Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Ekip Çalışması ve Hasta Güvenliği Üzerine Bir Eğitim Programı Tasarımı: TeamSTEPPS

Yıl 2022, , 469 - 478, 20.01.2023
https://doi.org/10.17942/sted.1030338

Öz

Etkili ve kaliteli hasta bakımı sunmak sağlık ve sosyal bakım profesyonellerinin işbirliği içinde yürütülmesi gereken etkileşimli bir etkinliktir. Sağlık ekibi içerisinde yer alan hemşire, hekim, ebe, psikolog, diyetisyen, biyolog, sosyal hizmet uzmanı, eczacı, diş hekimi, fizyoterapist gibi üyelerden iş birliği içinde hizmet vermeleri beklenmektedir. Sağlık sisteminin giderek karmaşıklaşması, farklı sağlık profesyonellerinin meslekler arası sağlık ekibinin bir parçası olarak çalışmasını gerektirmektedir. Etkili ekip çalışması ve işbirliğinin, bakım sunumunu iyileştirdiği ve böylece hasta sonuçlarını olumlu yönde etkilediği bildirilmiştir. The Agency for Healthcare Research and Quality tarafından, sağlık hizmetlerinde etkinliği, kaliteyi ve güvenliği artırmak, sağlık profesyoneli ekipler arasında performansı optimize etmek ve ortaya çıkan durumlara hızlı ve etkili bir şekilde yanıt vermelerini sağlamak için, TeamSTEPPS® programı geliştirilmiştir. Bu çalışmanın amacı TeamSTEPPS® eğitim programının temel özelliklerini ortaya koymak ve bu programla ilgili yapılan uluslararası çalışmaları değerlendirmektir. “TeamSTEPPS®” anahtar sözcüğü ile yapılan arama sonucunda 2007-2021 yılları arasında 221 çalışmaya ulaşılmıştır. Çalışmaların büyük çoğunluğu ABD’de yürütülmüştür. Sağlık çalışanları ve öğrencilere yönelik eğitim müdahaleleri içeren çalışmalar ağırlıktadır. Çalışmalarda ameliyathane, yoğun bakım ve doğum klinikleri en sık çalışma alanları olmuştur. Müdaheleler sonunda ekip çalışması, karşılıklı destek, durum izleme ve iletişim alanlarında olumlu gelişmeler bildirilmiştir.

Kaynakça

  • Alonso, A., Baker, D. P., Holtzman, A., Day, R., King, H., Toomey, L., & Salas, E. (2006). Reducing medical error in the military health system: how can team training help? Human Resource Management Review, 16(3), 396-415.
  • Brock, D., Abu-Rish, E., Chiu, C. R., Hammer, D., Wilson, S., Vorvick, L., . . . Zierler, B. (2013). Interprofessional education in team communication: working together to improve patient safety. BMJ Qual Saf, 22(5), 414-423. doi:10.1136/bmjqs-2012-000952
  • Clancy, C. M., & Tornberg, D. N. (2007). TeamSTEPPS: assuring optimal teamwork in clinical settings. American Journal of Medical Quality, 22(3), 214-217.
  • Clapper, T. C. (2016). Proposing a new debrief checklist for TeamSTEPPS® to improve documentation and clinical debriefing. Simulation & Gaming, 47(6), 710-719.
  • Clapper, T. C., & Kong, M. (2012). TeamSTEPPS®: The patient safety tool that needs to be implemented. Clinical Simulation in Nursing, 8(8), e367-e373.
  • Clark, K., Congdon, H. B., Macmillan, K., Gonzales, J. P., & Guerra, A. (2015). Changes in perceptions and attitudes of healthcare profession students pre and post academic course experience of team-based'Care for the critically ill'. Journal of Professional Nursing, 31(4), 330-339.
  • Cooke, M. (2016). TeamSTEPPS for health care risk managers: Improving teamwork and communication. Journal of Healthcare Risk Management, 36(1), 35-45.
  • Dener, H. (2015). (yuksek lisans). Hacettepe Universitesi, Ankara.
  • Epps, H. R., & Levin, P. E. (2015). The TeamSTEPPS Approach to Safety and Quality. Journal of Pediatric Orthopaedics, 35, S30-S33. doi:10.1097/bpo.0000000000000541
  • Fandt, P. M., Richardson, W. D., & Conner, H. M. (1990). The impact of goal setting on team simulation experience. Simulation & Gaming, 21(4), 411-422 . Gaston, T., Short, N., Ralyea, C., & Casterline, G. (2016). Promoting patient safety: results of a TeamSTEPPS® initiative. JONA: The Journal of Nursing Administration, 46(4), 201-207.
  • Gillespie, B. M., Chaboyer, W., & Murray, P. (2010). Enhancing communication in surgery through team training interventions: a systematic literature review. AORN Journal, 92(6), 642-657.
  • Gittell, J. H., Beswick, J., Goldmann, D., & Wallack, S. S. (2015). Teamwork methods for accountable care: relational coordination and TeamSTEPPS®. Health care management review, 40(2), 116-125.
  • Hanson, T. K., Aleman, M., Hart, L., & Yawn, B. (2013). Increasing availability to and ascertaining value of asthma action plans in schools through use of technology and community collaboration. Journal of School Health, 83(12), 915-920.
  • Haynes, J., & Strickler, J. (2014). TeamSTEPPS makes strides for better communication. Nursing2019, 44(1), 62-63. doi:10.1097/01.Nurse.0000438725.66087.89
  • Jones, K. J., Skinner, A. M., High, R., & Reiter-Palmon, R. (2013). A theory-driven, longitudinal evaluation of the impact of team training on safety culture in 24 hospitals. BMJ Quality & Safety, 22(5), 394-404. doi:10.1136/bmjqs-2012-000939
  • King, H. B., Battles, J., Baker, D. P., Alonso, A., Salas, E., Webster, J., . . . Salisbury, M. (2008). TeamSTEPPS™: team strategies and tools to enhance performance and patient safety. In Advances in Patient Safety: new directions and alternative approaches (Vol. 3: performance and tools): Agency for Healthcare Research and Quality (US).
  • Kirch, D. G., & Boysen, P. G. (2010). Changing the culture in medical education to teach patient safety. Health Affairs, 29(9), 1600-1604.
  • Medicine, I. o. (2001). Crossing the Quality Chasm: A New Health System for the 21st Century. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Paul, M. E., Dodge, L. E., Intondi, E., Ozcelik, G., Plitt, K., & Hacker, M. R. (2017). Integrating TeamSTEPPS® into ambulatory reproductive health care: early successes and lessons learned. Journal of Healthcare Risk Management, 36(4), 25-36.
  • Plonien, C., & Williams, M. (2015). Stepping Up Teamwork via TeamSTEPPS. AORN Journal, 101(4), 465-470. doi:10.1016/j.aorn.2015.01.006
  • Quality, A. f. H. R. a. (2012). TeamSTEPPS 2.0. . Retrieved from https://www.ahrq.gov/teamstepps/instructor/index.html Sonesh, S. C., Gregory, M. E., Hughes, A. M., Feitosa, J., Benishek, L. E., Verhoeven, D., . . . Salas, E. (2015). Team training in obstetrics: A multi-level evaluation. Families, Systems, & Health, 33(3), 250.
  • Sweigart, L. I., Umoren, R. A., Scott, P. J., Carlton, K. H., Jones, J. A., Truman, B., & Gossett, E. J. (2016). Virtual TeamSTEPPS® simulations produce teamwork attitude changes among health professions students. Journal of Nursing Education, 55(1), 31-35.
  • Thomas, L., & Galla, C. (2013). Building a culture of safety through team training and engagement. BMJ Qual Saf, 22(5), 425-434. doi:10.1136/bmjqs-2012-001011
  • Welsch, L. A., Hoch, J., Poston, R. D., Parodi, V. A., & Akpinar-Elci, M. (2018). Interprofessional education involving didactic TeamSTEPPS® and interactive healthcare simulation: A systematic review. Journal of Interprofessional Care, 32(6), 657-665.
  • Wong, A. H.-W., Gang, M., Szyld, D., & Mahoney, H. (2016). Making an “attitude adjustment”: using a simulation-enhanced interprofessional education strategy to improve attitudes toward teamwork and communication. Simulation in Healthcare, 11(2), 117-125.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Derleme
Yazarlar

Hümeyra Dener 0000-0002-4832-6515

Melih Elçin 0000-0002-1652-906X

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

Vancouver Dener H, Elçin M. Ekip Çalışması ve Hasta Güvenliği Üzerine Bir Eğitim Programı Tasarımı: TeamSTEPPS. STED. 2023;31(6):469-78.