This research was conducted to determine the use of mobile music applications by music teacher candidates, what the preferred mobile music applications are and to introduce the mobile music applications used. Descriptive method was followed in the research, and questionnaire technique was used as data collection tool. With the research questions in the data collection tool, it was investigated how music teacher candidates make use of mobile applications on their phones while performing their learning activities, their use of paid-free mobile music applications, and for what purpose and how often they prefer the music applications they use. The questionnaire developed by the researcher was applied online to music teacher candidates through Google Docs. 223 music teacher candidates from 9 universities participated in the study. It has been determined that the participants use mobile music applications for listening to music, tuning instruments, metronome and background. Half of the music teacher candidates use mobile music applications every day. The most preferred paid mobile music applications are "Spotify" (n = 60) and "I Real Pro (n = 16)" and the most preferred free mobile music applications are "Da Tuner" (n = 33.) and "Garageband" (n = 33).
Bu araştırma, müzik öğretmeni adaylarının mobil müzik uygulamaları kullanma durumlarını, tercih edilen mobil müzik uygulamalarının neler olduğunu belirlemek ve kullanılan mobil müzik uygulamalarını tanıtmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel yöntem izlenmiş olup, veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracında yer alan araştırma soruları ile müzik öğretmeni adaylarının öğrenim faaliyetlerini gerçekleştirirken telefonlarındaki mobil uygulamalardan nasıl faydalandıkları, ücretli-ücretsiz mobil müzik uygulamalarını kullanma durumları ile kullandıkları müzik uygulamalarını ne amaçla ve hangi sıklıkla tercih ettikleri araştırılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen anket müzik öğretmeni adaylarına Google Docs aracılığı ile online olarak uygulanmıştır. Araştırmaya 9 üniversiteden 223 müzik öğretmeni adayı katılmıştır. Katılımcıların mobil müzik uygulamalarını; müzik dinleme, çalgı akortlama ve altyapı üzerine çalma gibi ihtiyaçları doğrultusunda kullandıkları tespit edilmiştir. Müzik öğretmeni adaylarının yarısı mobil müzik uygulamalarını her gün kullanmaktadır. En çok tercih edilen ücretli mobil müzik uygulamalarının; “Spotify’’ (n=60) ve “I Real Pro (n=16)” olduğu, en çok tercih edilen ücretsiz mobil müzik uygulamalarının ise ‘’Da Tuner’’ (n=33) ve ‘’Garageband’’ (n=33) olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 6 |