Aim: This study was conducted to determine the relationship between intern nursing students' self-confidence and anxiety levels in clinical decision-making and their malpractice trends.
Method: The sample of the descriptive, cross-sectional and correlational study consisted of 132 fourth-year intern nursing students. Data were collected online between May-June 2023 at the end of spring semester of 2022-2023 academic year. “Personal Information Form”, “Nursing Anxiety and Self-Confidence with Clinical Decision-Making Scale” and “Malpractice Trend Scale in Nursing” were used to collect the data.
Results: It was determined that there was a low level positive correlation (r=0.170, p<0.05) between total mean score of Malpractice Trend Scale in Nursing and mean score of self-confidence in clinical decision-making, and a low level negative correlation (r=-0.222, p<0.05) with mean score of anxiety in clinical decision making.
Conclusion: According to the results of the study, as students' self-confidence in clinical decision-making increases, their malpractice trend decrease, and as their anxiety in clinical decision-making increases, their malpractice trend increase. To improve the quality of care and ensure patient safety, it is recommended to organize educational programs to improve students' clinical decision-making skills.
Key Words: Anxiety, Clinical Decision Making, Malpractice, Medical Error, Nursing Students, Self-confidence.
anxiety decision making clinical malpractice medical errors nursing students
Amaç: Bu araştırma intörn hemşirelik öğrencilerinin klinik karar vermede özgüven ve anksiyete düzeyleri ile tıbbi hata yapma eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacı ile yürütülmüştür.
Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel ve ilişki arayıcı tipteki araştırmanın örneklemini 132 dördüncü sınıf intörn hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminin sonunda Mayıs-Haziran 2023 tarih aralığında online toplanmıştır. Verilerin toplanmasında “Tanıtıcı Bilgi Formu”, “Hemşirelikte Klinik Karar Verme Öz-güven Anksiyete Ölçeği” ve “Hemşirelikte Tıbbi Hataya Eğilim Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin Hemşirelikte Tıbbi Hataya Eğilim Ölçeği toplam puan ortalaması ile klinik karar vermede özgüven puan ortalamaları arasında düşük düzeyde pozitif yönde (r=0,170, p<0,05), klinik karar vermede anksiyete puan ortalamaları ile düşük düzeyde negatif yönde (r=-0,222, p<0,05) anlamlı ilişki olduğu saptandı.
Sonuç: Araştırma sonucuna göre öğrencilerin klinik karar vermede özgüvenleri arttıkça tıbbi hataya eğilimleri azalmakta, klinik karar vermede anksiyeteleri arttıkça tıbbi hataya eğilimleri artmaktadır. Bakımın kalitesini artırmak ve hasta güvenliğini sağlamak için öğrencilerinin klinik karar verme becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim programlarının düzenlenmesi önerilir.
anksiyete karar verme klinik malpraktis tıbbi hatalar hemşirelik öğrencileri
Araştırmanın yürütülmesi için Ankara Üniversitesi Etik Kurulu’ndan 27.12.2022 tarihli 56786525-050.04.04/767968 sayılı yazılı izin alınmıştır. Ayrıca araştırmanın yapılabilmesi için çalışmanın yürütüldüğü üniversiteden kurum izni (28.03.2023 tarih ve E-10709098-730.08.03-876622 sayılı) alınmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere araştırmanın amacı ve içeriği hakkında bilgi verilerek onamları alınmıştır. Araştırmada Helsinki Deklarasyonu ilkelerine uyulmuştur.
Yoktur.
Araştırmada gönüllü olarak yer alan hemşirelik öğrencilerine teşekkür ederiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hasta Güvenliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 33 Sayı: 3 |