Yıl 2019, Cilt 2 , Sayı 1, Sayfalar 50 - 61 2019-03-11

Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi

Erhan DEVRİLMEZ [1] , Fatih DERVENT [2]


Bu çalışmanın amacı, özelleşmiş alan bilgisi odaklı badminton dersinin beden eğitimi öğretmen adaylarının alan bilgisine etkisini incelemektir. Çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 21 deney ve 24 karşılaştırma grubu olmak üzere toplam 45 katılımcı yer almıştır. Verilerin toplanmasında içerik haritası kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı ve karışık ölçümlerde ANOVA istatistikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre deney grubu katılımcılarının yeterli özelleşmiş alan bilgisi düzeyine sahip olduklarını, karşılaştırma grubunun beklenen özelleşmiş alan bilgisi kriterini sağlayamadığını belirtmektedir. Çalışma sonucunda 14 hafta uygulanan özelleşmiş alan bilgisi odaklı badminton grubunun özelleşmiş alan bilgisi düzeyi beklenen seviyeye ulaşırken, genel alan bilgisi odaklı badminton öğretimi gerçekleştiren grubun özelleşmiş alan bilgisi seviyesi istendik düzeye ulaşamamıştır.

Özelleşmiş alan bilgisi, Beden eğitimi öğretmen eğitimi, Badminton, Alan bilgisi
  • Anderson, P., & Morgan, G. (2008). Developing tests and questionnaires for a national assessment of educational achievement (Vol. 2). World Bank Publications.
  • Ayvazo S., Ward, P., & Stuhr, P.T. (2010).Teaching and assessing content knowledge in preservice physical education. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 81(4), 40-44.
  • Ball, D.L.,Thames, M.H., &Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59, 389–407. doi:10.1177/0022487108324554.
  • Dervent, F., Tsuda, E., Devrilmez, E., & Ward, P. (2016). Content development coding assessment manual. Version 2.1. Retrieved from https://u.osu.edu/ltpe/
  • Dervent, F., Ward, P., Devrilmez, E., & Tsuda, E. (2018). Transfer of content development across practica in physical education teacher education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(4), 330-339.
  • Grossman, P. L. (1990). The making of a teacher: Teacher knowledge and teacher education, New York: Teacher College Press.
  • He, Y., Ward, P., Wang, X., &Li, W. (2017). Chinese physical education teachers’ specialized content knowledge of soccer. Research Quarterly for Exercise and Sport Supplement, 88, A4.
  • Ince, M.L., Ward, P., &Devrilmez, E. (2012). Common Content Knowledge and Specialized Content Knowledge on Physical Activity and Sport Courses in Turkish PETE Programs. Oral session presented at 12th International Sport Science Congress, Denizli, Turkey.
  • Iserbyt, P., Ward, P., &Coolkens, R. (2018). The effect of specialised content knowledge on pedagogical content knowledge and student learning. In AIESEP, Location: Edinburgh.
  • Iserbyt, P, Ward, P.,&Li, W. (2017). Effects of improved content knowledge on pedagogical content knowledge and student performance in physical education. Physical Education and Sport Pedagogy, 22, 71–88. doi:10.1080/17408989.2015.1095868.
  • Iserbyt, P., Ward, P., &Martens, J. (2016). The influence of content knowledge on teaching and learning in traditional and sport education contexts: an exploratory study. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(5), 539-556.
  • Kim, I. (2015). Exploring changes to a teacher’s teaching practices and student learning through a volleyball content knowledge workshop. European Physical Education Review, 1356336X15599009.
  • Kim, I., Lee, Y. S., Ward, P., &Li, W. (2015). A critical examination of movement content knowledge courses in physical education teacher education programs. Journal of Teaching in Physical Education, 34(1), 59-75.
  • Kim, I., Ward, P., Sinelnikov, O., Ko, B., Iserbyt, P., Li, W., & Curtner-Smith, M. (2018). The Influence of content knowledge on pedagogical content knowledge: Anevidence-based practice for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 133-143.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), (2012). İlköğretim beden eğitimi dersi1-8. Sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Rink, J. (1979). Development of a system for the observation of content development in physical education (unpublished doctoral dissertation). The Ohio State University, Ohio.
  • Rink, J. (1994). Task presentation in pedagogy. Quest, 46, 270–280. doi: 10.1080/00336297.1994.10484126.
  • Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15, 4-14.
  • Siedentop, D. (2002). Content knowledge for physical education. Journal of Teaching in Physical Education, 21, 368-377.
  • Sinelnikov, O. A., Kim, I., Ward, P., Curtner-Smith, M., &Li, W. (2016). Changing beginning teachers’ content knowledge and its effects on student learning. Physical Education and Sport Pedagogy, 21(4), 425-440.
  • Tabachnick, B. G.,Fidell, L. S., &Ullman, J. B. (2007). Using multivariate statistics (Vol. 5). Boston, MA: Pearson.
  • Tsuda, E., Devrilmez, E., Dervent, F., & Ward, P. (2017). Differences in content knowledge between those who learned performing and teaching. Research Quarterly for Exercise and Sport Supplement, 88, A4.
  • Ward, P. (2009a) Content matters: Knowledge that alters teaching. Historic Traditions and Future Directions of Research on Teaching and Teacher Education in Physical Education. In L. Housner, M. Metzler, P. Schempp and T. Templin. (pp. 345-356) Morgantown WV. Fitness Information Technology.
  • Ward, P. (2013). The role of content knowledge in conceptions of teaching effectiveness in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 84(4), 431-440.
  • Ward, P., Dervent, F., Lee, Y.S., Ko, B., Kim, I., & Tao, W. (2017). Using content maps to measure content development in physical education: Validation and application. Journal of Teaching in Physical Education, 36, 20–31. doi:10.1123/jtpe.2016-0059.
  • Ward, P., Ince, M. L., Iserbyt, P, Kim, I., Lee, Y.S., Li, W. & Sutherland, S. (2013). International Physical Education Teacher Education Physical Activity ContentKnowledge Study. Poster session presented at Congress of 2013American Alliance for Health, Physical Education, Recreation & Dance, Charlotte, NC.
  • Ward, P., Kim, I., Ko, B., &Li, W. (2015). Effects of improving teachers' content knowledge on teaching and student learning in physical education. Research Quarterly for Exercise and Sport, 86(2), 130-139.
  • Ward, P., Tsuda, E., Dervent, F., & Devrilmez, E. (2018). Differences in the content knowledge of those taught to teach and those taught to play. Journal of Teaching in Physical Education, 37(1), 59-68.
Birincil Dil tr
Konular Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Erhan DEVRİLMEZ (Sorumlu Yazar)
Kurum: KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ, BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU
Ülke: Turkey


Yazar: Fatih DERVENT
Kurum: MARMARA ÜNİVERSİTESİ, SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Tarihler

Başvuru Tarihi : 4 Mart 2019
Kabul Tarihi : 11 Mart 2019
Yayımlanma Tarihi : 11 Mart 2019

Bibtex @araştırma makalesi { sportive535029, journal = {Sportive}, issn = {}, eissn = {2667-632X}, address = {sportivescience@gmail.com}, publisher = {Ahmet UZUN}, year = {2019}, volume = {2}, pages = {50 - 61}, doi = {}, title = {Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi}, key = {cite}, author = {Devrilmez, Erhan and Dervent, Fatih} }
APA Devrilmez, E , Dervent, F . (2019). Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi . Sportive , 2 (1) , 50-61 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/sportive/issue/43809/535029
MLA Devrilmez, E , Dervent, F . "Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi" . Sportive 2 (2019 ): 50-61 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/sportive/issue/43809/535029>
Chicago Devrilmez, E , Dervent, F . "Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi". Sportive 2 (2019 ): 50-61
RIS TY - JOUR T1 - Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi AU - Erhan Devrilmez , Fatih Dervent Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Sportive JF - Journal JO - JOR SP - 50 EP - 61 VL - 2 IS - 1 SN - -2667-632X M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Sportive Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi %A Erhan Devrilmez , Fatih Dervent %T Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi %D 2019 %J Sportive %P -2667-632X %V 2 %N 1 %R %U
ISNAD Devrilmez, Erhan , Dervent, Fatih . "Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi". Sportive 2 / 1 (Mart 2019): 50-61 .
AMA Devrilmez E , Dervent F . Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi. SPORTIVE. 2019; 2(1): 50-61.
Vancouver Devrilmez E , Dervent F . Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi. Sportive. 2019; 2(1): 50-61.
IEEE E. Devrilmez ve F. Dervent , "Özelleşmiş Alan Bilgisi Odaklı Badminton Eğitiminin Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Alan Bilgisine Etkisi", Sportive, c. 2, sayı. 1, ss. 50-61, Mar. 2019