Hazır giyim sektöründe bir ülkenin markalaşmaya bağlı imajının, küresel rekabette o ülkeye katma değer olarak yansıdığı verilerle sabittir. Ticaret Bakanlığı raporuna (2020) göre, Türk Hazır Giyim Sektörü 2019 yılı itibariyle %3,3 pay ile dünyanın 7’inci büyük hazır giyim ihracatçısı konumundadır. Çin, Hindistan gibi hazır giyim ihracatında öncü ülkeler dikkate alındığında Türk Hazır Giyim Sektörü ’nün fason üretimle özdeşleşmemesinin sektörün geleceği açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Marka kimliğinin ve tasarım kavramının, hazır giyim sektöründe önemli bir katma değer olduğu İtalya, Fransa gibi ülkelerin küresel ticaretteki imajı ile örneklenebilir. Bu nedenle eylem araştırması yöntemi ile hazırlanmış bu çalışma için bir marka kimliği kurgulanmış ve bu markanın hedef kitlesine yönelik bir hazır giyim kapsül koleksiyonu tasarım süreci oluşturulmuştur. Çin mitolojisinden alınan ilhamla tasarımcı markası adı altında kapsül koleksiyon şeklinde kurgulanan bu örnek çalışma, bir tasarım sürecinde ürün numunesinin üretiminden önceki tüm araştırma ve geliştirme süreçlerini içermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3 |