BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Using Hypertext to Comprehension in Teaching of Native Language

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 23, 197 - 212, 01.08.2011

Öz

Kaynakça

  • Brinkerhoff, Jonathan D., Klein, James D., & Koroghlanian, Caren M. (2001). Effects Of Overviews And Computer Experience On Learning From Hypertext. Journal of Educational Computing Research, 25, p.427-440.
  • Chen, Sherry (2002). A Cognitive Model For Non-Linear Learning in Hypermedia Programmes. British Journal of Educational Technology. 33 (4), p.449-460.
  • DeStefano, Diana & LeFevre, Jo-Anne (2007). Cognitive Load in Hypertext Reading: A Review. Computers in Human Behavior, 23, p.1616–1641.
  • Dillon, Andrew (1996). Myths, Misconceptions, And An Alternative Perspective On Information Usage And The Electronic Medium. in J.-F. Rouet, J.J. Levonen, A. Dillon, & R.J. Spiro (Eds.), Hypertext And Cognition (pp. 25-42). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Duffy, Thomas M., & Knuth, Randy A. (1989). Hypermedia And Instruction: Where is The Match? Paper presented at the NATO Conference on Designing Hypertext for Learning, Tubingen, West Germany.
  • Farrell, Inez H.; Moore, David M.(2001) The Effect of Navigation Tools On Learners’ Achievement And Attitude In A Hypermedia Environment. Journal of Educational Technology Systems, 29(2), p.169-181
  • Hesse, Friedrich W.; Unz, Dagmar C. (1999). The Use of Hyper Texts Foe Learning. Journal of Educational Computing Research. v20. p. 279-95.
  • Hofman, Rijk and Oostendorp, Herre Van (1999). Cognitive Effects Of A Structural Overview in A Hypermedia. British Journal of Educational Technology, 30(2), p.129- 140.
  • Jacobson, Michael J., & Spiro, Rand J. (1995). Hypertext Learning Environments, Cognitive Flexibility, And The Transfer Of Complex Knowledge: An Empirical Investigation. Journal of Educational Computing Research, 12, p.301–333.
  • Karadeniz, Şirin (2006). Öğretim Amaçlı Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamlar için Tasarım İpuçları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:III Sayı:II , s.12-33.
  • Lee, M. J. ve Tedder, C. M. (2003) .The Effect Of Three Different Computer Texts On Readers’ Recall: Based On Working Memory Capacity. Computers in Human Behavior, 19, p.767-783.
  • McDonald, Sharon and Stevenson, Rosemary J. (1998b) Navigation in Hyperspace: An Evaluation Of The Effects Of Navigational Tools And Subject Matter Expertise On Brwosing And Information Retrival in Hypermedia. Interacting with Computers, 10, p.129-142.
  • Palermo, Carol M. (2008). Eight Grade Students’ Reading Performance in Print And Hypertexts Soscial Science Studies Environments. Doctoral dissertation. Fordham Universty. New York.
  • Salmerón, Ladislao, Baccino, T., Cañas Jose J., Madrid, Rafael I. & Fajardo, I. (2009). Do Graphical Overviews Facilitate Or Hinder Comprehension in Hypertext? Computers & Education. V. 53. p.1308–1319
  • Scheiter, Kathrina & Gerjets, Peter. (2007). Learner Control in Hypermedia Environments. Educ Psychol Rev, 19 , p.285–307.
  • Vries, Erica De & Jong, Ton De (1999). The Design and Evaluation of Hypertext Structures for Supporting Design Problem Soving. Instructional Science 27 , p.285- 302.
  • Wallen, Erik S. (2002). The Effect Of Different Types Of Hypertext Annotations On Vocabulary Recall, Text Comprehension, And Knowledge Transfer in Learning From Scientific Texts. Doctoral dissertation. Universty of New Mexico. Albuquerque.
  • http://www.ntvmsnbc.com/id/25116231, 14 Mart 2011.

Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi

Yıl 2011, Cilt: 2011 Sayı: 23, 197 - 212, 01.08.2011

Öz

Bu çalışma, köprülü metinlerin (hyper texts) basılı metinler ve dinleme karşısında anlama üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Kırşehir il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Örneklemin belirlenmesi sırasında Başarı Testi-I, Kırşehir il merkezindeki farklı sosyoekonomik düzeyden ilköğretim okullarının yedinci sınıflarında uygulanmıştır. Bu sınıflar arasından test başarı puanları açısından homojen olan dört sınıf belirlenmiştir. Bu dört sınıf, çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Örneklem; il merkezinde bulunan Prof. Dr. Erol Güngör İlköğretim okulundan 24, Cumhuriyet İlköğretim okulundan 31, yine aynı ilköğretim okulundan 29, Vali Mithat Saylam İlköğretim okulundan 30 yedinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Millî Eğitim Bakanlığı tarafından önceki yıllarda dinleme metni olarak kullanılmış olan Miras Keçe isimli metin, ders aracı olarak belirlenip dinletilmiş, basılı metin olarak okutulmuş ve hipermetin olarak sunulmuştur. Araştırmanın verileri, geliştirilen Başarı Testi II ile elde edilmiştir

Kaynakça

  • Brinkerhoff, Jonathan D., Klein, James D., & Koroghlanian, Caren M. (2001). Effects Of Overviews And Computer Experience On Learning From Hypertext. Journal of Educational Computing Research, 25, p.427-440.
  • Chen, Sherry (2002). A Cognitive Model For Non-Linear Learning in Hypermedia Programmes. British Journal of Educational Technology. 33 (4), p.449-460.
  • DeStefano, Diana & LeFevre, Jo-Anne (2007). Cognitive Load in Hypertext Reading: A Review. Computers in Human Behavior, 23, p.1616–1641.
  • Dillon, Andrew (1996). Myths, Misconceptions, And An Alternative Perspective On Information Usage And The Electronic Medium. in J.-F. Rouet, J.J. Levonen, A. Dillon, & R.J. Spiro (Eds.), Hypertext And Cognition (pp. 25-42). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Duffy, Thomas M., & Knuth, Randy A. (1989). Hypermedia And Instruction: Where is The Match? Paper presented at the NATO Conference on Designing Hypertext for Learning, Tubingen, West Germany.
  • Farrell, Inez H.; Moore, David M.(2001) The Effect of Navigation Tools On Learners’ Achievement And Attitude In A Hypermedia Environment. Journal of Educational Technology Systems, 29(2), p.169-181
  • Hesse, Friedrich W.; Unz, Dagmar C. (1999). The Use of Hyper Texts Foe Learning. Journal of Educational Computing Research. v20. p. 279-95.
  • Hofman, Rijk and Oostendorp, Herre Van (1999). Cognitive Effects Of A Structural Overview in A Hypermedia. British Journal of Educational Technology, 30(2), p.129- 140.
  • Jacobson, Michael J., & Spiro, Rand J. (1995). Hypertext Learning Environments, Cognitive Flexibility, And The Transfer Of Complex Knowledge: An Empirical Investigation. Journal of Educational Computing Research, 12, p.301–333.
  • Karadeniz, Şirin (2006). Öğretim Amaçlı Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamlar için Tasarım İpuçları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:III Sayı:II , s.12-33.
  • Lee, M. J. ve Tedder, C. M. (2003) .The Effect Of Three Different Computer Texts On Readers’ Recall: Based On Working Memory Capacity. Computers in Human Behavior, 19, p.767-783.
  • McDonald, Sharon and Stevenson, Rosemary J. (1998b) Navigation in Hyperspace: An Evaluation Of The Effects Of Navigational Tools And Subject Matter Expertise On Brwosing And Information Retrival in Hypermedia. Interacting with Computers, 10, p.129-142.
  • Palermo, Carol M. (2008). Eight Grade Students’ Reading Performance in Print And Hypertexts Soscial Science Studies Environments. Doctoral dissertation. Fordham Universty. New York.
  • Salmerón, Ladislao, Baccino, T., Cañas Jose J., Madrid, Rafael I. & Fajardo, I. (2009). Do Graphical Overviews Facilitate Or Hinder Comprehension in Hypertext? Computers & Education. V. 53. p.1308–1319
  • Scheiter, Kathrina & Gerjets, Peter. (2007). Learner Control in Hypermedia Environments. Educ Psychol Rev, 19 , p.285–307.
  • Vries, Erica De & Jong, Ton De (1999). The Design and Evaluation of Hypertext Structures for Supporting Design Problem Soving. Instructional Science 27 , p.285- 302.
  • Wallen, Erik S. (2002). The Effect Of Different Types Of Hypertext Annotations On Vocabulary Recall, Text Comprehension, And Knowledge Transfer in Learning From Scientific Texts. Doctoral dissertation. Universty of New Mexico. Albuquerque.
  • http://www.ntvmsnbc.com/id/25116231, 14 Mart 2011.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Türkyılmaz Bu kişi benim

Uğur Başarmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 2011 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Türkyılmaz, M., & Başarmak, U. (2011). Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2011(23), 197-212.
AMA Türkyılmaz M, Başarmak U. Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Ağustos 2011;2011(23):197-212.
Chicago Türkyılmaz, Mustafa, ve Uğur Başarmak. “Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2011, sy. 23 (Ağustos 2011): 197-212.
EndNote Türkyılmaz M, Başarmak U (01 Ağustos 2011) Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2011 23 197–212.
IEEE M. Türkyılmaz ve U. Başarmak, “Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2011, sy. 23, ss. 197–212, 2011.
ISNAD Türkyılmaz, Mustafa - Başarmak, Uğur. “Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2011/23 (Ağustos 2011), 197-212.
JAMA Türkyılmaz M, Başarmak U. Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;2011:197–212.
MLA Türkyılmaz, Mustafa ve Uğur Başarmak. “Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2011, sy. 23, 2011, ss. 197-12.
Vancouver Türkyılmaz M, Başarmak U. Ana Dil Öğretiminde Hiper Metin Kullanımının Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2011;2011(23):197-212.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi