Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi’nin (ISSN: 3023-8552) amacı, dünya ve Türkiye ölçeğinde eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme, öğretmenlik alanları ile ilgili bilgi birikimine nitelikli ve özgün katkı sağlayarak gelişimine destek olmaktır. Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Sinop University Journal of Faculty of Education, SUEFD), eğitim ve öğretmen yetiştirme ile ilgili akademik, evrensel bilim ölçütlerine uygun nicel, nitel, karma ve özgün yeni araştırma yaklaşımlarını içeren çalışmaları yayımlar.
Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin (ISSN: 3023-8552) kapsamı, Eğitim Bilimleri (eğitim yönetimi, denetimi, planlaması, eğitim programları, rehberlik ve psikolojik danışmanlık, eğitimin sosyal ve kültürel temelleri, yetişkin eğitimi, yükseköğretim çalışmaları gibi tüm alanlar), öğretmen yetiştirme ve eğitim fakültelerinde yer alan tüm alan eğitimi içerikli araştırma makaleleridir. Konusu itibariyle eğitim bilimi ile bağdaştırılabilen türde makaleler yayımlanmak üzere gönderilebilir. Farklı bilim dalları ve alanları ile ilgili (eğitim dışında kalan diğer alanlar) aday makaleler kapsam dışı sayılarak editör reddi olarak bildirilir.
Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından çıkartılan Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi ikinci sayısı olan Aralık sayısı için makale kabulüne başlamıştır. Makale süreçleri sadece Dergi Park sistemi üzerinden işletilecek olup Makale Gönder butonu üzerinden makale kabul edilecektir.
Açık Erişim Politikası: Bu dergi, araştırmaların kamuya ücretsiz olarak sunulmasının daha büyük bir küresel bilgi alışverişini desteklemesi ilkesiyle içeriğine anında açık erişim sağlar.
Open Access Policy: This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.