Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, , 1 - 15, 10.06.2024
https://doi.org/10.53025/sportive.1415203

Öz

Kaynakça

  • Brock, S. J., ve Hastie, P. A. (2007). Students' conceptions of fair play in sport education. ACHPER Australia Healthy Lifestyles Journal, 54(1).
  • Dikme, A. (2021). Hentbol kadınlar 1. Lig sporcularının fair playe yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elâzığ.
  • European Handball Federation. (2023a). Kindergarten Handball MANUAL. [Link: https//activities.eurohandball: .com/circle/kindergarten-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023). European Handball Federation. (2023b). Mini Handball. EHF Activities. [Link: http://activities.eurohandball.com /circle/mini-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • European Handball Federation. (2023c). Basic Handball. EHF Activities.[Link: http://activities.eurohandballcom. circle/basic-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • European Platform for Sports Innovation (EPSI). (2023). Handball International Education Project (HIEP). [Link: https://epsi.eu/project/hiep/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • Fair Play International. (2015). What is fair play? [Link: http://www.fairplayinternational.org/what-is-fair-play-] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • Florin, T. D., Adrian, G., Marco, C., Daniele, S., Sara, B., Christina, T., ve Panos, P. (2023). Strategies and best practices for international handball development. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport / Science, Movement and Health, 23(2), 515-520.
  • Hapková I, E. L., ve Rot C. (2019). Teaching Handball-ihfihf. In I. H. Federation (Ed.), (Vol. 1, pp. 121). Cario, Egypt: Police Press.
  • Hentbol Haber. (2015). İşte Fair Play Örneği [Link: https://www.hentbolhaber.net/iste-fair- play-ornegi- video/5045/]
  • Hideg, G. (2022). Tools Supporting the Measurement of Fair Play in Sport. Central European Journal of Educational Research, 4(1), 75-79. https://doi.org/10.37441/cejer/2022/4/1/10734
  • Kalkan, T. (2017). 12-15 yaş grubu kadın hentbolcuların müsabaka öncesi kaygı durumlarının fair play tutumlarına etkisinin incelenmesi (Amasya ili örneği) Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Ludwiczak, M., ve Bronikowska, M. (2022). Fair play in a context of physical education and sports behaviours. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2452. https://doi.org/10.3390/ijerph19042452
  • Michalsik, L. B. (2018). On-court physical demands and physiological aspects in elite team handball. Handball sports medicine: Basic science, injury management and return to sport, 15-33. Olympics. (2023).Handball.
  • [Link:https://olympics.com/en/sports/handball/#:~:text=Handball%20was%20first%2 0played%20towards, handball%20to %20Sweden%20in%201910.] (Accessed November 12, 2023).
  • Pehlivan, Z. ve Konukman, F. (2004). Fair-play kavramının geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-53. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000028.
  • Popescu, V. (2012). Fair-Play vs Sports Performance: A Critical Investigation. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5196-5200. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.408.
  • Popescu, V., Mândrescu, V., Iconomescu, T., ve Talaghir, G. (2019). Correlative study on the fair play behaviour of athletes, by level of education. University Annals, Series Physical Education and Sport / Science, Movement and Health, 19(2), 322-327.
  • Renson, R. (2008). Fair play: Its origins and meanings in sport and society. Lectures for the XXIst Century, 2, 63.
  • Sevim, Y. (1985). Adam Hentbol. İstanbul: Adam Yayınları, Anadolu Yayıncılık A.Ş.
  • Sevim, Y. (1992). Hentbol Teknik-Taktik (2). Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Tel, M. (2016). Türk toplum yaşantısında fair play. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 694-704. https://doi.org/10.14486/IJSCS139
  • Tribun, Kıbrıs. (2021). Uku, Nişanla Şampiyonluğa Yürüyor. [Link: https://tribunkibris.com/uku-nisanla - sampiyonluga-yuruyor/]
  • Yıldıran, İ. (2004). Fair play: Kapsamı, Türkiye’deki görünümü ve geliştirme perspektifleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4), 3-16.

Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi

Yıl 2024, , 1 - 15, 10.06.2024
https://doi.org/10.53025/sportive.1415203

Öz

Bu çalışma sporun bireysel büyümeye ve toplumsal refaha katkıda bulunma potansiyelini vurgulayarak, fair play kavramının erken yaşlardan itibaren hentbol aracılığıyla aşılanmasının önemine odaklanmaktadır. Hentbolun küçük yaşlardan eğitimine odaklanarak, onu sadece rekabetçi bir spor değil, aynı zamanda etik ve fair play için bir platform olarak tasvir etmektedir. Özellikle mini hentbol gibi temel seviyelerde kullanılan ilerleyici ceza sisteminin, genç oyuncular arasında fair play değerlerinin anlaşılmasını ve benimsenmesini vurgulama mekanizması olarak açıklanmaktadır. Kuralları ihlal etmenin sert bir ceza ile değil, rehberlik ve teşvikle karşılandığı bu yaklaşım, sporun eğitimsel yönünü pekiştirmektedir. Ayrıca, hentbolun okullardaki beden eğitimi programlarındaki rolüne uzanarak, genç nesle ulaşma ve onları olumlu bir şekilde etkileme potansiyelini vurgulamaktadır. Uluslararası Hentbol Federasyonu (IHF) ve Avrupa Hentbol Federasyonu (EHF), beden eğitimi öğretmenleri ve antrenörler için kapsamlı eğitim programlarını destekleyerek, hentbolun temel prensiplerini ve fair play anlayışını çeşitli öğrenci kitlesine yayma çabalarını takdir etmektedir. Sonuç olarak, makale, bu hentbol eğitim programlarının, genç bireylerin karakter gelişimine, sporculuk anlayışına ve sosyal becerilere katkı sağlama potansiyeline sahip olduğunu öne sürmektedir. Hentbolu sadece bir spor dalı değil, aynı zamanda karakter eğitimi ve etik değerlerin benimsenmesi için bir araç olarak gören bu programlar, spor aracılığıyla bireyleri geliştirmeye yönelik daha geniş bir misyona uyumlu bir şekilde faaliyet göstermektedir.

Etik Beyan

Dosya yüklenmiştir.

Kaynakça

  • Brock, S. J., ve Hastie, P. A. (2007). Students' conceptions of fair play in sport education. ACHPER Australia Healthy Lifestyles Journal, 54(1).
  • Dikme, A. (2021). Hentbol kadınlar 1. Lig sporcularının fair playe yönelik tutumları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi), Fırat Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı, Elâzığ.
  • European Handball Federation. (2023a). Kindergarten Handball MANUAL. [Link: https//activities.eurohandball: .com/circle/kindergarten-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023). European Handball Federation. (2023b). Mini Handball. EHF Activities. [Link: http://activities.eurohandball.com /circle/mini-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • European Handball Federation. (2023c). Basic Handball. EHF Activities.[Link: http://activities.eurohandballcom. circle/basic-handball/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • European Platform for Sports Innovation (EPSI). (2023). Handball International Education Project (HIEP). [Link: https://epsi.eu/project/hiep/] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • Fair Play International. (2015). What is fair play? [Link: http://www.fairplayinternational.org/what-is-fair-play-] (Erişim Kasım 12, 2023).
  • Florin, T. D., Adrian, G., Marco, C., Daniele, S., Sara, B., Christina, T., ve Panos, P. (2023). Strategies and best practices for international handball development. Ovidius University Annals, Series Physical Education and Sport / Science, Movement and Health, 23(2), 515-520.
  • Hapková I, E. L., ve Rot C. (2019). Teaching Handball-ihfihf. In I. H. Federation (Ed.), (Vol. 1, pp. 121). Cario, Egypt: Police Press.
  • Hentbol Haber. (2015). İşte Fair Play Örneği [Link: https://www.hentbolhaber.net/iste-fair- play-ornegi- video/5045/]
  • Hideg, G. (2022). Tools Supporting the Measurement of Fair Play in Sport. Central European Journal of Educational Research, 4(1), 75-79. https://doi.org/10.37441/cejer/2022/4/1/10734
  • Kalkan, T. (2017). 12-15 yaş grubu kadın hentbolcuların müsabaka öncesi kaygı durumlarının fair play tutumlarına etkisinin incelenmesi (Amasya ili örneği) Yüksek lisans tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, İstanbul.
  • Ludwiczak, M., ve Bronikowska, M. (2022). Fair play in a context of physical education and sports behaviours. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(4), 2452. https://doi.org/10.3390/ijerph19042452
  • Michalsik, L. B. (2018). On-court physical demands and physiological aspects in elite team handball. Handball sports medicine: Basic science, injury management and return to sport, 15-33. Olympics. (2023).Handball.
  • [Link:https://olympics.com/en/sports/handball/#:~:text=Handball%20was%20first%2 0played%20towards, handball%20to %20Sweden%20in%201910.] (Accessed November 12, 2023).
  • Pehlivan, Z. ve Konukman, F. (2004). Fair-play kavramının geliştirilmesinde okul sporunun yeri ve önemi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 49-53. https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000028.
  • Popescu, V. (2012). Fair-Play vs Sports Performance: A Critical Investigation. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5196-5200. Doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.408.
  • Popescu, V., Mândrescu, V., Iconomescu, T., ve Talaghir, G. (2019). Correlative study on the fair play behaviour of athletes, by level of education. University Annals, Series Physical Education and Sport / Science, Movement and Health, 19(2), 322-327.
  • Renson, R. (2008). Fair play: Its origins and meanings in sport and society. Lectures for the XXIst Century, 2, 63.
  • Sevim, Y. (1985). Adam Hentbol. İstanbul: Adam Yayınları, Anadolu Yayıncılık A.Ş.
  • Sevim, Y. (1992). Hentbol Teknik-Taktik (2). Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Tel, M. (2016). Türk toplum yaşantısında fair play. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 694-704. https://doi.org/10.14486/IJSCS139
  • Tribun, Kıbrıs. (2021). Uku, Nişanla Şampiyonluğa Yürüyor. [Link: https://tribunkibris.com/uku-nisanla - sampiyonluga-yuruyor/]
  • Yıldıran, İ. (2004). Fair play: Kapsamı, Türkiye’deki görünümü ve geliştirme perspektifleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(4), 3-16.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Atahan Özen 0000-0003-2869-4182

Mustafa Yaşar Şahin 0000-0002-4194-2358

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2024
Kabul Tarihi 22 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Özen, A., & Şahin, M. Y. (2024). Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi. Sportive, 7(1), 1-15. https://doi.org/10.53025/sportive.1415203
AMA Özen A, Şahin MY. Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi. SPORTIVE. Haziran 2024;7(1):1-15. doi:10.53025/sportive.1415203
Chicago Özen, Atahan, ve Mustafa Yaşar Şahin. “Hentbolda Fair Play Ve Fair Play Eğitimi”. Sportive 7, sy. 1 (Haziran 2024): 1-15. https://doi.org/10.53025/sportive.1415203.
EndNote Özen A, Şahin MY (01 Haziran 2024) Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi. Sportive 7 1 1–15.
IEEE A. Özen ve M. Y. Şahin, “Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi”, SPORTIVE, c. 7, sy. 1, ss. 1–15, 2024, doi: 10.53025/sportive.1415203.
ISNAD Özen, Atahan - Şahin, Mustafa Yaşar. “Hentbolda Fair Play Ve Fair Play Eğitimi”. Sportive 7/1 (Haziran 2024), 1-15. https://doi.org/10.53025/sportive.1415203.
JAMA Özen A, Şahin MY. Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi. SPORTIVE. 2024;7:1–15.
MLA Özen, Atahan ve Mustafa Yaşar Şahin. “Hentbolda Fair Play Ve Fair Play Eğitimi”. Sportive, c. 7, sy. 1, 2024, ss. 1-15, doi:10.53025/sportive.1415203.
Vancouver Özen A, Şahin MY. Hentbolda Fair Play ve Fair Play Eğitimi. SPORTIVE. 2024;7(1):1-15.