Amaç: Araştırma gençlerin genital hijyen tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırma devlet yurdunda kalan 312 kız öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında genital hijyen davranışları ve jinekolojik öyküyü belirlemeye yönelik soruları içeren anket formu ve Genital Hijyen Davranışları Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde İndependent Samples T Testi, Anova, Kruskal Wallis Testi ve Multiple Lineer Regresyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerin genel hijyen davranışları ile ikamet ettiği yer, öğrenim gördüğü bölüm, genital hijyen eğitimi alma, genital bölgeyi temizleme şekli ve düzenli jinekolojik muayene yaptırma durumları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p < 0,05). Ayrıca adet hijyeni alt boyutu ile genital hijyen eğitimi alma ve menstruasyon sırasında banyo yapma arasında anlamlı ilişki olduğu belirlenmiştir (p = 0,000). Çalışmada anormal bulgu farkındalığı alt boyutu ile genital hijyen eğitimi alma, vaginal akıntı hakkında eğitim alma ve düzenli jinekolojik muayene yaptırma durumu arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır (p < 0,05). Öğrenim görülen bölüm, genital hijyen eğitimi alma ve düzenli jinekolojik muayene olma ile genital hijyen davranışları arasında anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur (p < 0,05).
Sonuç: Çalışma sonucunda sosyoekonomik düzey ve genital hijyen eğitimi alma durumunun öğrencilerde genital hijyen tutumunu etkilediği saptanmıştır. Bu nedenle genital hijyen tutumlarında olumlu değişiklikler sağlayabileceği için öğrencilere genital hijyen eğitimi verilmesi önerilmektedir.
Genital Hijyen Tutumu Genital Hijyen Eğitimi Üniversite Öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 30 Sayı: 3 |