Öz
Amaç: Bu araştırmanın amacı; hemşirelik son sınıf öğrencilerinin hemşirelik derneklerine ilişkin bilgi düzeyi ve üye olmalarını etkileyen bazı faktörlerin incelenmesidir.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırmanın örneklemini amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 241 hemşirelik son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Mesleki Derneklere İlişkin Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler Mayıs-Haziran 2017 tarihlerinde toplanmıştır. Verilerin analizinde sayı, yüzde, ki-kare ve ANOVA testi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 22,54±1,42, %87,1’i kız ve %46,1’i hemşirelik mesleğini isteyerek seçmiştir. Öğrencilerin %56,8’inin hemşirelik ile ilgili dernekler hakkında bilgi aldığı belirlenmiştir. Öğrencilerin %64,7’sinin hemşirelik ile ilgili herhangi bir derneğe üye olmadıkları saptanmıştır. Hemşirelik derneklerine üyelik durumu ile cinsiyet (p=,189), maddi durum (p=,431), hemşirelik bölümünü isteyerek seçme (p=,133) ve mesleğinden memnun olma (p=,586) durumu arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmamaktadır. Hemşirelik dernekleri hakkında bilgi sahibi olma (p=,025) ve derneklere üye olmanın faydalı olduğunu düşünme (p=,000) ile derneklere üye olma arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmaktadır.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik derneklerine ilişkin bilgilerinin olmasına karşın üyelik oranlarının düşük olduğu ve üye olmamalarındaki en büyük gerekçenin ‘üye olmak için ne yapacaklarını bilmemeleri’ olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 4 |