Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE INTEREST AND HAPPINESS LEVELS AGAINST RECREATIVE ACTIVITIES OF THE STUDENTS READING IN THE FACULTY OF SPORTS: THE EXAMPLE OF SINOP UNIVERSITY

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 58 - 70, 30.06.2019

Öz

The aim of this
study is to measure the interest and happiness levels of recreational
activities of Sinop University Faculty of Sports.. This survey was conducted
with 35 out of 135 students at the Faculty of Sport at Sinop University.
According to the results of the research, the majority of the individuals who
do sports stated that they get the yield from the sport. It was observed that
the happiness levels and the motivation of the people doing sports based on the
students of the Faculty of Sport of Sinop University were high in their social
lives. It has been revealed that individuals tend to have a tendency towards
sports from a young age. If people get rid of the monotony in places, they are
doing sport to regulate their lives and change their appearance. However, the
students of the Department of Sports of Sinop University cannot pursue these
activities due to lack of sporting activities of the university. In the
research, the students stated that the opening of the departments was recent
and the deficiencies were high. The stated reasons include the inadequacy of
the city of Sinop although it is not limited to the university. Considering the
inadequacies of Sinop City and Sinop University, it should increase its
activities for investment and diversity.

Kaynakça

  • Andrews, F. M., Withey, S. B. (1976). Social indicators of well-being. New York: Plenum Press.
  • Axelsen, M. (2009). The power of leisure: I was an anoexic; I’m now a healthy triathlet. Lesiure Sciences, 31: 330–346.
  • Bailey A., Fernando, K. (2012) Routine and project-based leisure, happiness, and meaning in life. Journal Of Leisure Reserac, 44(2), 139-154.
  • Ceyhun, S. (2008). Spor Tesislerinin Rekreatif Açıdan Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1): 325-332.
  • Gül, T. (2014). Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım. A. Yaylı (Editör), Rekreasyona Giriş. Ankara: Detay Yayıncılık, s. 1-67.
  • Hinch, T. D., Higham, J. E. S. (2001). Sport Tourism: a Framework for Research. International Journal o f Tourism Research, 3 (2001): 45-58.
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. (6.Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Kılbaş, K. Ş. (2004). Rekrasyon: Boş Zamanı Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Laker, A. (2001). The Sociology o f Sport and Physical Education: An Introductory Reader. (1st Edition). New York: Routledge.
  • Lu, L., Hu, C.H. (2005). Personality, leisure experiences and happiness. Journal of Happiness Studies, 6(3), 325-342.
  • Lu, L., Argyle, M. (1994). Happiness and social skills. Personality and Individual Differences, 11(12), 1255-1261.
  • Reich, J. W., Zautra, A. (1981). Life events and personal causation: some relationships with satisfaction and distress. Journal of Personality and Social Psychology, 41, 1002-1012.
  • Sevil, T. (2012). Boş Zaman ve Rekreasyon: Kavram ve Özellikler. İçinde S. Kocaekşi (Editör), Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. (s.s. 2-25), (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.

SPOR FAKÜLTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN REKREAKTİF FAALİYETLERE KARŞI İLGİ VE MUTLULUK DÜZEYLERİ: SİNOP ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 58 - 70, 30.06.2019

Öz

Çalışma Sinop
Üniversitesi Spor Fakültesinde okuyan öğrencilerin rekreatif faaliyetlere karşı
ilgilerini ve mutluluk düzeylerini ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu anket Sinop
üniversitesindeki Spor Fakültesindeki 135 öğrenciden 35’i ile yapılmıştır.
Yapılan araştırma sonuçlarına göre spor yapan bireylerin çoğunluğu yaptıkları
spordan verim aldıklarını belirtmişlerdir. Sinop Üniversitesi Spor Fakültesi
öğrencileri baz alınarak spor yapan kişilerin mutluluk düzeylerinin ve sosyal
hayatlarında motivasyonlarının yüksek olduğu görülmüştür. Kişilerin spora olan
eğilimleri küçük yaştan itibaren süregeldiği ortaya konmuştur. Kişiler yer yer
monotonluktan kurtulmak yer yerse hayatlarını düzene sokmak ve dış
görünüşlerini değiştirmek adına spor yapıyorlardır.  Ancak Sinop Üniversitesi Spor Fakültesi
bölümü öğrencileri üniversitenin sportif faaliyet yetersizliğinden dolayı bu
etkinliklerini sürdürememektedirler. Yapılan araştırmada öğrencilerin
bölümlerinin açılışlarının yakın tarihli olduğunu belirterek eksikliklerinin
fazla olduğunu belirtmişlerdir. Belirtilen sebepler sadece üniversiteyle
sınırlı kalmamakla birlikte Sinop ilinin yetersizliğini kapsamaktadır. Sinop
ili ve Sinop Üniversitesi yetersizlikleri göz önünde bulundurarak yatırım ve
çeşitlilik için çalışmalarını artırmalıdır. 

Kaynakça

  • Andrews, F. M., Withey, S. B. (1976). Social indicators of well-being. New York: Plenum Press.
  • Axelsen, M. (2009). The power of leisure: I was an anoexic; I’m now a healthy triathlet. Lesiure Sciences, 31: 330–346.
  • Bailey A., Fernando, K. (2012) Routine and project-based leisure, happiness, and meaning in life. Journal Of Leisure Reserac, 44(2), 139-154.
  • Ceyhun, S. (2008). Spor Tesislerinin Rekreatif Açıdan Kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16 (1): 325-332.
  • Gül, T. (2014). Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım. A. Yaylı (Editör), Rekreasyona Giriş. Ankara: Detay Yayıncılık, s. 1-67.
  • Hinch, T. D., Higham, J. E. S. (2001). Sport Tourism: a Framework for Research. International Journal o f Tourism Research, 3 (2001): 45-58.
  • Karaküçük, S. (2008). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. (6.Baskı). Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Kılbaş, K. Ş. (2004). Rekrasyon: Boş Zamanı Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Laker, A. (2001). The Sociology o f Sport and Physical Education: An Introductory Reader. (1st Edition). New York: Routledge.
  • Lu, L., Hu, C.H. (2005). Personality, leisure experiences and happiness. Journal of Happiness Studies, 6(3), 325-342.
  • Lu, L., Argyle, M. (1994). Happiness and social skills. Personality and Individual Differences, 11(12), 1255-1261.
  • Reich, J. W., Zautra, A. (1981). Life events and personal causation: some relationships with satisfaction and distress. Journal of Personality and Social Psychology, 41, 1002-1012.
  • Sevil, T. (2012). Boş Zaman ve Rekreasyon: Kavram ve Özellikler. İçinde S. Kocaekşi (Editör), Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. (s.s. 2-25), (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ercan Karaçar 0000-0002-1124-9667

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 14 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karaçar, E. (2019). SPOR FAKÜLTESİNDE OKUYAN ÖĞRENCİLERİN REKREAKTİF FAALİYETLERE KARŞI İLGİ VE MUTLULUK DÜZEYLERİ: SİNOP ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Spor Ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 1(1), 58-70.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.