Bu araştırmanın amacı; sorumluluk sahibi, özgüvenleri gelişmiş, otokontrol ve özdisiplinleri yüksek bireyler yetiştirmeyi hedefleyerek zil uygulamasını kaldıran okullarda uygulama ile istenilen hedefe ulaşıp ulaşılmadığı, uygulamanın katkıları ve eksikliklerini belirlemektir. Araştırmada, nitel araştırma tekniklerinden bireysel ve odak grup görüşme tekniği kullanılmış yönetici, öğretmen ve öğrencilerle bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Verileri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; zilsiz eğitim uygulaması ile sorumluluk bilinci, zaman yönetimi, gürültü kirliliğinin önlenmesi, üniversite ortamına hazırlık, dikkatin dağılmaması, konsantrasyon, otokontrol, özdisiplin, özgüveni geliştirme, elektrik tasarrufu gibi katkıların olduğu tespit edilmiştir. Uygulamayla, okul bahçesinde ve lavabolarda saatin olmaması, okuldaki saatlerin merkezi ve uyumlu olmaması, ders sürelerinde esnekliğin olmaması gibi eksiklikleri olduğu belirlenmiştir. Uygulamaya uyum konusunda kız ve erkek öğrenciler arasında farklılık gözlemlenmediği, öğretmen ve öğrenciler arasında uygulamaya uyum konusunda daha çok öğretmenlerden kaynaklanan sıkıntılar yaşandığı, uygulamayla ilgili yönetici, öğretmen ve öğrencilerin büyük çoğunluğunun, çevre sakinlerinin, öğrenci velilerinin memnun olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2010 Sayı: 22 |
Süleyman Demirel Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi