BibTex RIS Kaynak Göster

A Research on Setting business Objectives in the Sponsorship of Archaeological Excavation

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 22, 179 - 190, 01.07.2010

Öz

Kaynakça

  • Covell, Dan, “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 2008, 17
  • D’Astous, Alain - Pierre Bitz, “Consumer Evaluations of Sponsorship Programmes”, European Journal of Marketing, Vol. 29, No. 12, 1995.
  • Dilek Esenel, “Sosyal Sponsorluk Uygulamalarında STK Eğitim Projelerinin Yeri: AÇEV-“7 Çok Geç”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. SBE, İstanbul, 2006
  • http://www.causemarketingforum.com/page.asp?ID=188, 24.06.2010
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/belge/1-42823/eski2yeni.html,15.06.2010
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/belge/1-86042/eski2yeni.html
  • http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21266.html
  • IEG Sponsorship Report, Vol.28, Num.24, 2009
  • İmamoğlu, Hülya, “Spor Sponsorluğuna İlişkin Hukuki Düzenleme Üzerine Bir Değerlendirme”, A.Ü. Hukuk Fakültesi Dergisi, C.58 S.1
  • Lidström, Bengt, “Arts and Business – Attitudes Towards Arts Sponsorship”, http://neumann.hec.ca/iccpr/PDF_Texts/Lidstrom_Bengt.pdf
  • Meenaghan, Tony, “Sponsorship and Advertising: A Comparision of Consumer Perseptions”, Psychology&Marketing, Vol.18(2), 2001
  • Meenaghan, Tony, “The Role of Sponsorship in the Marketing Communications Mix”, International Journal of Marketing, Vol. 10, 1
  • Meenaghan, Tony, “Understanding Sponsorship Effects”, Psychology&Marketing, Vol.18(2), 2001
  • Meenaghan, Tony– David Shipley, “Media Effect in Commercial Sponsorship”, European, Journal of Marketing, Vol:33, No.3/4, 1999
  • Öztürk, Sevgi A., “Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, sayı:35, 1992
  • Paksoy, Arzu Çekirge, “Sponsorluk Ciddi Bir İştir”, MediaCat, Yıl:10, Sayı:86, 2002
  • Pope, Pope, “Overview of current sponsorship thought”, Cyber–Journal of Sport Marketing, 1998, http://fulltext.ausport.gov.au/
  • fulltext/1998/cjsm/v2n1/pope21.htm
  • Ryan, Annmarie - Keith Blois, “The emotional dimension of organisational work when cultural sponsorship relationships are dissolved”, Journal of Marketing Management, Vol. 26, No:7, 2010 (a., Yin, 2003)
  • Perge Antik Kenti, 5 bin yıldır tarihe meydan okuyor, http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1008105&title=perge-antik-kenti-5-bin-yildir-tarihe- meydan-okuyor&haberSayfa=1 24.07.2010
  • Quester, Pascale G. – Beverley Thompson, “Advertising and Promotion Leverage on Arts Sponsorship Effectiveness”, Journal of Advertising Research, 2001; 41 (1)
  • Sponsor Sorunsalı, http://www.parkeoloji.com/sponsor-sorunsali/ , 21.06.2010
  • Şirketlerde sosyal sorumluluk arkeoloji sponsorluğuna yöneldi. www.kobi- efor.com.tr/haber_detay.asp?id=803. 24.10.2010
  • UNESCO Kültür Mirası Listesinde Türkiye’den Daha Çok Yer Olmalı, http://www.paged.org.tr/2010/05/unesco-kultur-mirasi-listesi-pamukkale-hierapolis-denizli/, 24.07.2010
  • Wallise, Björn, “An International Review Of Sponsorship Research: Extension and Update”, International Journal of Advertising, Vol. 22, No. 1, 2003
  • www.aryasponsorluk.com.tr/download/GfK_Sponsorluk_Arastirmasi_2006.ppt, 17.06.2010
  • www.aryasponsorluk.com.tr/sponsorluk_hakkinda_dunyadaturkiyede.html. 17.06.2010
  • www.pressreleaseonly.com/pdfs/48608.pdf, 21.07.2010
  • Yıldırım, Ali – Hasan Şimşek, “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”, Genişletilmiş 5.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara, 2005.

Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2010, Cilt: 2010 Sayı: 22, 179 - 190, 01.07.2010

Öz

Ülkemizde çok sayıda arkeolojik eser bulunmakta ve bunların ortaya çıkarılması, korunması, gelecek nesillere aktarılması, dünyaya tanıtılması ve turizme kazandırılması gerekmektedir. Arkeolojik kazılar, kamu kaynaklarıyla yürütülmektedir. Ancak bu kaynaklar yetersiz olduğundan dolayı, özel işletmelerin sponsorluğuna ihtiyaç duyulmaktadır. Son yıllarda işletmeler de arkeolojik kazılara sponsorluk yapmaya başlamışlardır. Bu çalışmada kazılara sponsorluk yapan işletmelerin sponsorluk amaçları kurumsal, pazarlama, medya ve kişisel amaçlar şeklinde araştırılmıştır

Kaynakça

  • Covell, Dan, “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 2008, 17
  • D’Astous, Alain - Pierre Bitz, “Consumer Evaluations of Sponsorship Programmes”, European Journal of Marketing, Vol. 29, No. 12, 1995.
  • Dilek Esenel, “Sosyal Sponsorluk Uygulamalarında STK Eğitim Projelerinin Yeri: AÇEV-“7 Çok Geç”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. SBE, İstanbul, 2006
  • http://www.causemarketingforum.com/page.asp?ID=188, 24.06.2010
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/belge/1-42823/eski2yeni.html,15.06.2010
  • http://www.kulturvarliklari.gov.tr/belge/1-86042/eski2yeni.html
  • http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/21266.html
  • IEG Sponsorship Report, Vol.28, Num.24, 2009
  • İmamoğlu, Hülya, “Spor Sponsorluğuna İlişkin Hukuki Düzenleme Üzerine Bir Değerlendirme”, A.Ü. Hukuk Fakültesi Dergisi, C.58 S.1
  • Lidström, Bengt, “Arts and Business – Attitudes Towards Arts Sponsorship”, http://neumann.hec.ca/iccpr/PDF_Texts/Lidstrom_Bengt.pdf
  • Meenaghan, Tony, “Sponsorship and Advertising: A Comparision of Consumer Perseptions”, Psychology&Marketing, Vol.18(2), 2001
  • Meenaghan, Tony, “The Role of Sponsorship in the Marketing Communications Mix”, International Journal of Marketing, Vol. 10, 1
  • Meenaghan, Tony, “Understanding Sponsorship Effects”, Psychology&Marketing, Vol.18(2), 2001
  • Meenaghan, Tony– David Shipley, “Media Effect in Commercial Sponsorship”, European, Journal of Marketing, Vol:33, No.3/4, 1999
  • Öztürk, Sevgi A., “Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, sayı:35, 1992
  • Paksoy, Arzu Çekirge, “Sponsorluk Ciddi Bir İştir”, MediaCat, Yıl:10, Sayı:86, 2002
  • Pope, Pope, “Overview of current sponsorship thought”, Cyber–Journal of Sport Marketing, 1998, http://fulltext.ausport.gov.au/
  • fulltext/1998/cjsm/v2n1/pope21.htm
  • Ryan, Annmarie - Keith Blois, “The emotional dimension of organisational work when cultural sponsorship relationships are dissolved”, Journal of Marketing Management, Vol. 26, No:7, 2010 (a., Yin, 2003)
  • Perge Antik Kenti, 5 bin yıldır tarihe meydan okuyor, http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1008105&title=perge-antik-kenti-5-bin-yildir-tarihe- meydan-okuyor&haberSayfa=1 24.07.2010
  • Quester, Pascale G. – Beverley Thompson, “Advertising and Promotion Leverage on Arts Sponsorship Effectiveness”, Journal of Advertising Research, 2001; 41 (1)
  • Sponsor Sorunsalı, http://www.parkeoloji.com/sponsor-sorunsali/ , 21.06.2010
  • Şirketlerde sosyal sorumluluk arkeoloji sponsorluğuna yöneldi. www.kobi- efor.com.tr/haber_detay.asp?id=803. 24.10.2010
  • UNESCO Kültür Mirası Listesinde Türkiye’den Daha Çok Yer Olmalı, http://www.paged.org.tr/2010/05/unesco-kultur-mirasi-listesi-pamukkale-hierapolis-denizli/, 24.07.2010
  • Wallise, Björn, “An International Review Of Sponsorship Research: Extension and Update”, International Journal of Advertising, Vol. 22, No. 1, 2003
  • www.aryasponsorluk.com.tr/download/GfK_Sponsorluk_Arastirmasi_2006.ppt, 17.06.2010
  • www.aryasponsorluk.com.tr/sponsorluk_hakkinda_dunyadaturkiyede.html. 17.06.2010
  • www.pressreleaseonly.com/pdfs/48608.pdf, 21.07.2010
  • Yıldırım, Ali – Hasan Şimşek, “Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri”, Genişletilmiş 5.Baskı, Seçkin Yayınları, Ankara, 2005.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Ateşoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Ateşoğlu, İ. (2010). Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(22), 179-190.
AMA Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2010;2010(22):179-190.
Chicago Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010, sy. 22 (Temmuz 2010): 179-90.
EndNote Ateşoğlu İ (01 Temmuz 2010) Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010 22 179–190.
IEEE İ. Ateşoğlu, “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2010, sy. 22, ss. 179–190, 2010.
ISNAD Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010/22 (Temmuz 2010), 179-190.
JAMA Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;2010:179–190.
MLA Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2010, sy. 22, 2010, ss. 179-90.
Vancouver Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;2010(22):179-90.

Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi