Bu çalışma, Stardew Valley oyununu temel alarak rekreasyonel video oyunu kullanımının duygusal ve zihinsel faydalarını incelemektedir. Araştırmanın amacı, oyuncu yorumlarında yer alan olumlu psikolojik çıktıları belirlemek ve duygu, oyun içi etkinlik ve sürükleyicilik kavramlarını öne çıkarmaktır. Araştırma karma yöntem tasarımıyla yürütülmüştür. Örneklem, Steam platformundan web kazıma yöntemiyle toplanan 1008 kullanıcı yorumundan oluşmaktadır. Nitel analizde tematik kodlama yapılmıştır. Nicel analizde frekans dağılımı, duygu analizi, birlikte görülme ilişkileri ve oyun süresine göre karşılaştırmalar yapılmıştır. Kullanılan yazılımlar arasında MAXQDA, NVivo, Leximancer, Gephi ve SPSS programları yer almaktadır. Duygusal faydalar ve oyun içi etkinlikler en sık raporlanan temalardır. Oyuncular oyun sırasında artan mutluluk, rahatlama, yaratıcılık ve duygusal iyi oluş yaşadıklarını belirtmiştir. Daha uzun süreli oyun oynayanlarda daha yüksek düzeyde memnuniyet ve olumlu duygu ifadeleri gözlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Stardew Valley’in duygusal düzenleme ve kişisel gelişim açısından terapötik bir potansiyel taşıdığını göstermektedir. Bu çalışma, şiddet içermeyen ve bağımsız geliştirilen oyunların zihinsel sağlığa katkı sağlayabileceğini ortaya koyarak dijital boş zaman araştırmalarına katkıda bulunmuştur. Oyun geliştiricileri ve terapistler, bu bulgulardan yararlanarak duygusal dayanıklılığı ve bilişsel katılımı destekleyen uygulamalar geliştirebilir.
This study examines the emotional and mental benefits of recreational video game use through player experiences in Stardew Valley. The study aims to identify key themes in user feedback that highlight positive psychological outcomes, with a focus on emotion, immersion, and in-game activity. A mixed-methods design was used. The sample included 1008 player comments collected from Steam using web scraping. The qualitative analysis used thematic coding to identify major themes. Quantitative analysis included frequency counts, sentiment scoring, co-occurrence mapping, and comparisons by gameplay duration. Tools included MAXQDA, NVivo, Leximancer, Gephi, and SPSS. Emotional benefits and in-game activities were the most frequently reported themes. Players described increased joy, relaxation, creativity, and emotional well-being. Longer gameplay durations were associated with higher levels of satisfaction and positive sentiment. The findings show that Stardew Valley offers therapeutic value for emotional regulation and personal growth. The study contributes to digital leisure literature by demonstrating how non-violent, indie games can support mental well-being. Game designers and therapists can use these insights to develop interventions that promote emotional resilience and cognitive engagement.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Spor Hekimliği |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 5 Ağustos 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 2 |