Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Attitude of Nursing School Students towards Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender and Intersex (LGBTI) Individuals

Yıl 2018, Cilt: 27 Sayı: 6, 373 - 383, 18.01.2019

Öz

Objective: This study seeks to examine the attitude of students in nursing school towards lesbian, gay, bisexual, transgender and Intersex (LGBTI) individuals. Materials and Method: This cross-sectional and descriptive study was conducted in the period JulyAugust 2016 with 545 students enrolled to the summer school organized for Departments of Nursing from different Faculties of Health Sciences. Data were collected through a questionnaire prepared by researchers after going over the relevant literature. Findings: The average age of students participating to the survey is 21.9±2.17 and 50.5% of participants are women. Examining opinions of nursing students concerning LGBTI individuals it is observed that male students are more informed or they consider the following more than female students: Information about what LGBTI means (p=0.040); it is social pressures that keep LGBTI individuals from declaring their sexual orientation/identity (p=0.027); LGBTI is a disease that must be treated (p=0.018); they would get disturbed when giving care to a LGBTI individual (p=0.014), LGBTI individuals may have sexually transmitted infections (p=0.047); and they would discriminate against the LGBTI for their sexual orientation/identity (p=0.007). Conclusion: It is suggested that nursing students must receive undergraduate education on the right to health of LGBTI individuals, their needs and health care.

Kaynakça

  • 1. Türk Tabipler Birliği LBTİ Çalışma Grubu. Hekimler İçin LGBTİ Sağlığı. Türk Tabipleri Birliği Yayınları, Ankara. 2016 Mayıs. ISBN 978-605- 5867-99-7. Erişim adresi: http:///C:/Users/Admin1/Desktop/ LGBTİ%20makale/Yeni%20kaynaklar/LGBTİ_sagligi%20broşürü.pdf. Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • 2. Duyan V, Gelbal, S. Lezbiyen ve Geylere Yönelik Tutum Ölçeği (LGYT): Güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk HIV/AIDS Dergisi 2004; 7(3): 106-112.
  • 3. Toplumsal Dayanışma İçin Psikologlar Derneği. Psikologlar İçin LGBTİ’lerle (Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Trans, İnterseks) Çalışma Kılavuzu (s. 46-47). 2017. Erişim adresi: http:///C:/Users/Admin1/Desktop/LGBTİ%20makale/Yeni%20kaynaklar/psikologlar_icin_lgbtilerle_calisma_kilavuzu_todap.pdf. Erişim Tarihi: 24.11.2017.

Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transgender ve İnterseks (LGBTİ) Bireylere İlişkin Tutumları

Yıl 2018, Cilt: 27 Sayı: 6, 373 - 383, 18.01.2019

Öz

Amaç: Bu çalışma da hemşirelik bölümü öğrencilerinin lezbiyen, gey, biseksüel, transgender ve interseks (LGBTİ) bireylere ilişkin tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel ve tanımlayıcı özellikteki bu araştırma Temmuz-Ağustos 2016 tarihleri arasında Türkiye’nin farklı üniversitelerinden bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü yaz okuluna kayıt olan 545 tane öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından literatür incelenerek hazırlanan bir anket formu ile toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21.9±2.17 olup %50.5’inin cinsiyeti kadındır. Hemşirelik öğrencilerinin LGBTİ bireylere ilişkin görüşleri incelendiğinde; özellikle erkek öğrencilerin LGBTİ’nin ne demek olduğunu daha fazla bildikleri (p=0.040), LGBTİ bireyin cinsel yönelimini/kimliğini açıkça söyleyememesinin nedenini toplumsal baskı olarak düşündükleri (p=0.027), LGBTİ’nin bir hastalık olduğunu ve tedavi edilmesi gerektiğini (p=0.018), LGBTİ bireye bakım verirken rahatsız olacaklarını (p=0.014), LGBTİ bireyde cinsel yolla bulaşan enfeksiyon bulunabileceğini (p=0.047), LGBTİ bireye cinsel yönelimi/kimliği nedeniyle ayrımcılık uygulayacaklarını kadın öğrencilere göre daha fazla düşündüğü (p=0.007) belirlenmiştir.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin mezuniyet öncesi döneminde LGBTİ bireylerin sağlık hakkı, gereksinimleri ve bakımları konusunda eğitim almaları önerilmektedir.

Kaynakça

  • 1. Türk Tabipler Birliği LBTİ Çalışma Grubu. Hekimler İçin LGBTİ Sağlığı. Türk Tabipleri Birliği Yayınları, Ankara. 2016 Mayıs. ISBN 978-605- 5867-99-7. Erişim adresi: http:///C:/Users/Admin1/Desktop/ LGBTİ%20makale/Yeni%20kaynaklar/LGBTİ_sagligi%20broşürü.pdf. Erişim Tarihi: 20.11.2017.
  • 2. Duyan V, Gelbal, S. Lezbiyen ve Geylere Yönelik Tutum Ölçeği (LGYT): Güvenirlik ve geçerlik çalışması. Türk HIV/AIDS Dergisi 2004; 7(3): 106-112.
  • 3. Toplumsal Dayanışma İçin Psikologlar Derneği. Psikologlar İçin LGBTİ’lerle (Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Trans, İnterseks) Çalışma Kılavuzu (s. 46-47). 2017. Erişim adresi: http:///C:/Users/Admin1/Desktop/LGBTİ%20makale/Yeni%20kaynaklar/psikologlar_icin_lgbtilerle_calisma_kilavuzu_todap.pdf. Erişim Tarihi: 24.11.2017.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Orjinal Araştırma
Yazarlar

Burcu Küçükkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 6

Kaynak Göster

Vancouver Küçükkaya B. Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transgender ve İnterseks (LGBTİ) Bireylere İlişkin Tutumları. STED. 2019;27(6):373-8.