LLM’ler arasında ChatGPT önemli bir yer tutup hem kullanıcılar hem de araştırmacılar tarafından yaygın olarak kullanılmaya başlamıştır. Literatürde özellikle eğitimde ve turizm gibi alanlarda ChatGPT kullanımına yönelik araştırmaların sayısı her geçen gün artmasına karşın, rekreasyonda ChatGPT kullanımına yönelik çalışmaların sayısı oldukça sınırlıdır. Rekreasyon programlarına yönelik konuların gelişmiş ülkelerdeki programlarla benchmark edildiği çalışma ise bulunmamaktadır. Dolayısıyla bu çalışmanın amacı Türkiye, ABD ve Kanada’daki rekreasyon programlarını benchmark ederek öğrenci kabul koşullarını, program müfredatlarını, mezun yeterliliklerini, istihdam koşullarını karşılaştırmak ve geleceğe dair bir projeksiyon sağlayarak Türkiye için bir sertifika programı önerisini ortaya koymaktır. ChatGPT ile mülakat tekniği uygulanarak gerçekleştirilen bu çalışmanın sonuçları Türkiye, ABD ve Kanada’daki rekreasyon programlarına öğrenci kabulü, müfredat, mezun yeterlilikleri ve istihdamına yönelik farkılıkları işaret etmektedir. Bu farklılıklar temelinde Türkiye’deki rekreasyon alanına yönelik öneriler ile 10 yıl sonrasına ilişkin projeksiyonlar ve sertifika programı önerisi çalışmanın diğer çıktıları arasındadır. Araştırma sonuçlarının teorik ve uygulamaya dayalı çıkarımları bulunmaktadır
ChatGPT has established a significant position among large language models (LLMs) and has become widely utilized by both users and researchers. While the number of studies on ChatGPT's applications, particularly in fields such as education and tourism, is steadily increasing in the literature, research on its use in recreation remains notably limited. Moreover, no studies have benchmarked recreation programs against those in developed countries. Accordingly, this study aims to benchmark recreation programs in Türkiye, the United States, and Canada by comparing admission requirements, program curricula, graduate competencies, and employment conditions. Furthermore, it seeks to provide a future-oriented projection and propose a certification program tailored for Türkiye. Employing an interview technique facilitated through ChatGPT, the study’s findings highlight differences in student admissions, curricula, graduate competencies, and employment prospects across recreation programs in Türkiye, the United States, and Canada. Based on these differences, the study presents recommendations for the field of recreation in Türkiye, a ten-year projection, and a proposed certification program. The research offers both theoretical insights and practical implications.
Recreation Leisure ChatGPT Benchmarking Recreation in Türkiye.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |