümü seçme nedenleri ve görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 363-384.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel: Ankara.
  • Kılınç, H., Altınpulluk, H., & Fırat, M. (2020). Açık ve uzaktan öğrenenlerin ikinci üniversite tercih nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 81-90.
  • Koçak, O., Ak, N., Erdem, S. S., Sinan, M., Younis, M. Z., & Erdoğan, A. (2021). The role of family influence and academic satisfaction on career decision-making self-efficacy and happiness. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(11), 5919.
  • Kurniati, A., Chen, C. M., Efendi, F., & Ogawa, R. (2017). A deskilling and challenging journey: the lived experience of Indonesian nurse returnees. International Nursing Review, 64(4), 494-501. doi: 10.1111/inr.12352.
  • Kuensting, J., & Lipowsky, F. (2011). Motivation for choosing a teacher education program and personality traits as predictors for study satisfaction and strategy use. Zeitschrift fur Padagogische Psychologie, 25(2), 105-114. https//doi.org/10.1024/1010- 0652/a000038
  • Le, T. D., Robinson, L. J., & Dobele, A. R. (2020). Understanding high school students use of choice factors and word-of-mouth information sources in university selection. Studies in Higher Education, 45(4), 808-818.
  • Lindstrom, L., Doren, B., Metheny, J., Johnson, P., & Zane, C. (2007). Transition to employment: Role of the family in career development. Exceptional children, 73(3), 348-366. doi: 10.1177/001440290707300305.
  • Lipshits-Braziler, Y., Gati, I., & Tatar, M. (2016). Strategies for coping with career indecision. Journal of Career Assessment, 24(1), 42-66.
  • Malkoç, İ. B. (2019). İkinci şanslar: Bir yükseköğretim programını tamamlamış ve yeniden örgün lisans eğitimine başlamış öğrenciler üzerine niteliksel bir araştırma. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(1), 35-49.
  • Martynova, V. A., & Aktarieva, R. (2015). Distance learning in training of pe specialists. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 214, 67-74.
  • Menon, M. E., Saiti, A., & Socratous, M. (2007). Rationality, information search and choice in higher education: Evidence from Greece. Higher education, 54, 705-721.
  • Metheny, J., & Mcwhirter, E. H. (2013). Contributions of social status and family support to college students’ career decision self-efficacy and outcome expectations. Journal of Career Assessment, 21(3), 378-394. doi: 10.1177/1069072712475164.
  • Munisamy, S., Mohd Jaafar, N. I., & Nagaraj, S. (2014). Does reputation matter? Case study of undergraduate choice at a premier university. The Asia-Pacific Education Researcher, 23, 451-462.
  • Nota, L., Ferrari, L., Solberg, V. S. H., & Soresi, S. (2007). Career search self-efficacy, family support, and career indecision with Italian youth. Journal of career assessment, 15(2), 181-193.
  • Ok, A., & Önkol, P. (2007). The profile of prospective teachers in teacher education programs. Education and Science, 32(143), 13-26.
  • Owen, F. K., Kepir, D., Özdemir, S., Ulaş, Ö., & Yılmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 135-151.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Bütün, M., & Demir, S.B. Çev.Edt.). Pegem.
  • Reinartz, V., & Schierz, M. (2007). Biography work as a contribution to professionalisation of PE teachers? Justifications, concepts, limits. Profession PE-teacher. Personality and Competencies of the PE-teacher, 39-55. Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. (DM Siyez, Çev. Ed). Nobel: Ankara.
  • Sarikaya, T., & Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Spittle, M., Jackson, K., & Casey, M. (2009). Applying self-determination theory to understand the motivation for becoming a physical education teacher. Teaching and Teacher Education, 25(1), 190-197.
  • Suhonen, T. (2013). Are there returns from university location in a state-funded university system?. Regional Science and Urban Economics, 43(3), 465-478.
  • Şimşek, A., Türkoğlu, M. E., & Küçükeşmen, E. (2019). Üniversite tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik ampirik bir çalışma: Isparta uygulamalı bilimler üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 205-224.
  • Withey, L., Fox, C.L., & Hartley, J. (2014). I cannot mess this up anymore: The experiences of undergraduates who withdraw and start again elsewhere. Psychology Teaching Review, 20(1), 78-89.
  • Yanıkkerem, E., Altiparmak, S., & , G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları: Manisa sağlık yüksekokulu örneği. Hemşirelik Forumu Dergisi, 7(2), 60-67.
  • Yavuz Söyler, D. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bölüm tercih nedenlerinin araştırılması. İksad: Adıyaman.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin: Ankara.
  • Yılmaz, Ö. (2012). Öğrencilerin üniversite tercihini etkileyen kriterlerin belirlenmesinde analitik hiyerarşi proses uygulaması ve Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.

RED CARD TO THE FIRST CHOICE: PREFERENCE DETERMINANTS OF SPORTS SCIENCES AS A SECOND UNIVERSITY

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 2, 89 - 95, 30.07.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1390877

Öz

The aim of this study is to examine the determinants of preference for the faculty of sports sciences when individuals who have been educated or graduated for a while by enrolling in a formal education institution decide to receive university education for the second time. Within the scope of the research, phenomenology design was preferred from qualitative research approaches. While determining the sample group, the criterion sampling method, which is one of the purposeful sampling methods, was used. The research sample consisted of individuals who received their second university education at the Faculty of Sports Sciences (Istanbul University-Cerrahpasa, Marmara University, Sağlık Bilimleri University) within the state universities in the province of Istanbul. In the research, "personal information form" and "semi-structured interview form" developed by the researchers were used as data collection tools. Content analysis was preferred in order to analyze the data obtained in the research. As a result of the research, the participants were mostly not conscious when making their first choices and their families made a choice in this process; It was observed that they experienced separation as a result of believing that they made the wrong choice, not belonging and dissatisfaction. Personal reasons and career goals were determinant in the preferences of the participants for the faculty of sports sciences. They evaluated these choices as making a more voluntary choice and making the right decision.

Proje Numarası

1919B012111039

Kaynakça

  • Akar, E. O. (2012). Motivations of Turkish pre-service teachers to choose teaching as a career. Australian Journal of Teacher Education, 37(10), 67-84.
  • Aksu, M., Engin-Demir, C., Daloğlu, A., Yıldırım, S., & Kiraz, E. (2010). Who are the future teachers in Turkey? Characteristics of entering student teachers. International Journal of Educational Development, 30(1), 91-101.
  • Alansari, H. A. (2011). Career choice, satisfaction, and perceptions about their professional image: A study of Kuwaiti librarians. Library Review, 60(7), 575-587.
  • Aydemir, L. (2018). Üniversite öğrencilerinin meslek tercihlerini belirleyen faktörlere yönelik bir inceleme. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5), 713-723.
  • Berg, B. L., & Lune, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Arı, A. Çev. Edt.). Konya: Eğitim.
  • Bora, A. (2017). “Çalışmakla var olacağım gibi...” İşsizin duygu dünyası. T. Bora Vd. (Ed.), “Boşuna Mı Okuduk?” Türkiye’de beyaz yakalı işsizliği (5. Baskı., ss.117-139), İletişim: İstanbul.
  • Bozyiğit, E., & Gökbaraz, N. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinde Kariyer Stresinin Belirleyicileri. Journal Of Computer And Education Research, 8(15), 181-200.
  • Bräutigam, M. (2003). Sports Didactics. A Textbook in 12 Lessons. Meyer & Meyer.
  • Briggs, S., & Wilson, A. (2007). Which university? A study of the influence of cost and information factors on scottish undergraudate choice. Journal of Higher Education Policy and Management, 29(1), 57-72.
  • Can, E. (2019). Açık ve uzaktan yükseköğretim mezunları üzerine bir değerlendirme. AUAD, 5(3), 81-105. Çınar, Ç. (2011). Lise son sınıf öğrencilerinin meslek seçimi kararlarında benlik algısının önemi. Master's thesis, Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Deniz, S. (2001). Bireyin Meslek Seçimini Etkileyen Kaynaklar: Yeni Teknolojilerden İnternet. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6.
  • Dockery, A. M. (2003). Happiness, life satisfaction and the role of work: Evidence from two Australian surveys (pp. 77-95). School of Economics and Finance, Curtin University of Technology.
  • Donnelly, M., & Evans, C. (2016). Framing the geographies of higher education participation: Schools, place and national identity. British Educational Research Journal, 42(1), 74-92.
  • Eccles, J. S. (2011). Understanding educational and occupational choices. Journal of Social Issues, 6(3), 644–648.
  • Erdem, B., & Kayran, M. F. (2013). Balıkesir üniversitesi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokulu öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler üzerine bir araştırma. CÜ İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 14(1), 81-106.
  • Erdoğan, İrfan (2006). Karşılaştırmalı eğitim: Çağdaş eğitim sistemleri. Sistem Yayıncılık: İstanbul
  • Erol, A., Yergin, H., & Mercan, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin üniversite tercihlerinin belirleyicileri: Hakkâri örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 1-10.
  • Eryetiş, M. V. (2016). Meslek seçimi ve mesleki rehberlik. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, (44).
  • Fischer, B., & Golenia, M. (2021). Motivation profiles in the selection of a study program: Why do physical education students decide to choose teacher education?. Australian Journal of Teacher Education (Online), 46(11), 1-17.
  • Forster A.G., & Bol T. (2018). Vocational education and employment over the life course using a new measure of occupational specificity. Social Science Research, 70, 176–197.
  • Gati, I., & Asher, I. (2005). The PIC model for career decision making: Prescreening, in-depth exploration, and choice. In Contemporary models in vocational psychology (15-62).
  • Gati, I., Krausz, M., & Osipow, S. H. (1996). A taxonomy of difficulties in career decision-making. Journal of Counseling Psychology, 43, 510-526.
  • Gündoğar, D., Gül, S. S., Uskun, E., Demirci, S., & Keçeci, D. (2007). Üniversite öğrencilerinde yaşam doyumunu yordayan etkenlerin incelenmesi. Klinik Psikiyatri, 10(1), 14-27.
  • Haase, H., & LautenschlaGer, A. (2011). Career choice motivations of university students. International Journal of Business Administration, 2(1), 2.
  • Hesketh, A. J., & Knight, P. T. (1999). Postgraduates' choice of programme: helping universities to market and postgraduates to choose. Studies in Higher Education, 24(2), 151-163.
  • Hewitt T.W. (2018). Eğitimde program geliştirme: Neyi neden öğretiyoruz. Nobel: Ankara.
  • Hui, K., & Lent, R. W. (2018). The roles of family, culture, and social cognitive variables in the career interests and goals of Asian American college students. Journal of counseling psychology, 65(1), 98. doi: 10.1037/cou0000235
  • Hutchinson, G. E. (1993). Prospective teachers’ perspectives on teaching physical education: An interview study on the recruitment phase of teacher socialization. Journal of teaching in Physical Education, 12(4), 344-354.
  • Karademir, A., & Yılmaz, H. B. (2020). İkinci üniversite olarak okul öncesi öğretmenliği eğitimi alan öğrencilerin bölümü seçme nedenleri ve görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(30), 363-384.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Nobel: Ankara.
  • Kılınç, H., Altınpulluk, H., & Fırat, M. (2020). Açık ve uzaktan öğrenenlerin ikinci üniversite tercih nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 9(1), 81-90.
  • Koçak, O., Ak, N., Erdem, S. S., Sinan, M., Younis, M. Z., & Erdoğan, A. (2021). The role of family influence and academic satisfaction on career decision-making self-efficacy and happiness. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(11), 5919.
  • Kurniati, A., Chen, C. M., Efendi, F., & Ogawa, R. (2017). A deskilling and challenging journey: the lived experience of Indonesian nurse returnees. International Nursing Review, 64(4), 494-501. doi: 10.1111/inr.12352.
  • Kuensting, J., & Lipowsky, F. (2011). Motivation for choosing a teacher education program and personality traits as predictors for study satisfaction and strategy use. Zeitschrift fur Padagogische Psychologie, 25(2), 105-114. https//doi.org/10.1024/1010- 0652/a000038
  • Le, T. D., Robinson, L. J., & Dobele, A. R. (2020). Understanding high school students use of choice factors and word-of-mouth information sources in university selection. Studies in Higher Education, 45(4), 808-818.
  • Lindstrom, L., Doren, B., Metheny, J., Johnson, P., & Zane, C. (2007). Transition to employment: Role of the family in career development. Exceptional children, 73(3), 348-366. doi: 10.1177/001440290707300305.
  • Lipshits-Braziler, Y., Gati, I., & Tatar, M. (2016). Strategies for coping with career indecision. Journal of Career Assessment, 24(1), 42-66.
  • Malkoç, İ. B. (2019). İkinci şanslar: Bir yükseköğretim programını tamamlamış ve yeniden örgün lisans eğitimine başlamış öğrenciler üzerine niteliksel bir araştırma. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(1), 35-49.
  • Martynova, V. A., & Aktarieva, R. (2015). Distance learning in training of pe specialists. Procedia-Social And Behavioral Sciences, 214, 67-74.
  • Menon, M. E., Saiti, A., & Socratous, M. (2007). Rationality, information search and choice in higher education: Evidence from Greece. Higher education, 54, 705-721.
  • Metheny, J., & Mcwhirter, E. H. (2013). Contributions of social status and family support to college students’ career decision self-efficacy and outcome expectations. Journal of Career Assessment, 21(3), 378-394. doi: 10.1177/1069072712475164.
  • Munisamy, S., Mohd Jaafar, N. I., & Nagaraj, S. (2014). Does reputation matter? Case study of undergraduate choice at a premier university. The Asia-Pacific Education Researcher, 23, 451-462.
  • Nota, L., Ferrari, L., Solberg, V. S. H., & Soresi, S. (2007). Career search self-efficacy, family support, and career indecision with Italian youth. Journal of career assessment, 15(2), 181-193.
  • Ok, A., & Önkol, P. (2007). The profile of prospective teachers in teacher education programs. Education and Science, 32(143), 13-26.
  • Owen, F. K., Kepir, D., Özdemir, S., Ulaş, Ö., & Yılmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 135-151.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (Bütün, M., & Demir, S.B. Çev.Edt.). Pegem.
  • Reinartz, V., & Schierz, M. (2007). Biography work as a contribution to professionalisation of PE teachers? Justifications, concepts, limits. Profession PE-teacher. Personality and Competencies of the PE-teacher, 39-55. Santrock, J. W. (2018). Eğitim psikolojisi. (DM Siyez, Çev. Ed). Nobel: Ankara.
  • Sarikaya, T., & Khorshid, L. (2009). Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen etmenlerin incelenmesi: Üniversite öğrencilerinin meslek seçimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 393-423.
  • Spittle, M., Jackson, K., & Casey, M. (2009). Applying self-determination theory to understand the motivation for becoming a physical education teacher. Teaching and Teacher Education, 25(1), 190-197.
  • Suhonen, T. (2013). Are there returns from university location in a state-funded university system?. Regional Science and Urban Economics, 43(3), 465-478.
  • Şimşek, A., Türkoğlu, M. E., & Küçükeşmen, E. (2019). Üniversite tercihini etkileyen faktörlerin belirlenmesine yönelik ampirik bir çalışma: Isparta uygulamalı bilimler üniversitesi örneği. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(6), 205-224.
  • Withey, L., Fox, C.L., & Hartley, J. (2014). I cannot mess this up anymore: The experiences of undergraduates who withdraw and start again elsewhere. Psychology Teaching Review, 20(1), 78-89.
  • Yanıkkerem, E., Altiparmak, S., & , G. (2004). Gençlerin meslek seçimini etkileyen faktörler ve benlik saygıları: Manisa sağlık yüksekokulu örneği. Hemşirelik Forumu Dergisi, 7(2), 60-67.
  • Yavuz Söyler, D. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bölüm tercih nedenlerinin araştırılması. İksad: Adıyaman.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin: Ankara.
  • Yılmaz, Ö. (2012). Öğrencilerin üniversite tercihini etkileyen kriterlerin belirlenmesinde analitik hiyerarşi proses uygulaması ve Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Ceyhun Can 0000-0001-7000-9172

Eren Yılmaz 0009-0006-4199-1404

Berat Türkmen 0009-0005-1165-248X

Seray Şeyma Sadak 0009-0003-2208-9819

Şimal Orman 0009-0002-0059-9247

Proje Numarası 1919B012111039
Erken Görünüm Tarihi 25 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 14 Kasım 2023
Kabul Tarihi 31 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Can, H. C., Yılmaz, E., Türkmen, B., Sadak, S. Ş., vd. (2024). İLK TERCİHE KIRMIZI KART: SPOR BİLİMLERİNİN İKİNCİ ÜNİVERSİTE OLARAK TERCİH BELİRLEYİCİLERİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(2), 89-95. https://doi.org/10.33689/spormetre.1390877

Flag Counter