Amaç: Bu araştırmada, yerel yönetimlerin Covıd-19 küresel salgın döneminde sunduğu online egzersiz eğitim programına katılan kadınların Web 2.0 araçlarını kullanım deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmada, nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) çalışması uygulanmış ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul ili Gaziosmanpaşa Belediyesi, Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğünün sunduğu “Evde Kal, Sağlıklı Kal” isimli projede online egzersiz eğitim programından yararlanan 20 kadın arasından gönüllü olarak katılan 25-50 yaş arası 7 kadın oluşturmuştur. Katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. 20 hafta süresince, haftada 2 gün online egzersiz programına düzenli devam eden kadınların ses kayıtlarından elde edilen veriler, 12 kategori altında toplanmıştır.
Bulgular: Bu temalar sırasıyla; “İnternet kullanım deneyimi”, “İnternet kullanım amacı”, “Küresel salgın dönemi öncesi internet kullanım süresi,” “Küresel salgın döneminde internet kullanım süresi”, “Web 2.0 araçları kurulum durumu”, “Web 2.0 araçlarını kullanımında destek”, “Web 2.0 araçlarına erişim”, “İletişim kurmada kullanılan Web 2.0 araçları”, “Web 2.0 araçları ile görüşme yapma deneyimi”, “Web 2.0 aracıyla online eğitime katılım”, “Uzaktan eğitim sürecinin olumsuz yönleri”, “Uzaktan eğitim sürecinin olumlu yönleri” olarak belirlenmiştir. Belirlenen temalardan ise, toplamda 37 alt tema elde edilmiştir.
Sonuç: Katılımcı kadınların çoğunluğu internet ve Web 2.0 araçlarını aktif olarak kullanmadıklarını ama küresel salgın ile birlikte eğitim, kurs vb. hizmetlere katılabilmek için Web 2.0 araçlarını zorunlu olarak kullanmaya başladıklarını belirtmişlerdir. Başlangıçta Web 2.0 aracı ile uzaktan eğitime katılımda yapabilecek miyim kaygısı yaşadıklarını dile getirmişler ve program kullanımda eğitmenin ve çocuklarının destekleriyle kullanmaya başladıklarını, eğitmenin olumlu iletişiminin program kullanımında oldukça etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca katılımcılar yüz yüze eğitimin samimiyet ve arkadaşlık ilişkileri kurmada daha etkili olduğunu, online eğitimin ise zaman ve mekân tasarrufu sağlamada önemli olduğunu vurgulamışlardır.
Anahtar Kelimeler: Web 2.0, covid-19, pandemi, fiziksel aktivite, nitel araştırma
İstanbul Gaziosmanpaşa Belediyesi, Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü'ne desteklerinden dolayı sonsuz teşekkürler.
Aim: The aim of this study was to examine in-depth the views of women participating in online exercise training programs offered by local governments during the Covid-19 global pandemic, and about their experience using Web2 tools.
Method: One qualitative research model, a case study, was utilised and a semi-structured interview form was used as a data collection tool. The study group consisted of 7 women between the age of 25-50, who voluntarily participated in the “Stay at Home, Stay Healthy” project offered by the Istanbul province Gaziosmanpaşa Municipality, Women and Family Services Directorate. Content analysis was done with the data obtained from the participants. The data obtained via voice recordings of the women who regularly attended online exercise programs; 2 days a week for 20 weeks, was grouped into 12 categories;
Findings: "Experience with internet usage", "Purpose of using the internet", "Internet usage before the global Pandemic period," "Internet usage during the global pandemic period", "Web 2 tools installation status", "Support in the use of Web 2 tools", "Access to Web2 tools", "Web2 tools used for communication", "Interview experience with Web2 tools", "Participation in online education via Web2", "Negative aspects of the distance education process", "Positive aspects of the distance education process". The majority of the participants stated that they do not actively use the Internet or Web 2 tools usually, but have done so during the global pandemic for various education, training. and other available services.
Conclusion: In the beginning they felt concerned about whether they would be able to participate in distance education with the Web2 tool, stating that they needed the support of an instructor and their children when starting out, and that the positive communication of the instructor had been very effective. Finally, participants emphasized that face-to-face training is still more effective in establishing intimacy and friendships, but online education is beneficial for saving time and effort traveling to different locations.
Keywords: Web 2.0, covid-19, pandemic, physical activity, qualitative research
Web 2.0 covid-19 pandemic physical activity qualitative research
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.