Amaç: İki farklı lisede öğrenim gören öğrencilerin sağlık okuryazarlığı düzeylerini karşılaştırmaktır.
Yöntem: Tanımlayıcı araştırma türünde olan araştırmanın örneklemini iki farklı lisede öğrenim gören 220 öğrenci oluşturdu. Veriler, “Tanıtıcı Bilgi Formu” ve “Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği-32” ile çevrimiçi olarak toplandı. Veriler SPSS 21 ile değerlendirildi, yanılma düzeyi 0,05 alındı.
Bulgular: Düz lise öğrencilerinin Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği puan ortalaması 29,64; sağlık ağırlıklı lise öğrencilerinin ölçek puan ortalaması 34,84’dü. Öğrencilerin ölçek puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardı (p=0,000). Düz lise öğrencilerinin %54,9’u “sorunlu-sınırlı sağlık okuryazarlığı”; sağlık ağırlıklı lise öğrencilerinin %30,8’i “yeterli sağlık okuryazarlığı” indeksindeydi. Öğrencilerin okullarına göre sağlık okuryazarlığı indeksleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardı (p=0,000). Öğrencilerin sağlık okuryazarlığı ile tedavi ve hizmet, hastalıklardan korunma/sağlığın geliştirilmesi boyutları arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde anlamlı ilişki vardı (p<0,05).
Sonuç: Sağlık eğitimi ağırlıklı lisedeki öğrencilerin, düz lisedeki öğrencilere göre sağlık okuryazarlığı düzeylerinin daha yüksek olduğu, sağlık okuryazarlığı düzeyi arttıkça tedavi ve hizmet, hastalıklardan korunma/sağlığın geliştirilmesi düzeyinin yükseldiği sonucuna ulaşıldı.
Sağlık Okuryazarlığı Öğrenciler Sağlığın Geliştirilmesi Koruyucu Sağlık Hizmetleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 5 |