Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EFFECTIVE USE OF PHOTOGRAPHY AND TYPOGRAPHY IN BILLBOARD DESIGNS

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 62 - 74, 29.12.2021

Öz

Açık hava reklamcılığın en önemli parçası olan billboard kişilere kolayca ulaşabilen bir reklam aracıdır. Günümüzde rekabet ortamının fazla olduğu reklamcılık sektöründe, billboard tasarımları hızla büyüyerek gelişmektedir. Ortam medyası olarak da adlandırabileceğimiz billboard tasarımları, tüketiciyi şaşırtabilmeli ve etkin bir biçimde mesajı iletebilmelidir. Aynı zamanda mesajı beklenmedik bir anda sunmalıdır. Bunun için; en uygun çevre, insan kalabalığının fazla olduğu ortamlar ve araçların geçtiği yerler tercih edilerek etkileşim artırılmalıdır. Böylelikle güçlü bir bütünlük sağlanmış olup, hedef kitleye kolaylıkla ulaşılır. Ancak bunların öncesinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur; billboard tasarımlarında, doğru fotoğraf ve tipografi kullanımıdır. Billboard tasarımlarında, estetik ve teknik yönden uygun fotoğraf kullanılmalıdır. Tipografi anlamında; doğru yazı karakteri seçimi, espaslar, okunabilirlik vb. başlıklar dikkate alınarak düzenlemeler yapılmalıdır. Etkili bir tasarım için; fotoğraf, tipografi ve diğer grafik öğeleri ile birlikte harmanlanarak sunulmalıdır. Böylelikle tasarım, amacına doğru bir şekilde ulaşmış olacaktır.

Kaynakça

  • Alakuş, A. (2002), “İlköğretim Kurumlarında Grafik Tasarımı Konularının Uygulanması”, Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası, s: 68.

BİLLBOARD TASARIMLARINDA ETKİN FOTOĞRAF VE TİPOGRAFİ KULLANIMI

Yıl 2021, Cilt: 2 Sayı: 3, 62 - 74, 29.12.2021

Öz

Açık hava reklamcılığın en önemli parçası olan billboard kişilere kolayca ulaşabilen bir reklam aracıdır. Günümüzde rekabet ortamının fazla olduğu reklamcılık sektöründe, billboard tasarımları hızla büyüyerek gelişmektedir. Ortam medyası olarak da adlandırabileceğimiz billboard tasarımları, tüketiciyi şaşırtabilmeli ve etkin bir biçimde mesajı iletebilmelidir. Aynı zamanda mesajı beklenmedik bir anda sunmalıdır. Bunun için; en uygun çevre, insan kalabalığının fazla olduğu ortamlar ve araçların geçtiği yerler tercih edilerek etkileşim artırılmalıdır. Böylelikle güçlü bir bütünlük sağlanmış olup, hedef kitleye kolaylıkla ulaşılır. Ancak bunların öncesinde dikkat edilmesi gereken en önemli unsur; billboard tasarımlarında, doğru fotoğraf ve tipografi kullanımıdır. Billboard tasarımlarında, estetik ve teknik yönden uygun fotoğraf kullanılmalıdır. Tipografi anlamında; doğru yazı karakteri seçimi, espaslar, okunabilirlik vb. başlıklar dikkate alınarak düzenlemeler yapılmalıdır. Etkili bir tasarım için; fotoğraf, tipografi ve diğer grafik öğeleri ile birlikte harmanlanarak sunulmalıdır. Böylelikle tasarım, amacına doğru bir şekilde ulaşmış olacaktır.

Kaynakça

  • Alakuş, A. (2002), “İlköğretim Kurumlarında Grafik Tasarımı Konularının Uygulanması”, Ankara: G.Ü. İletişim Fakültesi Matbaası, s: 68.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burçin Tuncay 0000-0002-9495-0570

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tuncay, B. (2021). BİLLBOARD TASARIMLARINDA ETKİN FOTOĞRAF VE TİPOGRAFİ KULLANIMI. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 2(3), 62-74.