Covell, Dan, “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 2008, 17
D’Astous, Alain - Pierre Bitz, “Consumer Evaluations of Sponsorship Programmes”, European Journal of Marketing, Vol. 29, No. 12, 1995.
Dilek Esenel, “Sosyal Sponsorluk Uygulamalarında STK Eğitim Projelerinin Yeri: AÇEV-“7 Çok Geç”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. SBE, İstanbul, 2006
Meenaghan, Tony– David Shipley, “Media Effect in Commercial Sponsorship”, European, Journal of Marketing, Vol:33, No.3/4, 1999
Öztürk, Sevgi A., “Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, sayı:35, 1992
Paksoy, Arzu Çekirge, “Sponsorluk Ciddi Bir İştir”, MediaCat, Yıl:10, Sayı:86, 2002
Pope, Pope, “Overview of current sponsorship thought”, Cyber–Journal of Sport Marketing, 1998, http://fulltext.ausport.gov.au/
fulltext/1998/cjsm/v2n1/pope21.htm
Ryan, Annmarie - Keith Blois, “The emotional dimension of organisational work when cultural sponsorship relationships are dissolved”, Journal of Marketing Management, Vol. 26, No:7, 2010 (a., Yin, 2003)
Perge Antik Kenti, 5 bin yıldır tarihe meydan okuyor, http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1008105&title=perge-antik-kenti-5-bin-yildir-tarihe- meydan-okuyor&haberSayfa=1 24.07.2010
Quester, Pascale G. – Beverley Thompson, “Advertising and Promotion Leverage on Arts Sponsorship Effectiveness”, Journal of Advertising Research, 2001; 41 (1)
Şirketlerde sosyal sorumluluk arkeoloji sponsorluğuna yöneldi. www.kobi- efor.com.tr/haber_detay.asp?id=803. 24.10.2010
UNESCO Kültür Mirası Listesinde Türkiye’den Daha Çok Yer Olmalı, http://www.paged.org.tr/2010/05/unesco-kultur-mirasi-listesi-pamukkale-hierapolis-denizli/, 24.07.2010
Wallise, Björn, “An International Review Of Sponsorship Research: Extension and Update”, International Journal of Advertising, Vol. 22, No. 1, 2003
Ülkemizde çok sayıda arkeolojik eser bulunmakta ve bunların ortaya çıkarılması, korunması, gelecek nesillere aktarılması, dünyaya tanıtılması ve turizme kazandırılması gerekmektedir. Arkeolojik kazılar, kamu kaynaklarıyla yürütülmektedir. Ancak bu kaynaklar yetersiz olduğundan dolayı, özel işletmelerin sponsorluğuna ihtiyaç duyulmaktadır. Son yıllarda işletmeler de arkeolojik kazılara sponsorluk yapmaya başlamışlardır. Bu çalışmada kazılara sponsorluk yapan işletmelerin sponsorluk amaçları kurumsal, pazarlama, medya ve kişisel amaçlar şeklinde araştırılmıştır
Covell, Dan, “The Lowell Spinners and the Yankee Elimination Project: A Case Study Consideration of Linking Community Relations and Sponsorship”, Sport Marketing Quarterly, 2008, 17
D’Astous, Alain - Pierre Bitz, “Consumer Evaluations of Sponsorship Programmes”, European Journal of Marketing, Vol. 29, No. 12, 1995.
Dilek Esenel, “Sosyal Sponsorluk Uygulamalarında STK Eğitim Projelerinin Yeri: AÇEV-“7 Çok Geç”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, M.Ü. SBE, İstanbul, 2006
Meenaghan, Tony– David Shipley, “Media Effect in Commercial Sponsorship”, European, Journal of Marketing, Vol:33, No.3/4, 1999
Öztürk, Sevgi A., “Pazarlama İletişiminde Gelişen Bir Kavram: Destekleme Faaliyetleri (Sponsorluk)”, Pazarlama Dünyası, Yıl:6, sayı:35, 1992
Paksoy, Arzu Çekirge, “Sponsorluk Ciddi Bir İştir”, MediaCat, Yıl:10, Sayı:86, 2002
Pope, Pope, “Overview of current sponsorship thought”, Cyber–Journal of Sport Marketing, 1998, http://fulltext.ausport.gov.au/
fulltext/1998/cjsm/v2n1/pope21.htm
Ryan, Annmarie - Keith Blois, “The emotional dimension of organisational work when cultural sponsorship relationships are dissolved”, Journal of Marketing Management, Vol. 26, No:7, 2010 (a., Yin, 2003)
Perge Antik Kenti, 5 bin yıldır tarihe meydan okuyor, http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1008105&title=perge-antik-kenti-5-bin-yildir-tarihe- meydan-okuyor&haberSayfa=1 24.07.2010
Quester, Pascale G. – Beverley Thompson, “Advertising and Promotion Leverage on Arts Sponsorship Effectiveness”, Journal of Advertising Research, 2001; 41 (1)
Şirketlerde sosyal sorumluluk arkeoloji sponsorluğuna yöneldi. www.kobi- efor.com.tr/haber_detay.asp?id=803. 24.10.2010
UNESCO Kültür Mirası Listesinde Türkiye’den Daha Çok Yer Olmalı, http://www.paged.org.tr/2010/05/unesco-kultur-mirasi-listesi-pamukkale-hierapolis-denizli/, 24.07.2010
Wallise, Björn, “An International Review Of Sponsorship Research: Extension and Update”, International Journal of Advertising, Vol. 22, No. 1, 2003
Ateşoğlu, İ. (2010). Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2010(22), 179-190.
AMA
Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Temmuz 2010;2010(22):179-190.
Chicago
Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010, sy. 22 (Temmuz 2010): 179-90.
EndNote
Ateşoğlu İ (01 Temmuz 2010) Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010 22 179–190.
IEEE
İ. Ateşoğlu, “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2010, sy. 22, ss. 179–190, 2010.
ISNAD
Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 2010/22 (Temmuz 2010), 179-190.
JAMA
Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;2010:179–190.
MLA
Ateşoğlu, İrfan. “Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 2010, sy. 22, 2010, ss. 179-90.
Vancouver
Ateşoğlu İ. Arkeolojik Kazı Sponsorluğunda İşletme Amaçlarının Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2010;2010(22):179-90.