High competition as a result of technological advancements and a rise in the diversity of products in sports has resulted in a trend toward a more active procedure in sports marketing. To gain a competitive edge, every option to achieve marketing goals in line with the financial and technological strengths of the sports industry is analyzed. Guerrilla marketing tactics that try to draw people's attention by posting diverse promotional messages about sports in unexpected areas where consumers do not anticipate meeting are investigated in this research. In this descriptive study, a literature review was conducted initially, followed by a qualitative approach and case analysis methodology in the research section. Purposive sampling was used in the research, and all firms that engage in guerilla marketing tactics in the sports industry in Turkey and throughout the world were investigated. The data sources include "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct, and Pubmed, among others." In addition to databases, scientific books, papers, and internet/newspaper headlines were collected, and the study outlined 24 marketing methods in the sports industry utilizing the guerilla marketing methodology.
Teknolojik gelişmeler ve spor alanındaki ürün çeşitliliğinin artması sonucunda ortaya çıkan yüksek rekabet, spor pazarlamasında daha aktif bir yönteme doğru bir eğilim ortaya çıkarmıştır. Rekabet avantajı elde etmek için, spor endüstrisinin finansal ve teknolojik güçleri doğrultusunda pazarlama hedeflerine ulaşma amacıyla her seçenek analiz edilmektedir. Bu araştırma tüketicilerin karşılaşmayı ummadıkları, beklenmedik alanlarda, sporla ilgili çeşitli tanıtım mesajları yayınlayarak insanların dikkatini çekmeye çalışan gerilla pazarlama taktikleri üzerine yapılan Türkiye ve dünyada spor endüstrisinde kullanılan gerilla pazarlama yöntemlerini ele almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışmada öncelikle literatür taraması yapılmış, ardından araştırma bölümünde nitel yaklaşım ve vaka analizi metodolojisi kullanılmıştır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış, Türkiye'de ve dünyada spor sektöründe gerilla pazarlama taktikleri uygulayan tüm firmalar incelenmiştir. Veri kaynakları arasında "Akademia, ResearchGate, Google Scholar, Science-Direct ve Pubmed" yer almaktadır. Veri tabanlarına ek olarak, bilimsel kitaplar, makaleler ve internet/gazete manşetleri toplanmış ve çalışmada spor endüstrisinde gerilla pazarlama metodolojisini kullanan 24 pazarlama yöntemi özetlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi, Egzersiz ve Spor Bilimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |