Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE INVESTIGATION OF EXPECTATIONS AND OPINIONS ABOUT RECREATIONS AND SPORTY HABITS OF THE ACADEMIC STAFF AT UNIVERSITY OF KOCAELI

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 21 - 34, 30.06.2019

Öz

Aim: To investigate the expectations and opinions of the
academic staff of Kocaeli University Umuttepe campus about sporty habits and
recreation.

Method: The research group is the academic staff of 200 (103
female-97 male) who served at Kocaeli University. In the study, the scale data
collection tool was used to assess the expectations and opinions about
recreation and sporty recreational habits developed by Osman IC (2004). The
research practice was applied in accordance with the principle of volunteerism
and face to face. Analysis of the data was made in the SPSS 25.0 package program.
The normality test, the Mann-Whitney U test and the Kruskall-Wallis H test were
used. The Cronbach's Alpha value of the scale was found to be 763. The level of
significance in the analysis was 0.05.

Findings: It is seen that participants participated in the
social environment and the question of participation in the sporty recreation
activities in 40% for social environment. The high proportion of academic staff
shows that 46.5% of active recreational activities do not participate in
various sporty activities. Among the most popular sports activities, 42.5% of
the participants preferred team sports. Non-popular sports activities have been
determined that 38.5% of the participants prefer individual sports. There was
no statistically significant difference in the opinion and expectations of the
participants about sporty habits and recreation according to gender, age,
faculty and title variables (p> 0.05).

Conclusion: As a result, the academicians participating in the
study had sporty habits, but the sporty habits were evaluated differently and
the sporty recreation areas within the university were never The gender, age,
faculty and title variables of the participants were not statistically
significant differences in their views and expectations about sports habits and
recreation.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, Y. (2012). Dershaneye Devam Eden Üniversite Öğrencilerinin Okuma Nedenlerinin ve Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 33-41.
  • Cordes, K. A., & Ibrahim, H. M. (1999). Applications in Recreation and Leisure: for Today and The Future (No. Ed. 2). Mcgraw-Hill Book Company Europe.
  • Çoruh, Y. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Howe, C. Z., & Carpenter, G. M. (1985). Programming Leisure Experiences: A Cyclical Approach. Englewood Cliffs NI: Prentice-Hall.
  • İç, O. (2004). Kamu Görevlilerinin Sportif Rekreasyon Alışkanlıkları ile Rekreasyon Hakkında Görüş ve Beklentilerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Jensen, C. R., & Naylor, J. H. (1990). Opportunities İn Recreation And Leisure Careers. USA: Contemporary Publishing Company.
  • Koparan, Ş., Öztürk, F. (2002). Uludağ Üniversitesi Personelinin Üniversite Sportif Olanaklarından Yararlanma Düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 239-265.
  • Madrigal, R. (2006). Measuring The Multidimensional Nature of Sporting Event Performance Consumption. Journal of Leisure Research, 38(3), 267-292.
  • Mete, B., Ağaoğlu, S. A. (2003). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kurupelit Kampusü Akademik ve İdari Personelin Rekreatif Aktivitelere Katılım ve Bakış Açılarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Ankara, 421-426.
  • Meyer, H. D., & Brightbill, C. K. (1964). Community Recreation: A guide to its organization. Prentice-Hall.
  • Nahavandi, A. (2006). The Art and Science of Leadership, Ltd. Pearson Education
  • Ölçer, N., & Koçer, S. (2015). Örgütsel iletişim: Kocaeli Üniversitesi Akademik Personeli Üzerine Bir İnceleme. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 339-383.
  • Özdemir, M. (2017). Rekreasyon nedir? http://rekreasyon.org/rekreasyon-nedir/ (01.05.2018).
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, Saray Matbaası.
  • Paksoy, H. M. (2007). Üniversitelerde Akademik Personelin İş Memnuniyeti: Harran Üniversitesi Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(1), 138-151.
  • Pulur, A. (2003). Üniversitede Görev Yapan Öğretim Elemanları ve İdari Personellerin Boş Zamanlarını Sporla Değerlendirme Eğilimlerinin Araştırılması (Kırıkkale örneği). Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Ankara, 10-11.
  • Suiçmez, H. (2000). Türkiye ve İngiltere’deki Sportif Rekreasyon Yöneticilerinin Karakteristik Özellikleri. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Tel, M., Öcalan, M., & Yaman, M. (2000). Taekwondocuların Bu Sporu Tercih Etme Nedenleri ve Sosyo-Ekonomik Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(3),3-5
  • Tezcan, N. (2007). Rekreasyon Etkinliklerinin Çalışanların Performansları Üzerine Etkilerinin İncelenmesi: (Kocaeli Trakya Birlik). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Torkildsen, G. (2012). Leisure and Recreation Management. Routledge.
  • Tunçkol, H. M., & Çumralıgil, B. (2005). Selçuk Üniversite'ndeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 45-52.
  • Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve Rekreasyon Terapisinin Yaşam Kalitesindeki Rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.
  • Zorba, E., Bakır, M. (2004). Serbest Zaman Kavramı. Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 106-108.

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK PERSONELİNİN SPORTİF ALIŞKANLIK VE REKREASYON HAKKINDA GÖRÜŞLERİ VE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 21 - 34, 30.06.2019

Öz

Amaç: Kocaeli Üniversitesi Umuttepe Yerleşkesinde görev
yapan akademik personellerinin sportif alışkanlık ve rekreasyon hakkında
görüşleri ve beklentilerinin incelenmesi amaçlanmıştır.



Yöntem: Araştırma grubunu, Kocaeli Üniversitesinde görev yapan
200 (103 kadın- 97 erkek) akademik personel oluşturmaktadır. Araştırmada, Osman
İç (2004) tarafından geliştirilen sportif rekreasyon alışkanlıkları ile
rekreasyonla ilgili görüş ve beklentilerini değerlendiren ölçek veri toplama
aracı kullanılmıştır. Araştırma uygulaması, gönüllülük ilkesine uygun olarak ve
yüz yüze olarak uygulandı. Verilerin analizi SPSS 25.0 paket programında
yapılmıştır. Normallik testi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskall-Wallis H Testi
kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach’s Alpha değeri ,763 olarak bulunmuştur.
Analizde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.



Bulgular: Katılımcıların sportif rekreasyon aktivitelerine
katılım amaçlarından sosyal çevre ve arkadaş sorusuna %40 olarak sosyal çevre
edinmek için bu sebeple katıldıkları görülmektedir. Akademik personelin yüksek
oranda ki kısmı %46,5 aktif rekreatif faaliyetlerine çeşitli sportif
aktivitelere katılmadığını göstermektedir. En sevilen spor aktivitelerin de
katılımcıların %42,5’ i takım sporlarını tercih etmişlerdir. Sevilmeyen spor
aktivitelerin de katılımcılar %38,5’ i bireysel sporları tercih ettikleri
tespit edilmiştir. Katılımcıların cinsiyet, yaş, fakülte ve unvan
değişkenlerine göre sportif alışkanlık ve rekreasyon hakkında görüş ve
beklentilerinde istatiksel olarak anlamlı fark bulunamamıştır (p>0.05). 



Sonuç: Sonuç olarak araştırmaya katılan akademisyenlerin
sportif alışkanlıklarının olduğunu fakat sportif alışkanlıklarla rekreatif
aktiviteleri farklı değerlendirdiklerini, üniversitenin bünyesinde bulunan
sportif rekreasyon alanları hiç kullanmadıklarını, katılımcıların cinsiyet,
yaş, fakülte ve unvan değişkenlerine göre sportif alışkanlık ve rekreasyon
hakkında görüş ve beklentilerinde istatiksel olarak anlamlı fark olmadığı
görülmüştür.

Kaynakça

  • Ağaoğlu, Y. (2012). Dershaneye Devam Eden Üniversite Öğrencilerinin Okuma Nedenlerinin ve Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Değerlendirilmesi. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 3(1), 33-41.
  • Cordes, K. A., & Ibrahim, H. M. (1999). Applications in Recreation and Leisure: for Today and The Future (No. Ed. 2). Mcgraw-Hill Book Company Europe.
  • Çoruh, Y. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Örneği. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Howe, C. Z., & Carpenter, G. M. (1985). Programming Leisure Experiences: A Cyclical Approach. Englewood Cliffs NI: Prentice-Hall.
  • İç, O. (2004). Kamu Görevlilerinin Sportif Rekreasyon Alışkanlıkları ile Rekreasyon Hakkında Görüş ve Beklentilerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Jensen, C. R., & Naylor, J. H. (1990). Opportunities İn Recreation And Leisure Careers. USA: Contemporary Publishing Company.
  • Koparan, Ş., Öztürk, F. (2002). Uludağ Üniversitesi Personelinin Üniversite Sportif Olanaklarından Yararlanma Düzeyleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 239-265.
  • Madrigal, R. (2006). Measuring The Multidimensional Nature of Sporting Event Performance Consumption. Journal of Leisure Research, 38(3), 267-292.
  • Mete, B., Ağaoğlu, S. A. (2003). Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kurupelit Kampusü Akademik ve İdari Personelin Rekreatif Aktivitelere Katılım ve Bakış Açılarının İncelenmesi. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Ankara, 421-426.
  • Meyer, H. D., & Brightbill, C. K. (1964). Community Recreation: A guide to its organization. Prentice-Hall.
  • Nahavandi, A. (2006). The Art and Science of Leadership, Ltd. Pearson Education
  • Ölçer, N., & Koçer, S. (2015). Örgütsel iletişim: Kocaeli Üniversitesi Akademik Personeli Üzerine Bir İnceleme. Global Media Journal TR Edition, 6(11), 339-383.
  • Özdemir, M. (2017). Rekreasyon nedir? http://rekreasyon.org/rekreasyon-nedir/ (01.05.2018).
  • Öztürk, F. (1998). Toplumsal Boyutlarıyla Spor, Bağırgan Yayınevi, Ankara, Saray Matbaası.
  • Paksoy, H. M. (2007). Üniversitelerde Akademik Personelin İş Memnuniyeti: Harran Üniversitesi Örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2007(1), 138-151.
  • Pulur, A. (2003). Üniversitede Görev Yapan Öğretim Elemanları ve İdari Personellerin Boş Zamanlarını Sporla Değerlendirme Eğilimlerinin Araştırılması (Kırıkkale örneği). Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi, Ankara, 10-11.
  • Suiçmez, H. (2000). Türkiye ve İngiltere’deki Sportif Rekreasyon Yöneticilerinin Karakteristik Özellikleri. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Tel, M., Öcalan, M., & Yaman, M. (2000). Taekwondocuların Bu Sporu Tercih Etme Nedenleri ve Sosyo-Ekonomik Durumları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(3),3-5
  • Tezcan, N. (2007). Rekreasyon Etkinliklerinin Çalışanların Performansları Üzerine Etkilerinin İncelenmesi: (Kocaeli Trakya Birlik). Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Torkildsen, G. (2012). Leisure and Recreation Management. Routledge.
  • Tunçkol, H. M., & Çumralıgil, B. (2005). Selçuk Üniversite'ndeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(4), 45-52.
  • Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve Rekreasyon Terapisinin Yaşam Kalitesindeki Rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.
  • Zorba, E., Bakır, M. (2004). Serbest Zaman Kavramı. Sporda Sosyal Alanlar Seçme Konular 1 (Ed: Ramazanoğlu F.), Bıçaklar Kitabevi, Ankara, 106-108.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tugay Atasever Bu kişi benim 0000-0002-3174-1050

Enis Çolak Bu kişi benim 0000-0002-1649-0396

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 16 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atasever, T., & Çolak, E. (2019). KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK PERSONELİNİN SPORTİF ALIŞKANLIK VE REKREASYON HAKKINDA GÖRÜŞLERİ VE BEKLENTİLERİNİN ARAŞTIRILMASI. Spor Ve Rekreasyon Araştırmaları Dergisi, 1(1), 21-34.

Creative Commons Lisansı

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.