Günümüzde sürekli bir gelişim içinde olan bilim ve teknoloji, ülkelerin ekonomilerinde en çok katma değeri sağlamaktadır. Dünyada bilimin üretime odaklanması açısından disiplinler arası bilim uygulamaları güncellenen eğitim programlarında yerini almaktadır. FeTeMM uygulamaları temelde dört ana disiplin (fen, teknoloji, matematik, mühendislik) üzerinde geliştirilmiş uygulamalardır. Bu temel disiplinlerden birisi “fen” olduğundan FeTeMM eğitimi ile bilimin doğası yakından ilgilidir. Çalışmada FeTeMM etkinliklerine dayalı olarak yapılan öğretimin öğrencilerin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada yöntem olarak ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu Amasya’nın Taşova ilçesinde bir ortaokuldaki beşinci sınıfta öğrenim gören 20 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubunda “Kuvvetin Ölçülmesi ve Sürtünme” ünitesinde geliştirilen FeTeMM etkinliklerine dayalı olarak öğretim yapılmıştır. Kontrol grubunda ise ders kitabı esas alınarak öğretim yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası Anketi (VNOS-E)” kullanılmıştır. Verilerin analizinde örneklem sayılarının az olmasından dolayı parametrik olmayan testler uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda FeTeMM etkinliklerine dayalı olarak yapılan öğretimin öğrencilerin bilimin doğası anlayışlarının gelişmesinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
FeTeMM Eğitimi Bilimin Doğası Öğrenci Görüşleri Fen Bilgisi Eğitimi
Science and technology, which is in continuous development to day, provides the most added value in the economies of countries. Interms of science's focus on production, interdisciplinary science practices take their place in updated training programs in the world. STEM applications are basically developed on four main disciplines (science, technology, mathematics, engineering). Because one of the sebasic disciplinesis "science", STEM education and the nature of science are closely related. In the study, the effect of teaching based on STEM activities on students' views on thenature of science was examined. In the research, quasy-experimental design with a pre test-post test control group was used. The study group consists of 20 students studying in a fifth grade in a secondary school in the district of Tasova in Amasya. In the experimental group, teaching was done based on STEM activitiesdeveloped in “Measurement of Force andFriction” unit.Inthecontrolgroup, teaching was made based on the textbook in the same unit. "Nature of Science Survey (VNOS-E)" was used as a data collecting tool in the research. Due to the lack of sample numbers in the analysis of the data, non-parametric tests were applied. As a result of the analysis, it was determined that the teaching based on STEM activities was more effective in the development of students’ understandings of the nature of science.
STEM Education Nature of Science Student Opinions Science Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 2 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu dergide yer alan içerikler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.